"C40 Recharge predstavlja budućnost Volvoa ukazujući u kom smeru idemo", rekao je Henrik Green, glavni tehnolog. „Reč je o potpuno električnom vozilu koje je u ponudi isključivo preko interneta, sa prilagođenim paketom usluga i brzom isporukom. Kupovina novog Volvoa nikada nije bila privlačnija."
Smrtonosni vazdušni jastuk u Volvou
13. Nov 2020
Američka Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) izvestila da je došlo do jednog fatalnog incidenta koji je rezultat netačnog postavljanja TRW vazdušnog jastuka u automobilu Volvo. Okolnosti ovog incidenta nisu obelodanjene, u toku je istraga čiji je cilj utvrđivanje svih mogućih uzroka ove tragedije.
Problem je obuhvatio 54.124 automobila Volvo S60 i Volvo S80 koji su proizvedeni u periodu od 20. maja 2000. do 13. marta 2003. godine i prodati na američkom tržištu.
U dokumentima NHTSA nije rečeno kakav je reagens TRW koristio za svoje jastuke tih godina (za jastuk Takata to je bio amonijum nitrat), poznat je samo njegov fabrički indeks - 5 AT 148 N. Izveštaj kaže da su registrovani automobili u riziku u državama gde je vruća i vlažna klima: Alabama, Arkansas, Florida, Džordžija, Havaji, Luizijana, Misisipi, Severna Karolina, Oklahoma, Južna Karolina, Tenesi, Teksas, Portoriko. Toplota i vlaga dovode do toga da se tableta u koju se pritisne reagens vremenom raspada i pretvara u prah i eksplodira većom snagom od predviđene.
Na svim automobilima koja podležu opozivu, vozačev vazdušni jastuk biće zamenjen novim sa ispravnim štitnikom.
Do sada su žrtve bile zbog neispravnih vazdušnih jastuka japanske kompanije Takata, međutim sada je to zbog neispravnih vazdušnih jastuka američke kompanije TRW Automotive, koju je 2015. godine preuzeo nemački koncern ZF. Otkriveni nedostatak u njima potpuno je isti kao i kod Takate: reagens (naziva se i naduvavač) koji se razgrađuje od toplote i vlage i, kao posledica toga, aktiviranje jastuka prekomernom snagom, zbog čega metalni fragmenti lete u putnički prostor brzinom metka jer je štitnik uništen eksplozijom.
Na osnovu iskustva Takatine globalne kampanje opoziva, koja je započela 2013. godine i još uvek ne može da se završi, ne isključuje se mogućnost da povlačenje Volvoa u SAD zbog neispravnih TRW vazdušnih jastuka neće biti poslednje. NHTSA istražuje desetine nesreća koje uključuju neispravne vazdušne jastuke TRW od 2017. godine, ali tek u slučaju Volvoa uspostavljena je direktna veza između neispravnog naduvavanja i gubitka života.
Imidž kompanije Volvo Cars kao proizvođača bezbednih automobila narušen je nedavno velikim kampanjama opoziva zbog neispravnih sigurnosnih pojaseva i kvarova u sistemu automatskog kočenja u nuždi. Volvo elektronski pomoćnici vozaču, koji su odgovorni za aktivnu bezbednost, dobili su nisku ocenu na nedavnim Euro NCAP testovima.