FCA ubrzava razvoj novih modela

31. Dec 2019

Jeep Renegade
Fiat Chrysler Automobiles objavili su da je njihov proces razvoja novih modela bio previše spor i rasipnički za automobilsku industriju.

Jasno je da je automobilska industrija poslednjih godina bila u vrlo burnom periodu i da će taj trend da traje najmanje narednih pet do deset godina. Proizvođači mnogo ulažu u elektrifikaciju vozila i u autonomne vozačke sisteme.

Istovremeno, menadžmentu FCA postalo je očigledno da je njihov razvojni proces bio previše spor, previše glomazan i dugotrajan. U narednih pet godina nameravaju da uvedu čak trideset elektrifikovanih modela, a ako bi to radili u skladu sa trenutnom praksom, cilj bi verovatno bio nedostižan. Tako su krenuli u optimizaciju procesa razvoja. To su uradili nizom mera.

Delom pojednostavljivanjem lanca donošenja odluka i ubrzavanjem odlučivanja, a delom redukovanjem raznolikosti prodajne palete. Sve to trebalo bi da im omogući brže pokretanje novih modela i, naravno, po nižim cenama.

Grupa je već spremna da rezerviše devet milijardi evra za pomenuto uvođenje trideset elektrifikovanih modela u narednih pet godina. Oni će da se pojave na tržištu u narednim mesecima uvođenjem hibridnih varijanti modela Compass, Renegade i Wrangler. Takođe, u pripremi su akumulatorski električni Fiat i dostavna vozila.

Maserati će takođe da dobije finansijski podsticaj od 1,6 milijardi evra za razvoj hibridne tehnologije za modele sa uzdužno postavljenim motorima i pogonom na zadnjim točkovima i trećim nivoom tehnike autonomne vožnje. Mike Manley objavio je svoje zapažanje da je automobilska industrija izložena intenzivnim promenama nego ikad ranije. Takođe najavio je da će da oslobodi kreativnu energiju inženjera i tehničkih stručnjaka kako bi kupcima i akcionarima omogućili korist.

U vreme ove najave, nisu pominjali svoju povezanost sa PSA i navodnom migracijom gotovo tri četvrtine modela ove dve grupe samo na PSA platforme. Jasno je ako do toga dođe, da će ušteda vremena i novca biti velika. Očekuje se da će i FCA imati koristi od svojih platformi. Konkretno, Giorgio arhitektura trebalo bi da se koristi uz modele Alfa Romeo Giulia i Stelvio za Jeep Grand Cherokee nove generacije.


Ime i prezime
Komentar