Druga generacija Toyote Mirai

11. Mar 2020

Toyota MiraiToyota MiraiToyota Mirai

Baziran na Toyotinoj modularnoj TNGA platformi, novi Mirai nudi vrhunsku upravljivost, odziv u vožnji i kreativan dizajn. Novi Mirai pomera granice čiste mobilnosti koju omogućava vodonik, jer pruža i do 30 odsto više pređenog puta zahvaljujući novom rešenju s tri rezervoara i potpuno izmenjenom sistemu gorivnih ćelija koje postavljaju rekord u skladištenju energije.

Toyota je svetski lider od predstavljanja svog modela na vodonik Mirai sedan 2014. godine. Sada, drugom generacijom tog automobila nulte emisije, spremna je za novi iskorak svojom naprednom tehnologijom električnog automobila sa gorivnim ćelijama (FCEV).

Mirai je probudio svest širom sveta u nameri ostvarenja ekološki čistog i održivog društva budućnosti zasnovanog na vodoniku. To je tehnički prefinjen automobil,  jedinstven po svom realnom dometu od oko 500 km, brzim dosipanjem goriva za samo nekoliko minuta i čistom vodom kao jedinim nusproduktom.

Od pojavljivanja na tržištu, prodato je oko 10.000 automobila, dok je Toyota na najvažnijim svetskim tržištima aktivno razvijala infrastrukturu za korišćenje vodonika kao goriva.             

To je samo početak: zato Toyota skreće pažnju na sve prednosti koje donosi novi Mirai, pre svega na planu vrhunske tehnike, dinamičnih voznih osobina i poželjnog izgleda.

Novi Mirai, koji će prvo da se pojavi u Japanu, Severnoj Americi i Evropi krajem 2020. godine, biće više od ekološkog automobila, potvrđujući da za FCEV tehnologiju nema granica u kreiranju automobila koje je zadovoljstvo voziti i koji će izgledati predivno.

Efikasnost je najvažnija i Toyota planira da Mirai ima za 30 odsto veći domet pređenih kilometara, što će se postići unapređenjem sistema gorivnih ćelija i korišćenjem većih rezervoara za vodonik.

Nova serija gorivnih ćelija ima više energije po jedinici zapremine, sada preko 4 kW po litru, što je preko 30 odsto bolji rezultat nego na aktuelnom modelu Mirai.
 
Sada su ugrađena tri rezervoara – jedan dugi i dva kratka, koji povećavaju ukupni kapacitet vodonika za jedan kilogram u poređenju sa još uvek aktuelnom generacijom Miraija.

Yoshikazu Tanaka, glavni inženjer na projektu Mirai, ističe: “Želeli smo da napravimo automobil koji bi kupci voleli da voze neprestano, auto s dušom i atraktivnim dizajnom, voznim karakteristikama i odzivom koji će izmamiti osmeh na licu vozača.

Voleo bih da vozači kažu ‘izabrao sam Mirai ne samo zato što je to FCEV model, nego jednostavno zato što sam poželeo baš taj automobil; samo je slučajno FCEV’. Nastavićemo da radimo vodeći računa o tome, i nadamo se da će Mirai biti predvodnik u ostvarenju društva zasnovanog na korišćenju vodonika”.

Već na prvi pogled, novi Mirai privlači pažnju svojom spoljašnošću, spuštenim linijama, elegantnim proporcijama, vitkoj i zategnutoj liniji karoserije, kao i svojim  točkovima prečnika 20 inča koji doprinose moćnom i jedinstvenom izgledu. Unutrašnjost je svedena, moderni prostor koji odiše toplinom i komforom čineći ovaj automobil primamljivim za vožnju i putovanja. Najvažniji detalji su centralni ekran dijagonale 12,3 inča, kao i instrument tabla koja se uvija ispred vozača. Platforma i pametan raspored dozvolili su prostor za pet sedišta, umesto četiri koliko ih je Mirai imao do sada.

Novi Mirai izaziva više emocija i skreće pažnju svojim dizajnom, što je zasluga i Toyotine najnovije TNGA platforme, gde je pogon pozadi. Inženjeri su imali u vidu ugradnju različitih pogonskih rešenja - uključujući i gorivne ćelije na vodonik - što je i bio početni uslov. Osim toga, karoserija novog Miraija je čvršća, što doprinosi boljoj agilnosti i odzivu, dok je za precizno upravljanje zaslužno niže težište automobila.  

Uz povećanje broja pređenih kilometara, poboljšane karakteristike sistema gorivnih ćelija daju novom Miraiju ujednačen, ravnomeran odziv, uz osećaj otmenosti u vožnji, dok pritiskom na papučicu gasa automobil ubrzava trenutno. Upravljanje na krivudavim putevima je lako i jednostavno, dok u vožnji auto-putem demonstrira snagu pri svim brzinama i režimima vožnje.


Ime i prezime
Komentar