Dacia Logan MCV 1.5 dCi Life Plus

01. May 2016

Dacia Logan MCV

 

Maksi karavan za

 

sve stilove života


Za uspeh rumunske Dacije odgovoran je nesumnjivo Renault. Ipak, javnosti je manje dostupan podatak da je za priču oko nastanka Logana „kriv“ jedan od bivših francuskih predsednika, Žak Širak. U zvaničnoj poseti Rumuniji, društvo mu je pravio i Lui Švajcer, tadašnji generalni direktor Renaulta. Posmatrajući prodajne salone svoje marke, Švajcer je konstatovao da je prodaja slaba i na niskom nivou, u prvom redu zbog visoke cene. I tada je odlučio da tržištu ponudi automobil koji će da bude pristupačan, pouzdan i moderan, koji će da košta od 5.000 evra.

 

Tako je nastao projekat pod kodnim nazivom X90, koji je prerastao u prvu generaciju Logana 2004. godine. Od ideje početne cene od 5.000 evra se tokom razvoja ipak odustalo, međutim, ni skok cene nije narušio odličnu prodaju prve generacije Logana, koja je iznenadila mnoge.

Blago zatezanje bora je usledilo već 2008. godine, da bi se 2012. pojavila nova, prerađena i poboljšana druga generacija. Zvanična prezentacija usledila je na Salonu automobila u Parizu krajem septembra 2012. godine, a nedugo potom usledila je i prodaja po početnojm ceni od 6.690 evra u Rumuniji za osnovni model. Logan druge generacije postavljen je na M0 platformu, koja se još koristi u proizvodnji modela Lodgy, Dokker, Sandero 2 i Renault Symbol treće generacije.

 

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV


Za razliku od Logana prve generacije, koji je se proizvodio i kao karavan sa sedam sedišta, pick-up model ili panel-van, nova generacija proizvodi se u dve karoserijske verzije ili kao limuzina ili pak kao MCV, odnosno klasični karavan sa pet sedišta. MCV – Maximum Capacity Vehicle – karavan velikog unutrašnjeg prostora predstavljen je javnosti 2013. godine na Salonu automobila u Ženevi.

Linije automobila su jednostave. Na prednjem kraju vozila dominiraju veliki i masivni branik, koji u svom donjem delu prelazi u diskretni spojler. Prednje svetlosne grupe su pravilnog, gotovo pravouganog oblika i kao da nas svojim izgledom vraćaju u početak 80-ih godina prošlog veka. Međutim, ipak poštuju i savremene trendove, tako da se u njima mogu naći i dnevna svetla. Ipak, Dacia nažalost još nije prihvatila da zarad bolje funkcionalnosti treba da razdvoji svetlosna mesta srednjeg i dugog svetla, tako da se za osvetljavanje puta koristi H4 sijalica koja je odavno trebalo da bude u penziji i koja takođe pripada navedenom vremenskom razdoblju. Između farova nalazi se moderna maska hladnjaka saćastog izgleda na kojoj je veliki logo proizvođača. U masivnom braniku, uz inkorporirane maglenke nalazi se i rešetka za usis vazduha.

 

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV


Pogled na bok otkriva ravne i jednostavne linije, kakve se uostalom i očekuju od karavana kome je primarni cilj što veća upotrebljivost i koji očigledno ne cilja na „lifestyle“ kupce. Aluminijumski naplatci poboljšavaju utisak o ovom „rumunu“, dok uzdužni krivni nosači daju veću praktičnosti, ali istovremeno i doprinose Loganu u estetskom doživljaju. Lukovi točkova su akcentovani, kako bi se očigledno razbila monotonija ravnih i jednostavnih linija. Zadnji deo je podređen praktičnosti, tako da najveći deo zadnjeg dela pripada petim vratima koja se otvaraju dovoljno široko i visoko. Zadnje svetlosne grupe pravilnog četvrtastog oblika postavljene su u same uglove karoserije, dok se peta vrata spuštaju jako nisko, omogućavajući nisku utovarnu površinu.

Bočna vrata se otvaraju veoma široko. Ulazak na prednja sedišta je olakšan i vozač i suvozač će lako da se smeste. Opseg podešavanja sedišta je sasvim dovoljan da garantuje lako pozicioniranje iza obruča upravljača, a materijal kojim su sedišta presvučena je kvalitetan i prijatan na dodir. Zamerku kao i uvek kada je u pitanju Dacia upućujemo nešto kraćoj sedalnoj površini (480 mm), kao i nemogućnosti podešavanja obruča upravljača po dubini, nego samo po visini.

 

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV


Pristup na zadnja sedišta je takođe lak, a zahvaljujući visokoj liniji krova mesta za glave putnika u drugom redu ima više nego dovoljno. Takođe, putnici će biti zadovoljni i količinom prostora za noge, dok su sama sedišta udobna.

Prtljažnik je pravilnog oblika, zahvaljujući petim vratima koja se visoko odižu i pristupačan, a zapremina od 573 litra sasvim sigurno zadovoljiće i one najzahtevnije. Obaranjem zadnjeg sedišta dobija se idealno ravna površina, tako da je očigledno da su se konstruktori potrudili da unaprede funkcionalnost ovog jako bitnog dela svakog karavana. Trud konstruktora primetan je i na detalju koji obezbeđuje da se nakon spuštanja naslona kopče pojaseva fiksiraju, tako da ne prave neželjenu buku. Kako bi pružila zaštitu predmetima koji se nalaze u prtljažnom prostoru, Dacia je obezbedila i klasičnu „roletnu“ gepeka koja ima jednostavan mehanizam, ali je veoma funkcionalna.

 

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV


Kada se vozač smesti na svoje „radno mesto“, primetiće da su sve komande razmeštene uz poštovanje ergonomije. Instrument tabla je klasična, sa analognom instrumentacijom. U sredini se nalazi veliki kilometar sat, dok je levo od njega obrtomer. Desno od kilometar sata postavljen je veliki displej na kojem se prikazuju podaci o kilometraži, kao i količini preostalog goriva. Nažalost, pokazivač temperature rashladne tečnosti motora je izostao, dok je prisutan putni kompjuter sa sada već standardnim prikazom podataka. Na upravljaču se nalaze komande tempomata i limitera brzine, dok se iza njega nalaze komande audio uređaja koje su tipične „renoovske“, što se pokazalo kao jedno od najboljih rešenja po pitanju ergonomije.

Na centralnoj konzoli nalaze se ventilacioni otvori kružnog oblika, kao i sasvim nisko komande manuelnog klima uređaja i podizača prozora. Između njih je postavljen ekran osetljiv na dodir, koji funkcioniše u sklopu novog multimedijalnog sistema. Media Nav je ugrađen u središnju konzolu, s velikim ekranom od 18 cm osetljivim na dodir. Tu je i radio prijemnik, kao i podrška za telefoniranje slobodnih ruku i slušanje muzike sa spoljnih uređaja preko Bluetootha. Nudi vrlo intuitivnu navigaciju uz dvodimenzionalni i trodimenzionalni prikaz iz ptičije perspektive. Uređaj upotpunjuju USB, priključak od 3.5-mm, kao i komande na upravljaču.

 

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV


Za oblaganje enterijera, sasvim očekivano, upotrebljena je tvrda plastika koja je precizno uklopljena. Kvalitet završne obrade je dobar, u automobilu nema parazitskih šumova ni prilikom prelaska većih neravnina, tako da je očigledno da je i Logan druge generacije namenjen kretanju putevima nešto lošijeg kvaliteta.

Logan prve generacije osvojio je tri zvezdice po EuroNCAP standardima i upravo to bila je jedina zamerka koja je imala izvesnu težinu. Ne želeći da ponovi isti problem sa novom generacijom, Dacia je očigledno počela u većoj meri da koristi bogata iskustva Renaulta na tom polju. Osnovna struktura putničkog prostora je ojačana, a deformabilne zone su ponovo dizajnirane. Automobil je serijski opremljen najnovijom generacijom ABS-a i ESP-a, kao i prednjim i bočnim vazdušnim jastucima. Takođe, dodat je i ESP, kao i sistem za pomoć pri naglom kočenju (AFU). Na sajtu EuroNCAP ne postoje podaci za novu generaciju Logana, ali na testiranju novog Sandera, koji je tehnički brat blizanac Loganu, rumunska fabrika je 2013. godine zaradila četiri zvezdice po novim, daleko strožijim kriterijumima. Zaštita odraslih putnika je ocenjena sa 80, a dece sa 79%. Zaštita pešaka je vrednovana sa 57, a upotreba elektronskih sistema asistencije sa 55%. Dakle, napori su definitivno urodili plodom i može se reći da je novi Logan bezbedan automobil.

 

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV
 

 

Pouzdanost i bezbednost


Pouzdanosti i bezbednosti novog Logana MCV bila je posvećena posebna pažnja.
Dacijini automobili ispitani su u najekstremnijim uslovima. Uz klasična ispitivanja na uređajima za testiranje, grupacija Renault podvrgava svoja nova vozila krajnjim testiranjima u stvarnim uslovima.
 


Aktivna bezbednost


Koristeći Renaultovu stručnost u oblasti bezbednosti, novi Logan MCV oplemenjen je elementima efikasne aktivne i pasivne bezbednosti.

- ABS i AFU - Zajedno sa sistemom ABS, koji sprečava blokiranje točkova, pomoć pri naglom kočenju (AFU) omogućava zadržavanje kontrole nad smerom automobila pri kočenju i smanjuje zaustavni put.
- Elektronski sistem kontrole stabilnosti (ESP) - Elektronski sistem kontrole stabilnosti (ESP) je sistem protiv proklizavanja koji pomaže vozaču da zadrži kontrolu nad automobilom.
- Ograničivač brzine - Ograničivač brzine omogućava vozaču da podesi najveću brzinu koju ne želi da pređe kako bi vozio sasvim sigurno i mirno. Aktivira se dugmetom na instrument tabli. Brzina se podešava komandom na upravljaču.
- Regulator brzine - Regulator brzine olakšava vožnju održavajući stalnu brzinu bez pritiska na papučicu gasa.

Pasivna bezbednost


- Tritačkovni sigurnosni pojasevi napred i pozadi
- Sigurnosni pojasevi napred, s podešavanjem visine od nivoa Lauréate.
- Nasloni za glavu napred podesivi po visini. Kako bi im bilo što udobnije, svi putnici mogu da podese visinu naslona za glavu (od verzije Ambiance).
- Vazdušni jastuk za vozača i suvozača
- Prednji i bočni vazdušni jastuci
- Isofix - sistem za pričvršćivanje dečijeg sedišta. Postoji na bočnim sedištima zadnje klupe. U sredinu se može postaviti obično dečije sedište.
- SBR (Seat Belt Reminder) za vozača i suvozača. Vizuelno i zvučno upozorenje na instrument tabli kada vozačev ili suvozačev pojas nije prikopčan.

 

 

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV


Oprema testiranog automobila bila je, rekli bismo, sasvim kompletna. U pitanju je ograničena serija „Life plus”. Nakon uspeha prve oraničene serije Life koja je izašla na tržište 2015. godine, Dacia počinje prodaju ograničene serije Life u svim svojim modelima. Tako je i Logan MCV dobio pravo na ovaj paket opreme, koji garantuje zaista adekvatan nivo komfora. Centralna brava sa daljinskom komandom, električno podesivi retrovizori, kao i podizači stakala garantuju laku svakodnevnu upotrebljivost.

Danas je moderan automobil praktično nezamisliv bez klima uređaja, dok je u poslednje vreme prisutan trend sve većeg korišćenja multimedija. Upravo je takav sistem bio ugrađen u testirani automobil. Ovaj sistem objedinjuje navigaciju, adekvatan audio uređaj, kao i USB ulaz. Aluminijumski naplatci Aquila koji su bili na ovom Loganu dali su automobilu dozu elegancije i dašak luksuza.

 

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV


Ispod poklopca motora nalazio se K9K agregat, ili običnim jezikom rečeno, proslavljeni 1.5 dCi. Pomenuti agregat je predstavljen davne 2000. godine i od tada je doživeo nebrojena poboljšanja i usavršavanja, tako da je zadovoljio i najstrože kriterijume Mercedes-Benza koji ga je uvrstio u svoju gamu. Motor radi tiho, oslobođen je svih vibracija i odlikuje se izuzetno niskom potrošnjom. Razvija 90 KS i sasvim žustro pokreće Logan karavan. Obrtni moment od 220 Nm pri samo 1.750 obrtaja u minuti ponekad ume da stavi na muke prednji trap, pogotovo ukoliko je kolovoz ispod točkova vlažan. Prenos snage na prednje točkove obavlja petostepeni menjač, opet poreklom iz Renaulta, koji je dovoljno precizan i lako se koristi.

Oslanjanje je izvedeno napred po tipu Pseudo McPherson, dok je pozadi torziona osovina. Ponašanje na putu sasvim je predvidivo, ukoliko se pretera sa brzinom prednji kraj pokazuje tendenciju proširenja putanje, međutim, ESP sve to uspešno koriguje. Kočni sistem u konfiguraciji napred diskovi i pozadi doboši uspešno izlazi na kraj sa nevelikom težinom praznog Logana MCV, tako da se može reći da je na visini zadatka.

 

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV


Kretanje u gradu je lako zahvaljujući preglednosti koja nije baš karakteristika novih i modernih automobila. Parkiranje je olakšano velikim spoljnim retrovizorima, a po želji mogu da se poruče i zadnji senzori za parkiranje. Na putu Logan sa lakoćom održava putnu brzinu, a preticanja na magistralnom putu su laka, zahvaljujući izdašnom obrtnom momentu. Vožnja autoputem je prijatna zbog menjačke kutije i finalnog prenosa u diferencijalu koji je „produžen”, tako da motor radi na manjem broju obrtaja i pored činjenice da menjač ima samo pet brzina. Potrošnja u ovim uslovima je primereno niska.

Logan se odavno dokazao na našim putevima kao jednostavan, robustan i pouzdan automobil. U drugoj generaciji može da se pohvali i prijatnijim spoljnim i unutrašnjim dizajnom, kao i povećanom bezbednošću, štedljivijim i tišim pogonskim agregatima. Standardna garancija za automobil iznosi tri godine, a po želji može da se doplati za još dve godine, tako da ukupno iznosi pet godina. Kada se na sve ovo doda povoljna cena i rasprostranjena servisna mreža, uz lako dostupne rezervne delove, ne treba da čude izuzetni prodajni rezultati rumunske fabrike.

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV
 


Tehničke karakteristike

 

Model

Dacia Logan MCV 1.5 dCi

Motor

4-cilindarski redni, 4 ventila po cilindru, dizel K9K 612, postavljen napred poprečno, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, direktno ubrizgavanje commonrail, turbo natpunjenje, filter čvrstih čestica, Euro 5b+

Zapremina

1.461 cm3

Prečnik i hod klipa

76 x 80.5 mm

Odnos kompresije

15.5.8 :1

Najveća snaga

66 kW (90 KS) pri 3.750 o/min

Najveći obrtni moment

220 Nm pri 1.750 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, manuelni menjač JR5 sa pet brzina

Hodni sistem

Napred Pseudo-McPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator /   Pozadi H osovina, spiralne opruge, teleskopski amortizeri

Upravljač

hidraulični servoupravljač s nazubljenom letvom

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi prečnika 258 mm, nazad doboši 203mm, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD i BAS, ESP

Točkovi i pneumatici

185/65 R 15

Radijus okretanja

10,68 m

Dimenzije (D x Š x V)

4.490 x 1.725 x 1.550 mm, međuosovinsko rastojanje 2.634 mm, trag točkova 1510/1510 mm, zapremina prtljažnika 573/1518 litara, rezervoar za gorivo 50 l, masa praznog vozila 1.090 kg,

Mase

Prazno vozilo 1.090 kg, najveća dozvoljena 1670 kg, dopušteno opterećenje 580 kg

Performanse

Najveća brzina 173 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 12.2 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 4.4 l/100 km, na putu 3.7 l/100 km, u mešovitoj vožnji 3.9 l/100 km

Emisija CO2

103 g/km

 

Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV


Ime i prezime
Komentar