Porsche najavio svetsku premijeru modela 911 Targa 4

30. May 2020

Porsche 911 Targa 4Porsche 911 Targa 4

Porsche upotpunjava svoj trio sportskih automobila tokom leta: prateći Coupe i Cabriolet, treća karoserijska varijanta nove generacije 911 sada debituje zajedno sa pogonom na sve točkove Porsche 911 Targa 4 i 911 Targa 4S modelom.

Prepoznatljiva karakteristika Targe je i dalje inovativni, potpuno automatizovani krovni sistem i, baš kao i legendarni originalni model Targa iz 1965. godine, odlikuje se karakterističnim pomičnim krovom nad prednjim sedištima. Krov može udobno da se otvori i zatvori za samo 19 sekundi.

Pokreće ga šestocilindarski bokser motor zapremine tri litre s dvostrukim turbopunjačima. Porsche 911 Targa 4 sada isporučuje 283 kW (385 KS) i u kombinaciji sa opcionim Sport Chrono paketom ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,2 sekunde - jednu desetinku brže nego ranije. Motor u modelu 911 Targa 4S ima 331 kW (450 KS) i dostiže brzinu od 100 km/h za samo 3,6 sekundi pod istim uslovima - četiri desetinke brže od svog prethodnika. Najveća brzina 911 Targa 4 iznosi 289 km/h, dok 4S dostiže maksimalnu brzinu od 304 km/h.

Oba sportska automobila standardno su opremljena osmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (PDK) i inteligentnim Porsche Traction Management (PTM) pogonom na sve točkove koji pružaju maksimalno zadovoljstvo u vožnji. Alternativno, uz 911 Targa 4S može da se naruči novorazvijeni sedmostepeni ručni menjače, uz koji je isporučen i Sport Chrono paket.
 

Porsche 911 Targa 4

 

Glavna karakteristika nove, kao i svih modela Targa je, naravno, mehanizam gornjeg dela krova koji se uklonja. Ovo je u osnovi isto kao i njegovog prethodnika. Oblikovan je zadnjim delom kupole, načinjenim uglavnom od stakla, težine 12,9 kilograma. Radi otvaranja i zatvaranja gornjeg dela krova, izvlači se iz ležišta lagano prema gore i obilno prema nazad. Pomera se unazad do te mere da su Nemci morali da instaliraju poseban bezbednosni sistem koji kontroliše udaljenost zadnjeg dela automobila od objekata iza njega. Kada sistem preko senzora otkrije da iza automobila postoji prepreka na udaljenosti manjoj od pola metra, sprečiće pomeranje kupole. Pored toga, prepreka će da se prikaže na centralnom ekranu uz informaciju da je prekinut proces otvaranja ili zatvaranja krova. Kada se otvori, gornji deo krova se zatim smešta pozadi ili se ispruži nad glavama putnika kada se razvlači. Čitav proces završava se veoma brzo, za 19 sekundi.


Nova tehnologija takođe je integrisana kako bi proširila spektar funkcija za oba modela 911 i po prvi put je dostupan Porsche InnoDrive, koji uključuje adaptivni tempomat. Zahvaljujući poboljšanoj funkciji Smartlift, odstojanje od tla može da se programira  tako da se podešava za svakodnevnu upotrebu.

Spisak opcija dopunjuje opsežni asortiman kompanije Porsche Tequipment i nove mogućnosti personalizacije iz ponude Porsche Exclusive Manufaktur. Porsche će dodatno da proširi kombinaciju elemenata tradicionalnog stila, bezvremenskog dizajna i vrhunske tehnologije u posebnom izdanju 911 Targa, koje će debitovati u junu.

Spoljašnost Porschea 911 Targa karakterišu dizajnerski elementi generacije modela 992. U poređenju sa prethodnicima, njegov izgled karakterišu znatno izraženija kućišta točkova na prednjem delu, a između LED farova njegov poklopac motora ima karakteristično udubljenje koje evocira na dizajn prvih generacija 911. Zadnjim krajem dominira spojler i besprekorno integrisana elegantna svetlosna grupa. S izuzetkom prednjeg i zadnjeg dela, cela karoserija je izrađena od aluminijuma.

Unutrašnjost podseća na 911 Carrera modele, a odlikuju je jasne i ravne linije instrument table i uvučeni instrumenti. Inspiracija je ovde pronađena u modelu 911 iz 1970-ih. Pored centralno postavljenog obrtomera - što je definitivno karakteristično za Porsche - dva tanka instrumenta bez okvira pružaju informacije koje se potrebne vozaču. Kompaktna preklopna jedinica sa pet tastera za direktan pristup važnim funkcijama automobila nalazi se ispod 10,9-inčnog centralnog ekrana Porsche Communication Management-a (PCM). Standardne PCM funkcije uključuju internet konekciju, navigaciju kao i Connect Plus sa Apple Car Play.

Porsche Targa 2.0 iz 1965. godine bio je najava za potpuno novi tip automobila. Prvobitno plasiran kao "bezbedni kabriolet sa šipkom protiv prevrtanja", Targa se sa odvojivim krovom ubrzo etablirao kao nezavisan koncept i zaista je postao ikona stila. Sve do današnjih dana, Porsche je nastavio da kombinuje dva sveta u modelu 911 Targa: prednosti vožnje na otvorenom u kabrioletu u kombinaciji sa svakodnevnom udobnošću i bezbednošću kupea.

Po pitanju cene, Targa se nalazi pored kabrioleta 911, a u Nemačkoj je cena najmanje 128.486 evra (4) ili 144.986 evra (4S). Prodaja oba modela počeće u avgustu ove godine.


Ime i prezime
Komentar