Dacia na putu elektrifikikacije

04. Jan 2020

Philippe Buros   
Dacia ima za cilj da obezbedi da cena modela poput Duster-a ostane oko 20 odsto ispod konkurencije. Dacia je veliki uspeh u Evropi za matičnu Renault Group, jer se bavi svojom filozofijom „vrednost-za-novac“ (value-for-money). Međutim, troškovi postizanja usaglašenosti sa emisijama, posebno sa elektrifikovanim pogonskim sklopovima, mogu da predstavljaju opasnost za profit i prodaju marke po niskim cenama. Philippe Buros, direktor Dacie u Rumuniji i predsednik evropskog regiona Renault Group, razgovarao je sa Peterom Sigalom, dopisnikom Automotive Nevs Europe o tome kako će Dacia da upravlja ovom tranzicijom.
   
“Dacia će da preuzme sve što Renault ima u vezi s elektrifikacijom, jer će se od nas tražiti elektrifikacija automobila, bilo sa punim električnim pogonom, bilo hibridima. Tačno je da Dacia danas nije električna, ali postoje mnogi brendovi u Evropi koji nisu električni. Mislim da će svi morati da idu na struju, jer je to osnovni trend.
   
Kada je Dacia počela da raste, većina naših kupaca u Francuskoj živela je u ruralnim sredinama, ali danas imamo puno kupaca u gradovima poput Pariza. Želeće električnu Daciju, ali oni će želeti onaj model koji je jeftiniji od električnog Renaulta.
   
Mislim da ćemo za dve ili tri godine elektrifikovati Daciju. Generalno, troškovi svih vozila rastu zbog regulacija emisija. Problem sa propisima je što primenom dodajete 1.000 do 1.500 evra. Kada je automobil u vrednosti 100.000 evra lakše se apsorbuje. Kada je cena 8.000 ili 9.000 evra, to je 10 ili više procenata. Zato dolazi do kašnjenja u Daciji koja koristi Renault tehnologiju i zato pokušavamo da sačekamo što je moguće duže na amortizaciju tehnologije.

Cene će svuda da rastu, ali moramo da obezbedimo da se održi razlika u cenama između Dacije i ostalog tržišta, koja je oko 20 odsto manja. U suprotnom, snaga konkurentnosti će da se smanji. Moramo i dalje da nudimo „vrednost za novac“ i relativno visok nivo opreme, ali po nižoj ceni. Naši kupci ne traže napredne tehnologije iz grupacije Renault-Nissan, kao što su držanje saobraćajne trake ili adaptivni tempomat. Njihove potrebe su jednostavnije: doći od tačke A do tačke B. Za to žele klima uređaj, električne podizače stakala, servo volan, ali ne žele samovozeći automobil jer znaju da nikada neće dobiti automobil koji se vozi samostalno za 10.000 evra. Kada se od nas bude zahtevalo da to ponudimo, to ćemo i da uradimo. Pokušaćemo da to učinimo što je pre moguće, u suprotnom pokvariće se Dacijin poslovni imidž.
   
Glavni izazov je prilagođavanje jeftine marke Dacia promenljivim zahtevima emisije i tehnologije. Dacia portfolio uglavnom je bio isti poslednjih godina, iako je Duster krajem 2017. godine potpuno obnovljen. Na pitanje kada mogu da se očekuju novi modeli, poput novog Sander, mogu da kažem da će nešto da se dogodi u naredne dve godine, jer moramo da obnavljamo Daciju, ali ne mogu da kažem na kojoj platformi.
   
Kupci modela Dacia manje se brinu o novitetima nego kupci Renaulta. Oni su pragmatični. Oni žele da automobilom bezbedno voze svoje porodice, ali nisu zabrinuti zbog mode.”


Ime i prezime
Komentar