Novi modeli Dacia

01. Dec 2016

Dacia - svi modeliDacia modeliDacia Sandero StepwayDacia Logan MCV

 

Jadranska promocija novih Dacia

Rumunski proizvođač automobila ovih dana u Šibeniku, najstarijem gradu na Jadranu, i njegovoj okolini organizovao je za specijalizovane automobilističke novinare događaj pod nazivom Dacia internacionalne test vožnje. Novinari iz Srbije bili su u prilici da voze redizajnirane modele: Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV i Duster koji su premijerno predstavljeni na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu. Na raspolaganju je bilo 27 automobila različitih motora i nivoa opreme.

Gamu automobila Dacia sada krasi još savremeniji dizajn, naglašen novim svetlosnim potpisom, novom unutrašnjošću, novim rešenjima za odlaganje tereta i opremom – i sve to i dalje po pristupačnim cenama. Dacia je neka od ovih rešenja primenila i na modelima Dokker, Dokker Van i Lodgy kako bi se cela paleta modela odlikovala prepoznatljivim izgledom. Ponuda motora novog Sandera, novog Sandera Stepway, novog Logana i novog Logana MCV dodatno je obogaćena. Prvi put se u ponudi rumunskog brenda našao sasvim nov, savremeniji, povoljniji i štedljiviji benzinski motor, SCe 75. Ponuda modela Duster obogaćena je automatskim menjačem EDC.

Novi modeli opremljeni su praktičnim sistemima za pomoć u vožnji osmišljenim da vožnju učine jednostavnijom, uključujući kameru za vožnju unazad i sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici. Podizači prednjih i zadnjih stakala su premešteni na rukohvate. Podizači stakala na vozačevoj strani imaju impulsnu funkciju, a u vozačevo sedište je ugrađen i naslon za ruke koji može da se pomera koji olakšava pristup komandama između prednjih sedišta i organizaciju prostora.


Kabina je prostrana kao i uvek, ali je sada još praktičnija zahvaljujući brojnim pregradama i fiokama za odlaganje, između ostalog i džepu za odlaganje mobilnog telefona na bočnoj stranici suvozačevog sedišta. Novost je i 12-voltna utičnica koja putnicima na zadnjoj klupi omogućava punjenje mobilnih uređaja.

Dacia SanderoDacia SanderoDacia Sandero

Dacia SanderoDacia promocija u ŠibenikuDacia Sandero

Nova LED dnevna svetla prerađena su i sada izgledaju još modernije. Izgledom podsećaju na četiri složena pravougaonika koji su postali Dačijin novi svetlosni potpis. Sve modele krasi širi prednji kraj koji im daje sportskiji izgled. Zadnji svetlosni potpis takođe čine četiri osvetljena pravougaonika. Novi dizajn prednjeg branika sa hromiranim profilima usisnika vazduha i obrubima svetala za maglu dodatno ističe njihove mišićave linije.

Unutrašnjosti novih modela sada izgleda luksuznije zahvaljujući mat hromiranim umetcima upravljača, obrubima otvora za ventilaciju, instrumentima i armaturnoj ploči kao i ručicama vrata i ručicama menjača.

Sirena na novom upravljaču sa četiri kraka nalazi se u sredini i na njoj se ponosno ističe logotip marke Dacia. Upravljač u najopremljenijim verzijama krasi ekskluzivna Soft Feel završna obrada koja je izuzetno izdržljiva i meka na dodir.


Svi modeli dostupni su sa novim presvlakama koje unutrašnjosti daju svež izgled i doprinose većoj udobnosti. Presvlake novog Sandera Stepway karakteriše 3D uzorak za veći utisak dubine, dodatno naglašen ukrasnim šavovima. Ukupan utisak? Još dinamičniji izgled.

 

Dacia SanderoDacia SanderoDacia SanderoDacia Sandero

Dacia SanderoDacia SanderoDacia SanderoDacia Sandero


Novi modeli opremljeni su praktičnim sistemima za pomoć u vožnji osmišljenim da vožnju učine jednostavnijom, uključujući kameru za vožnju unazad (u zavisnosti od verzije) i sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici. Podizači prednjih i zadnjih stakala su premešteni na rukohvate. Podizači stakala na vozačevoj strani imaju impulsnu funkciju, a u vozačevo sedište ugrađen je i naslon za ruke koji može da se pomera (u zavisnosti od verzije) koji olakšava pristup komandama između prednjih sedišta i organizaciju prostora.

Dacia je prva marka iz Grupe koja kupcima nudi sasvim novi atmosferski benzinski motor SCe 75. Ovaj jednolitarski trocilindarski motor koji razvija 75 KS i obrtni moment od 97 Nm, osnovni je motor u ponudi. Smanjuje emisije CO2 za gotovo 10 odsto i troši manje goriva od prethodnika, motora 1.2 16V od 75 KS.

Premda je prodaja u Srbiji zvanično počela, prve isporuke očekuju se početkom iduće godine.

Dacia SanderoDacia SanderoDacia Sandero

Dacia SanderoDacia SanderoDacia Sandero

 

 

Nova paleta modela Dacia savremenija nego ikada pre, pristupačna kao i do sada



•    Dacia je obnovila gotovo celu paletu svojih automobila.
•    Dacia je osvežila spoljašni izgled i unutrašnjost novog Sandera, novog Sandera Stepway, novog Logana i novog Logana MCV.
•    Obnovljeni su i novi Dokker, novi Dokker Van i novi Lodgy.
•    Dacia u ponudu uvodi potpuno novi benzinski motor SCe 75. Ovaj savremeni, štedljiv i pristupačan motor smanjuje emisije CO2 i potrošnju goriva za gotovo 10 odsto.
•    Po prvi put je Duster dostupan i sa automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC.
•    Dacia i dalje beleži rast: zabeležen je novi prodajni rekord. Krajem oktobra 2016. Dacia je prodala više od 477.900 automobila širom sveta, što je povećanje od 6 odsto.
•    Dacia može da se pohvali brojnim naprednim fabrikama spremnim da ispune sve veću potražnju kupaca.
•    Dacia od novih modela očekuje dodatno povećanje prodaje.

 


Dacia SanderoDacia SanderoDacia SanderoDacia Sandero

Dacia SanderoDacia SanderoDacia SanderoDacia Sandero
 

Na salonu automobila u Parizu Dacia je predstavila osveženi dizajn četiri svoja najvažnija modela – Sandera, Sandera Stepway, Logana i Logana MCV. Sada ih krasi još savremeniji dizajn, naglašen novim svetlosnim potpisom, novom unutrašnjošću, novim rešenjima za odlaganje tereta i opremom – i sve to i dalje po pristupačnim cenama. Dacia je neka od ovih rešenja primenila i na modelima Dokker, Dokker Van i Lodgy kako bi se cela paleta modela odlikovala prepoznatljivim izgledom. Ponuda motora novog Sandera, novog Sandera Stepway, novog Logana i novog Logana MCV dodatno je obogaćena. Prvi put se u Dacijinoj ponudi našao sasvim nov, savremeniji, povoljniji i štedljiviji benzinski motor, SCe 75. Ponuda modela Duster obogaćena je automatskim menjačem EDC.

Dacia predstavlja novi Sandero, novi Sandero Stepway, novi Logan i novi Logan MCV,

a obnovljeni su i Dokker, Dokker Van i Lodgy


Dacia je ove godine obnovila gotovo celu svoju paletu automobila. Novi Sandero, novi Sandero Stepway, novi Logan i novi Logan MCV sada krase nova unutrašnjost i novi dizajn spoljašnjeg izgleda kojima ostavljaju još savremeniji utisak. Dokker, Dokker Van i Lodgy takodje se mogu pohvaliti nekim od ovih novih odlika. Paleta modela Dacia sada je još privlačnija, ali je zadržala pristupačnost.

Dacia LoganDacia LoganDacia Logan

Spoljašni izgled ističe snažan utisak

 

Novi Sandero, novi Sandero Stepway, novi Logan i novi Logan MCV krasi novi izgled prednjeg kraja. Odlikuju se novim svetlosnim potpisom napred i pozadi2 koji im daje dinamičniji i savremeniji izgled. Nova LED dnevna svetla prerađena su i sada izgledaju još savremenije. Izgledom podsećaju na četiri složena pravougaonika koji su postali Dacijin novi svetlosni potpis. Sve modele krasi širi prednji kraj koji im daje sportskiji izgled.

Zadnji svetlosni potpis takođe čine četiri osvetljena pravougaonika. Novi dizajn prednjeg branika sa hromiranim profilima usisnika vazduha i obrubima svetala za maglu dodatno ističe njihove mišićave linije.

Ovi novi elementi dizajna krase i novi Sandero Stepway. Dizajn prednjeg dela ovog modela inspirisan je dizajnom modela Duster. Crne nijanse branika elegantno se nadopunjuju sa hromiranim pravougaonicima prednje maske i prednjem kraju vozila daju dinamičan izgled. Povišeno odstojanje od tla, zaštita karoserije napred i pozadi od mat hroma kao i uzdužni krovni nosači ističu karakter SUV-a. Hromirana izduvna cev naglašava čvrst i odvažan karakter automobila.

Bogatija je i ponuda poklopaca točkova i aluminijskih naplataka (u zavisnosti od pojedinim tržišta i modela). Elegantan profil automobila istaknut je ugradnjom naplataka Flex.

Dacia LoganDacia LoganDacia LoganDacia Logan

Dacia LoganDacia LoganDacia LoganDacia Logan

Savremena unutrašnjost nenametljivog izgleda
 
Unutrašnjosti novih modela sada izgledaju luksuznije zahvaljujući mat hromiranim umetcima upravljača, obrubima ventilacijskih otvora, instrumentima i armaturnoj ploči kao i ručicama vrata i ručicama menjača.

Sirena se na novom upravljaču sa četiri kraka nalazi u sredini i na njoj se ponosno ističe logotip marke Dacia. Upravljač u najopremljenijim verzijama krasi ekskluzivna Soft Feel završna obrada koja je izuzetno izdržljiva i meka na dodir.

Svi modeli su dostupni sa novim presvlakama koje unutrašnjosti daju svež izgled i doprinose većoj udobnosti. Presvlake novog Sandera Stepway krasi 3D uzorak za veći utisak dubine, dodatno naglašen ukrasnim šavovima. Ukupan utisak? Još dinamičniji izgled.

 

Bogatija oprema za veću udobnost


Novi modeli su opremljeni praktičnim sistemima za pomoć u vožnji osmišljenim da vožnju učine jednostavnijom, uključujući kameru za vožnju unazad (u zavisnosti od verzije) i sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici. Podizači prednjih i zadnjih stakala su premešteni na rukohvate. Podizači stakala na vozačevoj strani imaju impulsnu funkciju, a u vozačevo sedište je ugrađen i naslon za ruke koji može da se pomera (u zavisnosti od verzije) koji olakšava pristup komandama između prednjih sedišta i organizaciju prostora.
Kabina je prostrana kao i uvek, ali je sada još praktičnija zahvaljujući brojnim pregradama i fiokama za odlaganje, između ostalog i džepu za odlaganje mobilnog telefona na bočnoj stranici suvozačevog sedišta, pretincu u bočnoj strani konzole kao i novom držaču za boce u zadnjem delu središnje konzole. Novost je i 12-voltna utičnica koja putnicima na zadnjoj klupi omogućava punjenje mobilnih uređaja.

Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

Sasvim novi, još štedljiviji motor SCe 75


Dacia je prva marka iz Grupe koja kupcima nudi sasvim novi atmosferski benzinski motor SCe 75. Ovaj jednolitarski trocilindrični motor koji razvija 75 KS i 97 Nm obrtnog momenta je osnovni motor u ponudi. Smanjuje emisije CO2 za gotovo 10 posto4 i troši manje goriva od prethodnika, motora 1.2 16V sa 75 KS.

Ova ušteda je ostvarena smanjenjem mase motora za 20 kilograma zahvaljujući potpuno aluminijskom bloku i naprednoj tehnologiji koja uključuje:
-    pumpu za ulje promenljive zapremine,
-    podizače ventila presvučene ugljenikom strukturom nalik na dijamant, i klipove presvučene grafitom,

Dvostruka bregasta osovina sa varijabilnom fazom otvaranja ventila (VVT) donosi još više užitka u vožnji.

Motor SCe 75 u potpunosti ispunjava standarde kvalitete Alijanse Renault-Nissan. Ovaj moderan, štedljiv i pristupačan motor je u skladu sa Dacijinim osnovnim vrednostima, a prodaja počinje početkom 2017. godine (u zavisnosti od tržišta).

Uz osnovni motor SCe 75, Dacia u svojim najvažnijim modelima nudi i široku paletu kombinacija motora i menjača:
•    Benzinski motori: TCe 90 sa funkcijom Stop&Start (S&S) / TCe 90 S&S LPG i TCe 90 S&S upareni su sa robotizovanim ručnim menjačem Easy-R.
•    Dizel motori: dCi 75 S&S i dCi 90 S&S sa ručnim menjačem ili robotizovanim ručnim menjačem Easy-R.

Cela paleta Dacijinih modela je od sada dostupna sa motorima koji koriste gas kao pogonsko gorivo.
 

Dacia DusterDacia DusterDacia Duster


Ponuda modela Duster obogaćena automatskim menjačem EDC za još veći užitak u vožnji


U razdoblju od 12 godina udeo automobila sa automatskim menjačem na evropskom tržištu je porastao za šest procenata na 18 odsto 2015. godine. Dacijin automatski menjač sa dvostrukim kvačilom EDC je alternativa ručnim menjačima. Duster sa menjačem EDC je dostupan u kombinaciji sa dizel motorom dCi 110 4x2 S&S.

Automatski menjač sa dvostrukim kvačilom EDC spaja udobnost i uglađenost automatskog menjača sa potrošnjom i niskim emisijama CO2 koji mogu da se uporede sa ručnim menjačem.

Menjač EDC upotrebljava dva kvačila: jedno kvačilo upravlja neparnim stepenima prenosa (prvim, trećim i petim), a drugo parnim stepenima prenosa (drugim, četvrtim i šestim) kao i stepenu prenosa za vožnju unazad.

Promenama stepeni upravljaju elektronski pokretači kojima upravlja kontrolna jedinica koja odabira odgovarajući stepen prenosa, u zavisnosti od komande vozača. Stepeni se menjaju prenosom snage sa jednog kvačila na drugo. Prvo se kvačilo otvara, a drugo istovremeno zatvara, što garantuje neprekidnu vuču tokom promena stepeni prenosa bez gubitaka energije.

Sistem osigurava brzo menjanje stepeni prenosa do najvišeg mogućeg stepena za određenu brzinu vožnje, čime se smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2. Tehnologija menjača EDC donosi više udobnosti i brže reakcije. EDC uključuje i pomoć pri kretanju na uzbrdici.

Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

Rekordna prodaja

Krajem oktobra 2016. Dacia je zabeležila prodaju od 477.967 primeraka, što je rast od 6 odsto. Dacijin udeo na evropskom tržištu je porastao za 0,1 procentni bod (2,4 odsto), u evroazijskoj regiji za 0,2 procentna boda (8,2 odsto) i u regiji Magreb za 0,8 procentnih bodova (18,5 odsto).

Dacia je na čak 27 od 44 tržišta na kojima je prisutna ostvarila rast tržišnog udela ili novi prodajni rekord.

U Evropi je Dacia prodala ukupno 346.882 automobila. To je novi rekord i rast od 11,1 odsto. Sandero i Duster bili su treći odnosno drugi u svojim segmentima prodaje fizičkim kupcima.

U Francuskoj je Dacia prodala 94.055 automobila, čime je zabeležila rast prodaje od 11,5 odsto i uz to ostvarila novi rekord u prodaji privatnih automobila fizičkim kupcima sa više od 92.727 prodatih automobila. Prodaja modela Sandero porasla je za 15,6 odsto, čime je na francuskom tržištu napredovao za tri mesta. Sandero je drugi najprodavaniji automobil u Francuskoj kad je reč o prodaji fizičkim kupcima.

U drugim evropskim zemljama Dacia je zabeležila rast prodaje od 10,9 odsto sa 252.827 prodatih automobila. U Italiji je ostvarila rekordnu prodaju od 45.065 automobila, što je rast od 15,1 odsto. Novi rekordi zabeleženi su i u Španiji (45.669 automobila) i Poljskoj (15.781).

U Maroku je Dacijina prodaja porasla za 16,4 odsto, sa 33.800 prodatih automobila. Tamo je marka i dalje vodeća u prodaji putničkih i lakih komercijalnih automobila sa tržišnim udelom od 26 odsto.

U Turskoj je Dacia sa 34.840 prodatih automobila povećala svoj tržišni udeo (+ 4,8 odsto). U Rumuniji gde je Dacia najprodavanija marka, zabeležen je rast od 3,5 odsto sa 31.316 prodatih automobila.

Dacia je prisutna na 44 tržišta i namerava da dodatno poveća svoju popularnost osveženim modelima. Dacia se već više od deset godina ističe kao važan igrač na automobilskom tržištu zahvaljujući jednostavnoj politici proizvodnje privlačnih modela koji bogatom opremom pružaju odličnu vrednost za uloženi novac.
 

Dacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero Stepway

Efikasne fabrike su osnov uspeha Dacie

Dacijini novi modeli se proizvode u fabrikama u Piteštiju u Rumuniji, Tanžeru i Kazablanci u Maroku kao i Oranu u Alžiru. Sve fabrike sada rade u tri smene kako bi ispunile sve veću potražnju kupaca. Dacia nastoji da proizvodi svoje automobile što je bliže moguće najvažnijim tržištima kako bi mogla da ispuni različite potrebe svojih kupaca.

Fabrika u Piteštiju je prva koja je učestvovala u Dacijinoj priči o uspehu: 2004. godine tamo je proizveden prvi Logan. U Piteštiju se trenutno proizvode novi Logan, novi Logan MCV, novi Sandero, novi Sandero Stepway i novi Duster. Ova bogato opremljena fabrika ima pogon za proizvodnju karoserija, pogon za proizvodnju motora, odeljenje za logistiku i livnicu. Fabrika u Piteštiju radi punim kapacitetom kako bi ispunila sve veće zahteve tržišta.

Zahvaljujući rastu popularnosti marke 2012. godine otvorena je fabrika u Tanžeru. U ovoj fabrici proizvode se novi Lodgy, novi Dokker i novi Dokker Van kao i novi Sandero i Sandero Stepway. Sledeće godine tamo će početi da se proizvoditi i novi Logan MCV.

Za rad fabrike u Tanžeru upotrebljavaju se obnovljivi izvori energije, tako da ispušta minimalne emisije CO2. Termalna energija proizvodi se na lokaciji, a električna energija pribavlja se iz obnovljivih izvora. Ovo je prva i jedina fabrika automobila ove vrste. Fabrika u Tanžeru osmišljena je tako da se industrijske otpadne vode ne ispuštaju u prirodu. Industrijske otpadne vode obrađuju se i recikliraju u fabrici za sopstvene potrebe. Otpadne vode biološki se obrađuju u spoljašnjem pogonu pre nego se ispuste.

Grupa ima i drugu fabriku, SOMACA, u Maroku. Nalazi se u Kazablanci i proizvodi novi Logan, novi Sandero i novi Sandero Stepway.

Grupa je pre dve godine u Oranu otvorila svoju najnoviju fabriku. Tamo se od juna 2016. godine proizvodi novi Sandero Stepway za alžirsko tržište.

Dacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero Stepway

Dacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero StepwayDacia Sandero Stepway

Aktivna zajednica obožavatelja marke

Dacia od 2004. godine beleži snažan rast a ostvarila je i jedinstven položaj na tržištu. Dacia se može pohvaliti ponudom od sedam modela, četiri fabrike, prisutna je na 44 tržišta, a ukupna prodaja premašila je 4 miliona primeraka. Dacia na društvenim mrežama ima i 3,3 miliona obožavatelja. Ova vrlo aktivna zajednica znatno je doprinela Dacijinom tržišnom uspehu.
 
Dacia svoju popularnost duguje atraktivnoj ponudi modela i aktivnoj zajednici obožavatelja. Ova zajednica je spontano nastala pre 11 godina kad su nakon predstavljanja Logana organizovani prvi Dacija piknici. Na osmom Dacijinom pikniku održanom u Francuskoj okupilo se više od jedanaest hljada kupaca, tri hiljade okupilo ih se u Danskoj, a 5.500 u Nemačkoj. Ovi piknici spajaju zabavu i priliku za razgovor sa istomišljenicima, a sada su i deo tradicije kojom Dacia članovima svoje zajednice želi da pruži priliku za još aktivniju ulogu kao ambasadorima marke.

Dacia gamaDacia DusterDacia Sandero Stepway

Dacia Sandero StepwayDacia LoganDacia Duster


Ime i prezime
Komentar