Velika Britanija mogla bi da ubrza zabranu prodaje novih automobila na benzin i dizel, jer je vlada navodno spremna da odloži ovu meru za još pet godina. Zabrana, koja ima za cilj da pogura Veliku Britaniju prema svojim klimatskim ciljevima, prvobitno je trebalo da se primeni 2040. godine, ali u februaru je britanski premijer Boris Johnson najavio da novi tradicionalni benzin i dizel modeli neće biti dostupni za kupovinu počev od 2035. godine.
Korišćenje ekrana osetljivog na dodir opasno
28. Apr 2020
Britanska dobrotvorna organizacija IAM RoadSmart koja se nekada zvala Institut za napredne automobiliste (Institute of Advanced Motorists - IAM) opslužuje devet zemalja u cilju poboljšanja standarda vožnje automobila i vožnje motociklima i na taj način poveća bezbednost na putu, koristeći sistem britanske policije kontrola automobila i motocikala.
Sada je IAM RoadSmart napravio studiju na osnovu istraživanja kakve efekte na brzinu reakcije na autoputu ima upotreba ekrana osetljivih na dodir i otkrila šokantne podatke.
Istraživanje je utvrdilo da upotreba ekrana osetljivih na dodir u toku vožnje ima veći uticaj na vreme reakcije od alkohola i marihuane.
Prema njihovim otkrićima, upotreba infotainment sistema koji se kontrolišu preko ekrana osetljivih na dodir povećala bi put kočenja za čak pet dužina automobila. Studija je otkrila da vozači pri korišćenju info-ekrana osetljivog na dodir sklanjaju pogled sa puta do 16 sekundi, što znači više od 800 metara pri brzini od 112 km/h bez nadgledanja samog puta i saobraćaja.
Drugim rečima, na primer, korišćenje usluga CarPlay ili Android Auto još je opasnije od slanja SMS poruka tokom vožnje, što je izuzetno zabrinjavajuće.
„Očekuje se da će poremećaj pažnje vozača biti faktor svake godine u čak jednoj trećini svih nezgoda koje se dešavaju na evropskim putevima. Iako smo do sada mislili da je korišćenje info-zabavnog sistema preko ekrana osetljivog na dodir sigurbezbednije od tradicionalnih dugmadi i kontrolera, rezultati poslednjeg istraživanja šokirali su nas, a istovremeno su postavili ozbiljno pitanje o razvoju najnovijih sistema za zabavu. Sve što ometa fokus vozača loše je za bezbednost na putu,“ rekao je Neil Greig, direktor za razvoj u IAM RoadSmart.
Tokom istraživanja vozači su morali da izvrše tri identična putovanja na simuliranoj ruti, gde su morali da koriste Android Auto ili Apple CarPlay tokom vožnje. Prve vožnje nisu se previše bavile time, ali kasnije su koristile i glasovne komande i ekran osetljiv na dodir. Obe metode pokazale su se krajnje remetilačkim, a kontrola nad ekranom osetljivim na dodir bila je, naravno, najgora. Tako je vreme reakcije bilo duže od 50 odsto korišćenjem ekrana osetljivog na dodir. Korišćenje Apple CarPlay-a preko ekrana osetljivog na dodir bilo je skoro pet puta gore po vremenu reakcije od vožnje pod uticajem zakonom zabranjenih sredstava (alkohol, narkotici...).
Ovim istraživanjem otvoreno je pitanje da li su ekrani osetljivi na dodir zaista dobri u modernim automobilima.