Karoq

Električni automobil iz 3D štampača

02. Apr 2018

LSEV 3DLSEV 3D

Italijanska kompanije X Electrical Vehicle (XEV), proizvođač električnih automobila najavila je da će u saradnji sa kineskim partnerom firmom Polymaker u drugoj četvrtini sledeće godine u Kini da lansira model naprevljen tehnologijom 3D-štampe.

Dve kompanije razvile su mali električni automobil veličine Smarta, a osmišljen je kao mali gradski automobil na struju, koji može da se proizvede za tri dana koristeći tehnologiju 3D štampača.

Dimenzijama (D/Š/V) 2.489/1.295/1.498 mm, LSEV je nešto manji od Smarta ForTwo, na kojeg podseća svojim izgledom.

Masa automobila je 450 kg, a proizvođač tvrdi da može da razvije maksimalnu brzinu od 69 km/h i da punim baterijama pređe do 150 km.

LSEV dizajniran je tako da njegovi delovi mogu da se štampaju pomoću 3D štampača. Međutim, kao i kod sličnih projekata 3D štampanih vozila, ne mogu sve njihove komponente da se odštampaju. Među delovima koji se ne izrađuju metodom 3D štampe – pored baterija i pogonskog agregata – su šasija, sedišta i prozori.

Kompanije koje učestvuju u projektu vozila LSEV planiraju da ga do aprila 2019. godine ponude kupcima na azijskom i evropskom tržištu, po ceni od 10.000 dolara.

“Pored šasije, sedišta i stakla, svi vidljivi delovi automobila napravljeni su 3D tehnologijom štampe, što smanjuje troškove investiranja za više od 70 odsto u poređenju sa tradicionalnim automobilom.

Jedan LSEV izložen je у Кинеском музеју 3Д штампе (Shanghai’s China 3D-printing Cultural Museum) u Šangaju, mesec dana pre svog predstavljanja na sajmu automobila Auto China 2018 u Pekingu”, kaže Guo Ksiaozheng, senior dizajner iz XEV-a.

"Pre serijske proizvodnje, XEV je primio 7.000 porudžbina uglavnom od kupaca iz Evrope, a mnoge kineske kompanije pokazale su interesovanje za naše proizvode", rekao je Guo.

Automobil će da bude dostupan u drugom kvartalu 2019. godine, a XEV tim stalno će da poboljšava model automobila prema povratnim informacijama na tržištu, uključujući i prilagođavanje karakteristika s vremena na vreme, dodao je Guo.

U planu je da se do kraja 2019. godine napravi oko 20.000 ovih automobila.

Do kraja ove godine počinje serijska proizvodnja automobila. Korišćenjem 3D tehnologija štampe, XEV je smanjio broj plastičnih delova i komponenti u automobilu sa više od 2.000 do 57, dok će njegovo istraživanje i razvoj da budu skraćeni za dve trećine, rekao je Zhu Li, direktor China 3D-printing Cultural Museum.

"Proces istraživanja i razvoja modela automobila konvencionalno traje između tri do pet godina, ali 3D štampani automobili kao što je XEV traju samo od tri meseca do 12 meseci", rekao je Luo Xiaofa, osnivač i CEO kompanije Polymaker, koja je odgovorna za tehnologiju, istraživanje i razvoj materijala za 3D štampanje električnog automobila.

Verujući da će tehnologija 3D štampanja da postane prelomna tačka za proizvodnju automobila, Ford je stvorio 3D štamparske laboratorije već u osamdesetim godinama prošlog veka, a njegov 3D štampač u fabrici Michigan može da proizvodi oko 20.000 delova svake godine. Trenutno, Ford Motor Co istražuje rešenje za pravljenje velikih auto delova.

Osim gore pomenutih karakteristika, 3D štampanje može da donse ogromne prednosti za proizvodnju automobila, uključujući i mogućnost proizvodnje delova manje težine koji mogu da dovedu do smanjenja potrošnje goriva.

Tako je, štampani automobil XEV 3D težak 450 kilograma, što je mnogo manje od automobila sličnih veličina koji teže od jedne do 1,2 tone, zahvaljujući 3D štamparskom materijalu, rekao je Luo.

Iako je ekonomičniji za proizvodnju male količine, Ford veruje da 3D štampanje još nije dovoljno brzo za proizvodnju velikih serija.

Kota Yuzawa, analitičar Goldman Sachs predviđa da će broj električna automobila porasti sa jedan odsto globalne prodaje 2016. godine na osam odsto do 2030. godine, pre nego što se poveća na gotovo jednu trećinu tržišnog udela u 2040. godini.


Ime i prezime
Komentar