"Našim EQS modelom, kreirali smo potpuno novu, buduću generaciju luksuznih automobila. Sledeći naš stil definisan kao “sensusal purity”, mi stvaramo želju, kombinujući prelepu zavodljivu skulpturu najnaprednijih proporcija. Ključne karakteristike poput dizajna jednim lukom i holistički integrisanog, veoma ublaženog glatkog stila – to je ono što daje EQS-u sportski i progresivni izgled, to je ono što čini naš EQS tako izvanrednim." - Gorden Wagener, direktor dizajna Daimler Grupe.
Mercedes-Benz Vision EQXX imaće domet 1200 km
09. Oct 2020
Mercedes-Benz je otkrio da razvija novi prototip električnog automobila za koji se tvrdi da ima najduži „električni domet“ i „najveću efikasnost“ od svih ikad napravljenih vozila na baterije. Zvaće se Mercedes-Benz Vision EQXX.
Mercedes-Benz tvrdi da će se modelom Vision EQXX putovati iz Pekinga u Šangaj bez punjenja baterije. Udaljenost između ovih gradova je 1.200 km. Ovo je domet koji će imati novi električni automobil Mercedes-Benz.
Tako veliki domet neće se postići zbog kapaciteta baterije, već zbog njihove velike energetske efikasnosti. Očigledno da se u novom modelu da se koriste nove tehnologije, ali još nije objavljeno koje. Pogonski sklop razvijaju nemački inženjeri i njihove britanske kolege iz odeljenja AMG visokih performansi.
Inženjeri koji rade na projektu tvrde da je, umesto povećanja kapaciteta baterije (a time i težine), napredak u aerodinamičkoj efikasnosti ključan za postizanje tako velikog dometa. „Najlakši način je staviti veću bateriju u automobil, ali to dovodi do smanjenja dometa. Ključ je efikasnost automobila i pogonskog sklopa “, objasnili su Mercedesovi inženjeri.
Očekuje se da će Vision EQXX biti jednokratni prototip, dizajniran da istakne tehnološku stručnost Mercedes EQ pod-marke. Međutim, šefovi su potvrdili da će se tehnologije primenjene u njemu koristiti u drugim novim serijskim električnim automobilima kompanije Mercedes-Benz.
„Danas želim da podelim naše planove da idemo zaista dalje, da vidimo novu granicu dometa i efikasnosti. Da bi se pronašao novi način rada, kako bi se ubrzao razvoj proizvoda i tehnološki napredak “, rekao je Markus Schafer, šef kompanije Mercedes Research & Development.
„Postavili smo grupu naših inženjera da preuzmu izvanredan zadatak da naprave najduži i najefikasniji električni automobil koji je svet ikada video. Ovo je ozbiljan projekat koji razvija tehnologije sledeće generacije. Namera nam je da inkorporiramo stečeno znanje u sledeću generaciju serijskih automobila. “
Nije poznato kada će Mercedes-Benz zvanično da predstavi javnosti koncept Vision EQXX.