Hondin novi sportski hibridni sistem

14. Nov 2012

Honda-CR-Z
Ako razgovarate i razmišljate o pogonskom sistemu koji može da ponudi smanjenje nivoa potrošnje goriva, a takođe donosi bolje ubrzanje i sigurni ste da je to moguće, to je upravo ono što je japanska Honda uradila sa svojim novim sportskim inteligentnim hibridnim pogonskim sistemom sa  dvostrukim kvačilom. Ovaj najnoviji dodatak Honda Dreams Earth tehnologiji, dolazi u tri oblika: jednomotorni, dvomotorni i tromotorni sportski hibridni sistem.


Jednomotorni sistem dizajniran je za vozila srednje veličine. On kombinuje redni četvorocilindarski 1.5 litarski motor sa Atkinson ciklusom sa sedmostepenom DCT transmisijom uz litijum-jonsku bateriju i visoku izlaznu snagu motora koja pomaže da se postigne 30 % bolja efikasnost od osnovnog jednomotornog hibridnog sistema. Prema japanskoj kompaniji, kombinujući jednomotorni hibridni sistem sa SUS motorom, omogućava se postizanje veće brzine tokom normalne vožnje i bolje ubrzanje vozila. Start vozila je poboljšan činjenicom da vozilo poseduje i sposobnost efikasne vožnje na struju. U međuvremenu, sistem pomaže da se poboljša ekonomičnost potrošnje goriva i poveća regeneracija energije, jer se kvačila otpuštaju prilikom usporavanja vozila.

Zatim, tu je dvomotorni plug-in hibridni sistem, takođe namenjen vozilima srednje veličine, za koji se tvrdi da je trenutno najefikasniji dvomotorni hibridni sistem na svetu. Kod ovog pogonskog sistema, postoje tri načina rada zasnovana na uslovima vožnje i punjenju akumulatora. To su:
- EV drive: ovaj način omogućava vožnju korišćenjem struje iz baterije i regeneraciju energije.
- Engine drive: tokom dostizanja srednjih i visokih brzina u vožnji, motor i osovina su povezani  zaključavanjem kvačila i snaga motora se prenosi neposredno na točkove.
- Hybrid drive: pojačava gradsku vožnju sa jakim ubrzanjem pri korišćenju motora samo na struju, koja je generisana od strane SUS motora.

Konačno, tu je i tromotorni sportski hibridni pogon na sve točkove koji kombinuje V6 motor i tromotorni pogonski sistem koji postiže izuzetne performanse kod ubrzanja automobila. On se oslanja na novi 3.5 litarski V6 motor sa direktnim ubrizgavanjem i koristi nezavisno ugrađene motore za levi i desni zadnji točak sa pozitivnim obrtnim momentom koji se odnosi na spoljne točkove, dok se negativni obrtni momenat odnosi na unutrašnje točkove automobila u toku i smeru vožnje. Iz Honda-e se nadaju da će ova nova tehnologija pomoći uspehu budućih modela automobila, kao što je nova sportska Honda NSX i hibridna Honda CR-Z.

Honda-NSX-Concept


Ime i prezime
Komentar