Dizajnerski centar FCA Grupacije otvorio vrata

27. Aug 2019

Fiat 500 Star&Rockstar

 

Samo zamislite razgledanje mesta koje se čuva kao najtajniji prostor u automobilskom svetu, gde pred vašim očima industrijski proizvod može da postane i stilska ikona i globalni uspeh. Upravo zato, Luka Napolitano, direktor brendova Fiat i Abarth za tržište Evrope, Bliskog istoka i Afrike, pozvao je međunarodne medije u dizajnerski centar Centro Stile FCA u Torinu, pružajući im jedinstvenu priliku da obiđu odeljenje za „Boje i materijale“, gde se definišu sve estetske osobine - boje, materijali i spoljašnji i unutrašnji detalji - koji će da krase buduće modele Fiat. Unutar ova četiri zida, u radnom prostoru koji je delom napredni centar za istraživanje, a delom prefinjeni modni atelje, projektanti, arhitekte i tehničari svakodnevno rade na trendovima i isprobavaju inovativne procese proizvodnje, stvarajući nove nijanse i originalne kombinacije materijala. Upravo na ovom mestu je legenda šezdesetih, kultni model 500, ponovo rođen 2007. godine - da razvedri svakodnevni život i ulice širom sveta, postane jedinstveno, istinsko, korisno rešenje za potrebe gradske mobilnosti.

 

Istorija prepuna komercijalnih uspeha, uključujući i rekord oboren 2018. godine, u stvari, u svojoj jedanaestoj godini, Fiat 500 je ostvario svoje najbolje godišnje prodajne rezultate sa skoro 194.000 registrovanih primeraka (ukupno za Fiat 500 i Abarth 595). Ne zaboravljajući da je sada najprodavaniji model kompanije FCA već dve godine, kao i trenutni lider u segmentu gradskih automobila u Evropi. Ovaj trend ne pokazuje znake usporavanja. Fiat 500 je takođe osnivač cele porodice koja nosi njegovo ime - a koja se sastoji od modela 500, 500X i 500L. 

 

„Ovo su vanredno dobre brojke, za model koji nikada nije izašao iz mode tokom svoje dvanaestogodišnje istorije, nastavivši da se razvija, a da ne izgubi ništa od svog identiteta“, objašnjava Luka Napolitano, direktor brendova Fiat i Abarth za tržišta Evrope, Bliskog istoka i Afrike.  

 

Elementi za ovaj uspeh uključuju više od 30 specijalnih serija koje je stvorio Centro Stile tim u saradnji sa kultnim brendovima - od mode do luksuznog jahtinga i od tehnologije do nasleđa – i tako nam dali jedinstvene automobile, za istraživanje i nepoznatog za jedan gradski automobil. Najpopularniji uključuju modele 500 by Gucci i 500 Riva, kao i 500 iz 60- tih i 500 Anniversary, dve verzije za obeležavanje 60. godišnjice „malog modela 500“, i naravno, novije modele poput 500 Mirror, 500 Collezione i 500 Spiaggina '58. Danas se gama 500 modela takođe modernizuje, proširuje se i obogaćuje da bi postala još mlađa i uzbudljivija. 

 

Zahvaljujući radu dizajnerskog centra, brend Fiat uspeo je da još  više proširi broj potencijalnih ljubitelja modela 500, novom gamom koja iskorišćava dve strane modela, elegantnu i sportsku. 

 

Prvi aspekt odražava se u prefinjenom Lounge paketu opreme, koji je uzdignut do novih visina sa novom Star verzijom, koja će da bude popularna među ženskom klijentelom. Sportskiji karakter, koji je u određenom smislu prilagođeniji muškoj klijenteli, dolazi do izražaja u dinamičnoj verziji 500 Sport, i više od toga Rockstar. Štaviše, da bi oduševio mlađu publiku, Fiat je odlučio da pakete Lounge i Sport napravi pristupačnijim i više povezanim, nudeći Uconnect 7" HD LIVE radio osetljiv na dodir . 

 

Nova gama, koja je univerzalnija i mlađa u duhu, sada postaje privlačnija, zahvaljujući prvenstveno novim stilskim osobinama koje donose ekskluzivne 500 Star i 500 Rockstar verzije. Ova privlačnost vidi se u novoj keramičkoj Mica boji sa ružičastim detaljima verzije Star, uz novu mat zelenu boju koja će prvi put da se pojavi u verziji 500 Rockstar. 

 

Od svoje premijere 2007. godine, boja je oduvek bila jedna od najkarakterističnijih osobina automobila Fiat 500: i takođe je bio prvi automobil u segmentu koji je nudio „atricoat“ belu i prvi koji je uveo mat crnu 2009. godine sa specijalnom serijom 500 Black Jack. Ukupno, tokom svog dvanaestogodišnjeg životnog veka, Fiat 500 je nudio izbor od preko 40 boja, od kojih su više od pola bile poptuno nove, čineći ga jednim od „najšarenijih“ automobila FCA Grupe. Ove originalne boje, a takođe i korišćenje novih materijala, su proizvod istraživanja najnovijih trendova u kontekstima koji su svetlosnim godinama udaljeni od automobilske industrije, od mode i tehnologije, do umetnosti i dizajna enterijera i od sporta do filma.  Koliko vremena je potrebno da se razvije nova boja? Neverovatnih 52 nedelje. Rad dizajnerskog centra brenda Fiat ne prelazi na istraživanje, razvoj, testiranje i proizvodnju dok ne pronađe pravu nijansu, najbolji premaz i najprikladniji pigment. Ista količina truda ulaže se i u kombinaciju materijala unutar automobila. Ukoliko je 2007. godine Fiat 500 ponudio modernu reinterpretaciju tradicionalnih luksuznih materijala, poput „Cordura“ tkanine i „Poltrona Frau“ kože, model je prethodnih godina otišao još dalje svojim specijalnim serijama, često prelazeći u neistražene oblasti. Primer?  Ručno lakirana kontrolna tabla od mahagonija sa intarzijama od javora u specijalnoj seriji 500 Riva (2016.), realizovane putem inovativnog inženjerskog procesa, koji kombinuje najprirodnije materijale, drvo, i najsavremeniju tehnologiju ultralake karbonske školjke, da stvori veličanstveni primer Italijanske elegancije.

 

Izrada i prefinjena elegancija takođe odlikuju unutrašnjost novih 500 Star i Rockstar verzija. Posebno, u novoj unutrašnjosti elegantne i sportske verzije 500 Rockstar, centralni deo presvlaka sedišta je inspirisan krojenim prugastim odelima „dendi“ muške mode, moderno prerađenih kombinacijom savremenijih materijala, poput sivo-plavih detalja na bočnoj zaštiti i crnoj eko-koži gornjeg dela sedišta. Kao i Rockstar paket opreme, novi 500 Star takođe usvaja originalne, ekskluzivne unutrašnjosti, krajnji izražaj stila za gamu 500, koji su dostupni u dve kombinacije boja, „pesak“ beloj i crnoj, kao i u elegantnom, novom „Matelassé“ finišu sa detaljima od eko-kože i bordo izvezenom logotipu 500.


Ime i prezime
Komentar