Dacia uvodi novi ekonomičan motor

23. Apr 2020

Dacia Duster, Sandero i Logan MCV
Dacia je predstavila novi motor prilagođen za upotrebu dve vrste goriva - benzin i autogas - TCe 100 ECO G. Novi trocilindarski motor sa turbopunjačem TCe 100 ECO-G već je dostupan na nekim tržištima u modelima Duster, Sandero i Sandero Stepway, a uskoro i u Loganu MCV. Ovaj motor nudi viši nivo performansi; maksimalni obrtni moment od 170 Nm dostupan je od 2.000 o/min, pružajući svestranu upotrebljivost uz  smanjenje od oko 10 odsto potrošnje goriva i emisije CO2 od benzinskog motora. ECO-G je oznaka za motora koji kao gorivo koristi benzin i gas (TNG).

Dacia nudi svoje LPG modele po veoma konkurentnim cenama i bez ugrožavanja pouzdanosti. Cena gasa je povoljnija u odnosu na druga fosilna goriva. Iako je prosečna potrošnja gasa nešto veća, ukupni troškovi goriva po kilometru smanjuju se do 30 odsto u poređenju sa benzinskim motorom ili do osam odsto manje od benzinskog motora.

U Sloveniji, na primer, Dacia Sandero 1.0 TCe 100 ECO-G dostupan je kupcima za 9.900 evra, Sandero Stepway1.0 TCe 100 ECO-G za 10.600 evra i Duster 1.0 TCe 100 ECO-G za 13.290 evra. U Srbiji se još uvek ne prodaju modeli Dacia opremljeni ovim motorom.


ECO-G automobil Dacia može da pogoni benzin ili autogas. Ima dva odvojena rezervoara za gorivo - jedan za benzin i drugi za gas. Kada su oba napunjena ukupni domet automobila je veći od 1.000 kilometara. Automobilima Dacia ECO-G dozvoljen je ulazak na podzemna parkirališta na mnogim mestima širom Evrope zbog ugrađenih bezbednosnih karakteristika (sigurnosni ventil, povratni ventil i ograničeno punjenje od 80 odsto) i ne podležu ograničenjima vožnje u slučaju kritičnog zagađenja vazduha.

Instalacija Dacia uređaja za gas je fabrički ugrađena. Za kupce to znači: lako naručivanje, bez dodatnih zadataka i rokova i samo obaveza da svoj automobil održava u ovlašćenom servisu. Pomoćni rezervoar za gas izrađen je od izuzetno otpornog čelika i postavlja se umesto rezervnog točka bez kontakta sa rezervoarom za benzin. Tehnički deo sistema dopunjuju nepovratni ventil, ograničenje napunjenosti na 80 odsto, graničnik protoka, magnetni ventil i sigurnosni ventil.

U Evropskoj uniji postoji skoro 15 miliona automobila na gas, a oko 26 miliona u svetu. Dacia nudi verzije svojih modela na autogas od 2010. godine. Oslanjajući se na svoju tehnologiju, Dacia pruža istu fabričku garanciju u trajanju od tri godine ili do 100.000 km (šta pre istekne) kao i za sve ostale modele u ponudi.

 

Dacia Sandero ECO-GDacia Sandero ECO-G

Photo: Etienne Roville


Rukovanje je za vozača vrlo jednostavno. Prelazak sa benzina na autogas ili obrnuto obavlja se na dva načina: ručno prebacivanjem posebnog prekidača u putničkom prostoru u bilo koje vreme tokom vožnje, pri čemu je izabrano gorivo ostalo u upotrebi čak i kada se motor ponovo pokreće, ili automatski kada je rezervoar za gas prazan. Posebno brojilo označava nivo napunjenosti rezervoara za gas. Punjenje rezervoara je takođe jednostavno i brzo (nešto ispod dva minuta). Dodatna prednost fabričke instalacije ovog uređaja je da prtljažnik ostaje potpuno netaknut, pošto je rezervoar za gas postavljen na mesto rezervnog točka.

Mihai Bordeanu, direktor marketinga kompanije Dacia: „Suočavajući se sa izazovom tranzicije energije, Dacia nudi niz automobila na gas koji su lako i ekonomično rešenje za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2. Ovo rešenje u skladu je sa vrednostima i duhom marke Dacia, pouzdano i pristupačno, doprinosi opredeljenju Renault grupe da smanji svoju ukupnu emisiju ugljenika do 2522. godine u poređenju sa 2010. godinom."
 

Autogas


Autogas je tečni naftni gas (LPG), a hemijski je mešavina propana i butana, koji je u Evropi definisan kao EN589. Sagorevanjem nastaje manje ugljen-monoksida, ugljovodonika i azot-oksida nego kada sagoreva benzin. Pored toga, druga važna prednost autogasa je da on stvara oko 10 odsto manje emisije CO2 od benzinskog motora kada sagori.

U Evropi i većini drugih zemalja sveta sistem za ubrizgavanje gasa dodat je postojećem benzinskom motoru. Njegova upotreba zahteva poseban rezervoar za gas koji može da izdrži visok pritisak LPG i da se obave manje izmene u sistemu ubrizgavanja goriva.

 


Ime i prezime
Komentar