Samsung unapređuje tehnologiju baterija

13. Mar 2020

Iong-Gun Lee, glavni istraživač SRJ i Dongmin Im, master iz SAIT-a
Istraživači iz Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) i Samsung R&D Institute Japan (SRJ) predstavili su 9. marta u Londonu, studiju Nature Energy, dugotrajnu bateriju visokih performansi.

Stručnjaci za tehnologiju elektrolita u čvrstom stanju predviđaju da ovi neće biti pogodni za svakodnevnu upotrebu nekoliko godina, očekuje se da će Samsung da napravi značajan korak napred u razvoju ove tehnologije.

Tim Samsungovog naprednog tehnološkog instituta (SAIT) spreman je da napravi veliki pomak u razvoju tehnologije elektrolita u čvrstom stanju, kako bi približio domet električnih automobila onome na šta su vozači navikli kada koriste automobile na konvencionalni pogon. Očekuje se da će baterije ove vrste tehnologije imati veću gustinu energije, kraće vreme da se napunei, a takođe biće i pouzdanije u poređenju sa litijum-jonskim baterijama koje se trenutno koriste.

Iako mnogi stručnjaci u ovoj oblasti predviđaju upotrebu baterija sa ovom tehnologijom tek za drugu polovinu decenije, Samsung smatra da su veoma blizu otkrića koje bi omogućilo njihovu skoru upotrebu.

Japanski naučni časopis Nature Energy već je objavio prve detalje prototipa baterije čija se tehnologija zasniva na upotrebi kompozitnog sloja srebra i ugljenika (Ag-C), što povećava njegov kapacitet, omogućava duži vek i veću sigurnost kada se koristi. Pomoću tankog kompozitnog sloja (debljine 5 µm) uspeli su da smanje debljinu anode i povećaju gustinu energije (energija koju je baterija u stanju da isporuči po jedinici vremena) do 900 Wh/l. Veličina takvog akumulatora treba da bude približno polovina veličine litijum-jonskog paketa, uporedivog kapaciteta kao onaj koji se koristi u električnim automobilima.

Jedno punjenje novog paketa baterija tehnologijom čvrstog stanja elektrolita teoretski bi moglo da omogući domet do 800 km. Trenutno Tesla Model S ima najveći domet među električnim automobilima, jednim punjenjem u najmoćnijoj verziji može da pređe 600 km.

Dongmin Im, šef laboratorije za razvoj akumulatora nove generacije, očekuje da će njihovo otkriće predstavljati osnovu za sigurniju, snažniju bateriju budućnosti, a njegov tim nastaviće da razvija takve tehnologije i materijale kako bi omogućio razvoj električnih akumulatora.

Očekuje se da će ovo istraživanje pomoći pokretanju ekspanzije električnih automobila (EV). Prototip ćelije koju je tim razvio omogućio bi da EV pređe do 800 km jednim punjenjem i da ima životni vek od preko 1000 punjenja.


Ime i prezime
Komentar