Porsche Taycan s jednim elektromotorom

11. Jul 2020

Porsche TaycanPorsche Taycan


Porsche je javnosti nedavno predstavio svoj prvi električni sportski automobil spektakularnom svetskom premijerom koja se istovremeno održavala na tri kontinenta. "Taycan povezuje naše nasleđe sa budućnošću. Prenosi priču o uspehu našeg brenda - brenda koji je fascinirao i oduševljavao ljude širom sveta više od 70 godina", rekao je Oliver Blume, predsednik Izvršnog odbora Porsche AG , koji je svetsku premijeru otvorio u Berlinu: „Ovaj dan označava početak nove ere.“

Sportska limizuna sa četvoro vrata jedinstven je model koji nudi tipične Porsche performanse i povezanost za svakodnevnu upotrebu. U isto vreme, visoko napredne proizvodne metode i odlike Porsche Taycana postavljaju nove standarde oblasti održivosti i digitalizacije.

„Obećali smo pravog Porsche-u za doba elektromobilnosti - fascinantni sportski automobil koji ne samo da oduševljava u pogledu svoje tehnologije i vozne dinamike, već takođe pokreće strast kod ljudi širom sveta, baš kao što su to radili njegovi legendarni prethodnici. Sada ispunjavamo ovo obećanje ", naglašava Michael Steiner, član Izvršnog odbora Porsche AG - Istraživanje i razvoj.

Prvi modeli u novoj seriji su Porsche Taycan Turbo S i Taycan Turbo. Oni su na samom vrhu Porsche E-Performance i jedan su od najmoćnijih proizvodnih modela koje proizvođač sportskih automobila trenutno ima u svom asortimanu.

Porsche Taican je prvi serijski model sa sistemskim naponom od 800 volti, umesto uobičajenih 400 volti za električne automobile. Ovo je posebna prednost za vozače Taycana na putu: za nešto više od pet minuta, baterija može da se napuni direktnim napajanjem (DC) iz mreže za punjenje velike snage u dometu do 100 kilometara (prema VLTP ). Vreme punjenja za pet do 80 odsto SoC (stanje napunjenosti) je 22,5 minuta za punjenje u idealnim uslovima, a maksimalna snaga punjenja (vršna snaga) je 270 kW. Ukupni kapacitet Performance Battery Plus je 93,4 kWh. Vozači Taycana mogu udobno da pune svoje automobile naizmeničnom strujom (AC) kod kuće.

Porsche Taycan najavljuje početak nove ere. U isto vreme, zadržava neupadljivi Porscheov dizajn. Silueta je oblikovana sportskom linijom krova koja se naginje na zadnju stranu. Takođe su karakteristični visoko oblikovani bočni preseci. Uglađena kabina, uvučeni zadnji C-stub i naglašena ramena krila rezultiraju oštro naglašenim zadnjim delom, tipičnim za marku. Postoje i inovativni elementi kao što je Porsche logotip sa efektom stakla, koji je integrisan u svetlosnu traku sa zadnje strane. Vrednošću Cd od 0,22 aerodinamički optimizovani osnovni oblik daje značajan doprinos niskoj potrošnji energije i samim tim velikom dometu.

 

Porsche TaycanPorsche Taycan

 


Nova osnovna verzija s  jednim motorom i pogonom na zadnjim točkovima

 

Predstavljanje Porsche Taycana opremljenog jednim motorom i pogonom na zadnjim točkovima održano je u Kini pre nekoliko dana, što će biti prvo tržište nove osnovne modifikacije ovog električnog automobila. Nova varijanta opremljena je motorom od 408 KS, sa dvostepenim menjačem i baterijom Performance, kapaciteta 79,2 kWh (baterija od 93,4 kWh Performance Plus dostupna je uz doplatu). Rezerva snage dostiže nivo od 414 km prema zastarelom NEDC ciklusu.

Porsche Taycan u ovoj konfiguraciji ima snagu od 476 KS, a domet doseže do 489 km, što mu omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde i dostizanje maksimalne brzine od 230 km/h. Dinamičke karakteristike pogona na zadnje točkove neznatno su slabije u odnosu na druge verzije. Poređenja radi, sedan Taycan 4S sa pogonom na sve točkove ubrzava do 100 km/h za četiri sekunde, a njegova maksimalna brzina iznosi 250 km/h.

Kao i kod skupljih verzija sa pogonom na sve točkove, Porsche Taycan sa zadnjim pogonom opremljen je adaptivnim vazdušnim oslanjanjem sa aktivnim stabilizatorima, elektronski regulisanom blokadom diferencijala i električnim sistemom koji radi na 800 V. Zbog slobodnog prostora zapremina prednjeg prtljažnika je 491 litara.

Na kineskom tržištu cena baznog Porsche Taycana počinjaće od 125 hiljada američkih dolara. Vremenom će se verzije ovog sportskog automobila opremljene jednim motorom da se pojave i na ostalim tržištima.

Do 2022. godine Porsche će uložiti više od šest milijardi evra u elektromobilnost.


Ime i prezime
Komentar