Novi najbrži automobilski slalom ušao je u Guinnessovu knjigu rekorda. Postavila ga je 16-godišnja Chloe Chambers. Za ovaj poduhvat podržao ju je, ni manje ni više nego Porsche. Da bi pokušala da postavi rekord, u čemu je uspela, na raspolaganje stavljen joj je Porsche 718 Spider iz 2020. godine u standardnoj verziji, sa uobičajenim pneumaticima Michelin Pilot Sport Cup 2.
Delovi za Porsche od prirodnih vlakana
30. Oct 2020
Automobilska industrija je sve zelenija. I to ne samo kada je u pitanju pogon. Kompanija Porsche uspešno je napravila automobil čiji su pojedini delovi napravljeni od prirodnih vlakana.
U izradi modela Porsche 718 Cayman Clubsport MR korišćeni su novi kompozitni materijali od prirodnih vlakana. Za osnovu su upotrebljena obrađena lanena vlakna na koja su, specijalnim postupkom, dodavana prirodna, biorazgradiva vlakna materijala koji su dobijeni prirodnim putem i koja se mogu reciklirati.
Ova kompozitna prirodna vlakna prošla su sve provere i zadovoljavaju najstrožije bezbedonosne standarde ali i one koji se tiču kvaliteta. Zato je uostalom i promocija održana na najtežoj stazi na svetu, čuvenom „Zelenom paklu“ Nirburgringa, maratonskoj trci od 24 časa.
Ovi materijali zamena su za dosadašnja ugljenična vlakna, dosta su jeftiniji i lako se dobijaju prirodnim putem.
Poznati automobilski gigant je od početka 2019. godine od ovog materijala, eksperimentalno, proizvodio vrata i zadnja krila na serijskom trkačkom automobilu da bi sada, na trci u Nirburgringu, na pistu izašla trkačka mašina koja je imala i blatobrane, prednji i zadnji poklopac, spojlere, pragove, difuzore, napravljene od kompozitnog materijala od prirodnih vlakana. Dakle one delove koji trpe izuzetno velike sile tokom ubrzavanja i kočenja.
Bitna su i druga svojstva ovog materijala kada se radi o primeni na automobilima. Najvažnija je težina, ali i takozvana krutost koja je od ovih materijala skoro istovetna kao kod karbonskih, daleko skupljih materijala. Delovi izrađeni od ovog materijala bez ikakvih problema menjaće delove napravljene od metala, ali i plastike. Pri tome je za njihovo dobijanje potrebno mnogo manje ulaganja i energije.
U nemačkoj kompaniji ističu da masovno korišćenje ovih materijala nikako neće uticati na proizvodnju hrane.
Ceo projekat počeo je još 2016. godine saradnjom Porschea, Saveznog ministarstva za hranu i poljoprivredu Nemačke, nemačkog instituta Fraunhofer WKI i kompanije Bcomp iz Švajcarske.
Balkan Green Energy News