General Motors je objavio da će da pozove u servise 5,9 miliona automobila zbog potencijalno opasnog vazdušnog jastuka. General Motors mora da povuče automobile proizvedene od 2007. do 2014. godine zbog toga što postoji opasnost da vazdušni jastuci kompanije Takata eksplodiraju prilikom dugotrajnog izlaganja visokim temperaturama, u uslovima visoke vlažnosti.
Marka Holden odlazi u istoriju
17. Feb 2020
Nakon godina ubrzanog opadanja prodaje, grupa General Motors sledeće godine ukinuće marku automobila Holden, koja je bila zastupljena pre svega u Australiji i Novom Zelandu. Pre desetak godina prodavali su oko 170.000 automobila godišnje, a samo 43.000 prošle godine.
Australijski proizvođač automobila Holden pola veka je vladao tržištem automobila u Australiji. Sedište kompanije se nalazi u Melburnu u državi Viktorija u Australiji. Kompaniju je osnovao Džejms Aleksander Holden 1856. godine i bavila se proizvodnjom sedala za konje u gradu Adelejdu. Godine 1908. fokusirali su se na proizvodnju automobila, da bi 1924. godine proizvodili karoserije za GM automobile, koji su 1931. godine ušli u njihovu vlasničku strukturu.
Formiran je General Motors Holden, koji je stameno bio na vrhu australijskog tržišta automobila više od pola veka. Naziv kompanije promenjen je u Holden 1998. godine.
Holden je 20. oktobra 2017. godine proizveo svoj poslednji automobil Commodore V8.
„Holden kroz svoju ponosnu 160-godišnju istoriju ne samo da je pravio automobile, već je i moćan pokretač industrijalizacije i napretka Australije i Novog Zelanda“, izjavio je Julian Blissett potpredsednik GM International Operations. „Tokom poslednjih godina, kako je industrija doživela značajne promene na globalnom i lokalnom nivou, inplementirali smo brojne alternativne strategije da pokušamo da održimo i poboljšamo poslovanje, zajedno sa lokalnim timom. Nakon sveobuhvatne procene, žalimo što nismo mogli da damo prednost potrebnim ulaganjima kako bi Holden bio uspešan dugoročno u Australiji i Novom Zelandu, nad svim ostalim razmatranjima koja imamo na globalnom nivou."
U Holdenu kažu da će da poštuju sve trenutne garancije i obaveze za servisiranje novih automobila i da će nastaviti da servisiraju i obezbeđuju rezervne delove najmanje 10 godina putem svojih mreža prodaje u Australiji i Novom Zelandu. Pored toga, nastaviće da rešavaju bilo kakve probleme ili pitanja vezana za bezbednost koja bi mogla da se pojave u narednim godinama.
U svojoj objavi, General Motors otkrio je da će njegov studio za dizajn u Melbournu i test poligon Lang Lang biti zatvoreni. Pored toga, biće zatvoreni Maven i Holden Financial Services. Otprilike 600 ljudi ostaće bez posla.
Dok će Holden da nestane, General Motors neće u potpunosti da napusti australijsko tržište, navodno radi na pod-brendu pod nazivom General Motors Specialty Vehicles koji će da prodaje automobile uvezene u Australiju, kao što su Chevrolet Camaro, Chevrolet Silverado, Corvette C8, a možda i druge modele poput Chevrolet Tahoe i Suburban.
General Motors najavljuje povlačenje iz svih zemalja u kojima se koriste automobili kod kojih je volan sa desne strane, odnosno koji se voze levom stranom kolovoza.
Mari Barra, predsednica General Motorsa, kaže da restrukturira međunarodno poslovanje i da je donesena odluka da se povuku s tržišta desne vožnje. To znači da će kompanija takođe povući Chevrolet iz Tajlanda do kraja 2020. godine.
"Često sam govorila da ćemo učiniti ispravne stvari, čak i kad je teško, a ovo je jedno od tih vremena", rekla je Barra. „Restrukturiramo naše međunarodno poslovanje, fokusirajući se na tržišta na kojima imamo prave strategije za snažne prinose i dajemo prioritet globalnim investicijama koje će pokrenuti rast u budućnosti mobilnosti, posebno u oblastima EV-a i AV-a.“