Velika Britanija mogla bi da ubrza zabranu prodaje novih automobila na benzin i dizel, jer je vlada navodno spremna da odloži ovu meru za još pet godina. Zabrana, koja ima za cilj da pogura Veliku Britaniju prema svojim klimatskim ciljevima, prvobitno je trebalo da se primeni 2040. godine, ali u februaru je britanski premijer Boris Johnson najavio da novi tradicionalni benzin i dizel modeli neće biti dostupni za kupovinu počev od 2035. godine.
Bosch uvodi tehnologiju budućnosti
14. Jul 2015

„Elektromobilnost je trenutno i dalje samo segment, ali nakon 2020. godine vrlo je moguće da postane i masovno tržište“, rekao je Volkmar Denner, predsednik upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH na panel diskusiji na temu „perspektiva istraživanja i razvoja elektromobilnosti” u Berlinu u ponedjeljak uveče. Kako bi se prilagodio tom razvoju Bosch sada uvodi tehnologiju budućnosti u serijsku proizvodnju. Bosch trenutno pruža podršku prvim projektima serijske proizvodnje kao što je Fiat 500e, ali i proizvodi komponente za napredne plug-in hibridne pogone Porschea i drugih proizvođača automobila. Ovaj tip električnog pogona sve je popularniji među kupcima. Uzimajući u obzir budućnost, Bosch svake godine ulaže oko 400 miliona evra u istraživanje i razvoj elektromobilnosti. Fokus je na onome što će kupcima svakodnevno da koristi: „Očekujem da će do 2020. električni automobili imati domet od bar 300 kilometara”, rekao je Denner.
Denner je takođe naglasio da će se elektromobilnost proširiti na više od vozila: „Električna vozila biće povezana vozila koja razmenjuju informacije sa svojom okolinom. Ovo povezivanje poboljšava kako bezbednost, tako i komfor vozača”. Međutim, trenutno ne postoji opšti standard za razmenu podataka. Tek kad sva vozila budu koristila isti komunikacijski interfejs stvoriće se ngućnost da ove usluge budu dostupne svim vozačima. Grupa Bosch takođe se priprema za budućnost u tom pogledu. Denner je dao primer projekta Hubject u kojem Bosch pomaže da se uspostavi sveobuhvatna infrastruktura za punjenje električnih vozila. U tome se perspektiva širi izvan Nemačke. U rastućim megagradovima na tržištima u nastajanju elektromobilnost spojena s inteligentnom mrežom mogla bi da pomobne u rešavanju mnogih problema.
U sledećih nekoliko godina treba se suočiti s jednim izazovom: „Da bismo postigli vrstu rešenja koju elektromobilnost zahteva, potrebni su nam zaposleni koji su dobro obrazovani “, rekao je Denner. S tim ciljem Bosch je aktivan u inicijativama kao što su partnerstva između Centra za energetsku elektroniku Robert Bosch i univerziteta u Reutlingenu i Stuttgartu. Denner je objasnio da bi druge institucije visokog obrazovanja, kao i organizacije za osposobljavanje trebalo da uključe elektromobilnost u svoje kurikulume. U tom kontekstu takođe je naglasio potrebu povećanja broja žena u tehničkim zanimanjima.








.png)


