"Našim EQS modelom, kreirali smo potpuno novu, buduću generaciju luksuznih automobila. Sledeći naš stil definisan kao “sensusal purity”, mi stvaramo želju, kombinujući prelepu zavodljivu skulpturu najnaprednijih proporcija. Ključne karakteristike poput dizajna jednim lukom i holistički integrisanog, veoma ublaženog glatkog stila – to je ono što daje EQS-u sportski i progresivni izgled, to je ono što čini naš EQS tako izvanrednim." - Gorden Wagener, direktor dizajna Daimler Grupe.
Novi Mercedes-Benz EQA 2021
21. Oct 2020
Potpuno električni Mercedes-Benz EQA prolazi kroz završne faze svog razvojnog ciklusa, uoči lansiranja krajem ove godine. Gotov proizvodni model pojaviće se u prodajnim salonima početkom 2021. godine.
Kada stigne, EQA biće jedinstven u premijum segmentu kao jedini potpuno električni kompaktni crossover. Konkurenti iz Audija i BMW-a još su godinama udaljeni od proizvodnje - a Tesla Model I tek treba da se pojavi – tako da se Mercedes-Benz nada da će biti najbrži i da će prvi da se pojavi u tom segmentu.
Objavljene fotografije dočaravaju kako će izgledati gotov automobil. Pozajmiće niz dizajnerskih rešenja od većeg modela iz game, EQC, tanke LED farove, prigušenu masku hladnjaka i aerodinamički efikasne branike...
Ova dizajnerska tema nastaviće se tokom niza budućih EQ modela, uključujući predstojeći EQB SUV sa sedam sedišta i EQS salon. Gordon Vagner, Mercedesov šef dizajna, prokomentarisao je: „Brendu EQ očigledno treba namenski jezik izražavanja. To smo pokazali konceptnim automobilom EQS.
To pokazuje naš jezik i, što se tiče EQA-a i EQB-a, naravno, oni će deliti taj jezik i deliće porodičnu sličnost unutar game EQ. Oni će nositi identitet oblika EQ sličnim licem i integrisanom maskom maske i farovima koje smo već prikazivali na mnogim automobilima“.
EQA je u početku dizajniran da bude hečbek veličine A klase, kao što je prikazano Conceptom EQA sa Salonu automobila u Frankfurtu 2017. godine. Međutim, inženjeri Mercedes-Benza od tada su proporcije automobila preusmerili ka proporcijama kompaktnog krosovera.
Razlozi za ovu odluku su dvojaki. Prvo, korišćenje crossovera kao osnove za električni automobil pruža više prostora za skladištenje velikih baterija u pogonskom agregatu, bez značajnog uticaja na kabinu i prostor prtljažnika automobila.
Drugo (u onome što se smatra jačim argumentom za drastičnu promenu dizajna marke u odnosu na izložbeni automobil), Mercedes-Benz može da naplati mnogo veću premiju za crossovere, što će pomoći da se nadoknadi investicija od 10 milijardi evra koju je kompanija uložila u EQ projekat.
Zbog svoje veličine, EQA zasnivaće se na modifikovanoj verziji platforme koju trenutno koriste hečbek A-klase i GLA crossover. Uprkos tome što imaju kao osnovu platformu za automobile sa motorom na unutrašnje sagorevanje, osnove nude određenu fleksibilnost, omogućavajući Mercedes-Benzu da ugradi elektromotor na svaku osovinu i bateriju od 60 kWh duž ose platforme.
Ukupna snaga električnog pogona variraće u zavisnosti od veličine instalirane baterije (što će takođe uticati na cenu EQA), ali u Mercedes-Benzu kažu da će najmoćnija verzija imati više od 268 konjskih snaga. Takođe biće dostupan obrtni moment od preko 500 Nm, što bi krosoveru trebalo da omogući ubrzanje od 0-100 kilometa na sat na sat za oko pet sekundi.
Mercedes-Benz tvrdi da će EQA imati stvarni domet od oko 400 kilometara između punjenja. Štaviše, nemačka kompanija je ranije objavila da će svi njeni budući električni modeli imati tehnologiju brzog punjenja, koja će omogućiti dodavanje dometa od 95 km za samo 10 minuta.