Toyota Corolla finalista evropskog izbora za Automobil godine

27. Nov 2019

Toyota Corolla gama
 
Corolla je za kratko vreme ostvarila veliki uspeh na tržištu, a njen tradicionalni kvalitet prepoznao je ovog puta i međunarodni novinarski žiri izbora za Automobil godine u Evropi koji je Toyotin model C segmenta tržišta svrstao u red glavnih kandidata za ovu laskavu titulu.

Nova, 12. generacija Corolle, snažno je uzdrmala evropski C segment tržišta. Savremena Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C platforma ne samo da je obezbedila automobiima superiornu dinamiku u vožnji i povišen nivo bezbednosti, već je takođe omogućila dizajnerima Toyote slobodu da svakom od tri tipa karoserije (Sedan, Hatchback i Touring Sports) pruži vizuelno poseban i upečatljiv izgled.

Potpuno nova gama modela Corolla snažnije nego ikada demonstrira širok raspon različitih dizajnerskih rešenja koja variraju od sportskih, preko kompaktnih, uglađenih i prilagodljivih, do rafiniranih i prestižnih.  

Proširena je i ponuda hibridnih varijanti. Hatchback i Touring Sports prvi su modeli koji kupcima nude izbor od dva samonapajajuća hibridna agregata – unapređeni 1,8-litarski (122 KS) i potpuno novi dvolitarski (180 KS). Takođe, po prvi put, Corolla Sedan dostupna je sa samonapajajućim hibridnim agregatom od 1,8 litara.

Uzimajući u obzir fokus japanske kompanije na samonapajajuću hibridnu tehnologiju, svi modeli game Corolla nude se samo sa jednim konvencionalnim agregatom. Benzinski turbo motor od 1,2 litra (114 KS) dostupan je kod verzija Hatchback i Touring Sports, dok je agregat od 1,6 litara namenjen Sedanu.

Bazirana na novoj TNGA platformi, nova Corolla ispunjava najviše standarde aktivne i pasivne bezbednosti koji daleko nadmašuju klasu ovog automobia. Sve verzije standardno su opremljene najnovijom verzijom Toyota Safety Sense sistema, koji objedinjuje tehnologije aktivne bezbednosti koje su dizajnirane za prevenciju ili smanjenje posledica prilikom saobraćajnih nezgoda.

Unapređeni paket aktivne bezbednosti odlikuje novorazvijena kamera s jednim sočivom u većoj rezoluciji, kao i milimetarski wave radar. Performanse oba sistema doprinose poboljšanju obima pravovremenog otkrivanja opasnosti uz unapređenje funkcionalnosti.

Toyota Safety Sense sada uključuje unapređene verzije Pre-Collision System (PCS) sistema, Adaptive Cruise Control, funkcije koja reguliše zadatu brzinu, Lane Departure Alert (LDA) koji upozorava na nenajavljenu promenu trake, Road Sign Assist, sistem koji prepoznaje saobraćajne znakove i Automatic High Beam (AHB,) funkciju koja podrazumeva automatsko prebacivanje kratkih i dugih svetala. Kao dodatak, Toyota s ponosom ističe i novi inteligentni Adaptive Cruiser Control (ACC) i Lane Trace Assist (LTA) za naprednu podršku u vožnji.

Dodatnu podršku vozaču i unapređenje sigurnosti uključuje i Blind Spot Monitor (BSM) koji upozorava vozača na vozila u takozvanom mrtvom uglu, sa Cross Traffic Alert (RCTA) koji pruža informacije o poprečnom saobraćaju prilikom isparkiravanja. Toyotina armada elektronskih sistema uključuje i Intelligence Clearence Sonar (ICS) koji služi za sprečavanje ili ublažavanje sudara tokom parkiranja, Drive Start Control (DSC) za fini start i optimalno ubrzavanje. Toyota je impresivan nastup u oblasti bezbednosti putnika kompletirala i sveobuhvatnim sistemima asistencija pri kočenju i kontroli trakcije.

Imajući u vidu sve nabrojano, ali i mnogo toga što o najnovijoj generaciji Corolle nije istaknuto ovoga puta, jasno je zbog čega je ova Toyota svrstana u najuži krug kandidata za evropski “Automobil godine”. Ko će osvojiti ovo izuzetno vredno priznanje za 2020. godinu, biće poznato 2. marta u 15 časova, dan pre početka Salona automobila u Ženevi nakon finalnog glasanja međunarodnog novinarskog žirija.


Ime i prezime
Komentar