Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid CVT

01. Dec 2019

Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

 

Udobnost

 

u sportskom stilu

 

Toyota Motor Corporation (Toyota) već dugi niz godina slovi kao globalno najkvalitetniji brend među velikoserijskim proizvođačima, to potvrđuje i činjenica da prodaje najveći broj automobila. Statitistički je “ugrožavaju” proizvođači koji objedinjuju više marki, kao na primer Volkswagen sa 13 automobilskih i dva teretna (Man i Scania). Međutim, Toyotin primat u inovativnosti i uvođenju novih tehnologija niko ne može da dovede u pitanje. Toyota je sinonim za hibridnu tehnologiju koja se u serijskom modelu Prius u Japana pojavila 1997. godine, a 2001. godine širom sveta. Prvi serijski automobil pokretan hibridnim pogonom toj tehnologiji dao je sasvim novo značenje i postao simboličan automobil koji je nastao pre nego što je ekološka svest postala glavno društveno pitanje.

Da podsetimo: hibridni automobili su oni koje za pokretanje koriste dva ili više izvora energije, umesto jednog kao kod tradicionalnih automobila - motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Najčešća je kombinacija benzinskog ili dizel motora s elektromotorom, kao što je to slučaj kod Toyotinih modela. Benzinski hibridi skoro da uopšte ne emituju azotne okside (NOx) i čestice, za koje se smatra da su uzrok brojnih respiratornih smetnji i oboljenja ljudi u urbanim sredinama.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Danas kada govorimo o hibridima, prva asocijacija je Toyota. Japanski proizvođač je apsolutni lider u razvoju hibridne tehnologije još otkako je pre više od dvadeset godina predstavio prvu generaciju Priusa - prvog serijskog hibridnog automobila na svetu. Od tada do danas prodato je više preko 14 miliona hibridnih automobila koji su se dokazali izuzetnom pouzdanošću, vrlo malom potrošnjom i nenadmašnim osećajem u vožnji - koji je uporediv samo s vožnjom potpuno električnog automobila.

Kao lider u hibridnoj tehnologiji Toyota ju je tokom svih dvadesetak godina razvijala i usavršavali tako da danas u ponudi ima neuporedivu gamu modernih, brzih i efikasnih hibridnih modela koji odgovaraju svakom životnom stilu. U Srbiji, kao i na mnogim drugim tržištima, Toyota dominira ponudom hibridnih modela, tu su Yaris, Corolla, Corolla Hatchback, Corolla Touring Sports, Camry, C-HR, RAV4, Prius, Prius+ i Prius Plug-In. Kako bi ih učinili što pristupačnijim domaćim kupcima Toyota Srbija veoma često spusti cene pojedinim modelima i upriliči prodajnu akciju.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Mi smo na testu imali Toyotu Corollu Hatchback 1.8 Hybrid model 2019. godine (u Executive paketu opreme) koja je premijerno predstavljena na Salonu automobila u Ženevi 2018. godine.

Naziv modela Corolla postalo je globalno ime nove generacije Toyotinog C-segmenta. Postojeći model Auris zameniće hečbek, sedan i karavan verzija Corolle koji su na evropsko tržište stigli početkom 2019. godine. Promena naziva prati uvođenje Toyotine nove globalne arhitekture (Toyota New Global Architecture - TNGA), a zamenjuje tri različite platforme koje su bile u upotrebi.

Kompletno nova platforma TNGA daje drugačiji oblik karoserije, koja je niža i aerodinamičnija, tako da se u Toyoti nadaju kako će se dopasti mlađim kupcima, koje su i odredili kao najvažniju ciljnu grupu.

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

 

„Toyota New Global Architecture inženjerska i dizajnerska filozofija uvodi novine u novu generaciju modela iz C segmenta. Unapređenje modela Corolla i obnavljanje kvaliteta, izdržljivosti i pouzdanosti, kupcima donosi dodatne pogodnosti, kao što su upečatljiv dizajn, obnovljena unutrašnjost, snažnije performanse i efikasniji hibridni pogon“, rekao je Johan van Zyl, predsednik i CEO Toyota Motor Europe korporacije na premijeri.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Nova XII generacija Corolle u potpunosti je nova Corolla, na novoj platformi, sa novom unutrašnjošću i naprednim tehnologijama. Nakon 54 godine od kada se pojavila ona je najprodavanjiji automobil u istoriji ovog japanskog proizvođača i najprodavaniji automobil na svetu.

Novu Corollu Hatchback karakteriše značajno sportskiji, dinamičniji i prepoznatljiviji dizajn sa upečatljivijim prednjim frontalnim stilom. Duža 40 mm, 30 mm šira i 25 mm kraća od prethodnika, Aurisa, Corolla je autentičan kompaktni automobil.

Izdužena gornja maska ima trodimenzionalni oblik i spaja se s vrhovima glavnih svetala oštrog oblika, šireći se preko uglova i tako naglašavajući povećanje širine automobila i njegov široki sportski stav.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Ovo je dalji razvoj Toyotinih filozofija Under Priority Catamaran i Keen Look. Ispod zakrivljene prednje ivice preklopnog poklopca motora nalazi se uska gornja rešetka usisnika vazduha koja uključuje nove LED svetlosne grupe u koje su integrisana dnevna svetla. Uokvirena velika, trapezoidna donja rešetka usisnika vazduha, koja je sada vertikalnija nego ranije, dominira prednjim delom. Mreža rešetke je novog rafiniranog dizajna.

Bočne strane rešetke okružuju znak Toyota naglašavajući povećanje širine automobila i njegov širok sportski stav. Na ivicama prednjeg spojlera nalaze se nova LED svetla za maglu.

U profilu, elegantna sportske silueta poboljšana je novim dizajnom točkova, naplatci su dimenzija  17" od lake legure crne obrade.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Novi dizajn zadnjeg dela je zaobljeniji nego ranije, naglašavajući vizuelni odnos prednjeg i zadnjeg dela automobila preko dinamičnog branika i oblika vrata prtljažnika u vidu obrnutog trapezoida. Ova vrata napravljena su od smole kako bi se postigla složena zakrivljenost i smanjila težina.

Povećanje zadnjeg ugla vetrobranskog stakla za oko 14 stepeni i muskulozna izbočina iznad lukova zadnjih točkova, ukomponovani su kako bi ukupan izgled zadnjeg dela bio kompaktniji. Krovni spojler integrisan je u vrata prtljažnika, a ugrađena antena standardno je u obliku “ajkulino peraje”.

Zadnja potpuno LED svetla postavljena su koliko je najviše bilo moguće prema krajevima automobila kako bi se naglasila široka, stamena zadnju strana. Dizajn zadnjeg branika usklađen je s dizajnom Priority Catamaran prednjeg.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Ukupna dužina novog hatchback-a povećana je za 40 mm, za koliko je duže međuosovinsko rastojanje za bolji položaj u vožnji, viši nivo bnoezbednosti i poboljšan dizajn. Prednji prepust skraćen je za 20 mm, dok je zadnji prepust za isto toliko povećan.

Ukupna visina hatchback-a smanjena je za oko 25 mm. Rezultat je gladak oblik i atraktivniji, niži poklopac motora, koji vozaču daje jasniji pogled napred i pruža više samopouzdanja iza volana.

Smanjenje visine, povezano je sa spuštanjem prednjeg i zadnjeg oslanjanja za 24 i 26 mm, tako da je težište hatchback-a niže za 10 mm. Trag prednjih točkova povećan je za 6 mm, a širina traga zadnjih povećana je za 30 mm. U kombinaciji, ove mere doprinose većem komforu, boljoj stabilnosti i poboljšanju trakcije.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Nova Toyota Corolla Hatchback dostupna je u izboru od 11 boja karoserije od kojih su četiri - Oksid Bronzana, Plamen crvena, Platinum i Mocha Braun - nove.

Dinamični dizajn Corolla hatchback dodatno je naglašen rasponom od četiri opcione dvotonske šeme boja. Kombinuje se boja karoserije s metalik crnom završnom obradom na krovu, krovnim prednjim i zadnjim stubovima i retrovizorima. Naša je bila u zanimljivoj bi-tone kombinaciji: karoserija biserno/sedefno bela sa crnim krovom i crvenim poklopcima spoljnih retrovizora, a u istoj crvenoj boji bile su i lajsne na prednjem spojleru i vratima prtljažnika.

Nov dizajn Toyotinih kokpita pre nekoliko godina najavio je model C-HR, a potvrdio ga je i nedavno predstavljeni RAV4. Baza je ostala klasična, upotebljeni su mnogo kvalitetniji materijali, bolja je završna obrada i moderniji su glavni instrumenti.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Unutrašnjost je dopadljivo dizajnirana i vozač i putnici prijatno se osećaju, premda dominira sportska atmosfera jer se nisko sedi. Automobil je samo 135 mm udaljen od tla.

Opremljen standardno za modele visokog ranga, dostupan je sveobuhvatan asortiman udobnosti i praktičnosti za poboljšanje boravka u automobilu kako za vozača, tako i za sve putnike.

Nova serija modela Corolla predstavlja potpuno novi enterijer dizajniran za stvaranje prostranog, modernog i kohezivnog okruženja kabine u kojem se nove teksture, boje i obloge kombiniraju kako bi ponudili najviše nivoe vizuelnog i taktilnog kvaliteta.

Ključ osećaja prostranosti u unutrašnjosti Corolle je nova konstrukcija table s instrumentima koja je za 24 mm vitkija. Rezultat smanjenja visine gornjeg dela ploče smanjuje uočenu masu samog panela i poboljšava vidljivost napred, a istovremeno omogućava spuštanje tačke kuka prednjeg sedišta kako bi se spustilo težište vozila i ponudilo privlačniji položaj vožnje.

Suprotno tome, središnja konzola je napravljena za 42 mm i za 22 mm viša kako bi poboljšala ergonomiju poluge i preklopnih ručica, a takođe poboljšala osećaj zaštite tokom kokpita vozača. Istovremeno, optimizovana je visina naslona za ruku na centralnoj konzoli, a njegov klizni domet povećan je za 20 mm za veći komfor putnika.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Prostor za sedenje i unutrašnjost predviđeni su za pet osoba. Prednja sedišta su prikladno udobna i imaju umereno podupiranje za pristojnu podršku, a vozačevo sedište nudi korektnu prilagodljivost. Prostora za vozača i suvozača ima dovoljno. Putnici na zadnjim sedištima imaju istu udobnost kao i oni u prednjem delu, zahvaljujući obilju prostora  za kolena i nastavku ambijentalnog osvetljenja. Pristup kabini je vrlo lak, a kao što je već uobičajeno za Toyotine automobile, ergonomija je naglašena i sve komande su nadomak vozača.

Revidiran dizajn prednjeg sedišta sadrži promene kako opruga tako i naslona sedišta i optimizacije debljine uretana. U kombinaciji, ove mere postižu bolje držanje u vožnji sa širim rasipanjem pritiska za poboljšanu udobnost i smanjeni umor od dugog puta.

Standardno u modelima hatchback i Touring Sports visokog kvaliteta, novorazvijeno prednje sportsko sedište ima tanke i široke nosače ramena koji preklapaju čvrste, debele bočne podupirače kako bi kombinovali tanki dizajn sedišta i odlične performanse držanja.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Udobnost suvozača povećana je novim materijalom za jastuke za sedište za ravnomerniju raspodelu težine putnika na području jastuka i namenskim zadnjim otvorima za vazduh.

U unutrašnjosti se po već ustaljenim standardima i nalaze prikladni prostori za odlaganje manjih predmeta koji po svojoj svrsi treba da budu pristupačni vozaču i putnicima. Napred se nalazi se manji pregradak, dvostruki držači za čaše, upotrebljiv pokriven prostor za srednju konzolu i značajan prostor za rukavice na strani suvozača, na zadnjoj konzoli nalazi se boks umerene veličin. Prednja i zadnja vrata imaju uske džepove sa malim prorezima držača boca, a iza svakog prednjeg sedišta nalazi se džep kao i dva držača čaša u središnjem naslonu zadnjeg sedišta.

TNGA platforma omogućila je da prtljažnik od 361 litara ima dovoljno prostora, na primer za dva velika kofera. Ako je potrebno više prostora, potrebno je samo da se povuče poluga i jedno od zadnjih sedišta ili ceo red, deljivi u odnosu 60/40, automatski se preklapaju bez napora. Kada su potpuno spušteni nasloni zapremina prtljažnog prostora je 1.052 litre.

Dno prtljažnog prostora ima dva lica, tepih je na jednoj strani i nepromočiva tkanina na drugoj, tako da ne mora preterano da se vodi računa o transportu stvari koje su na primer mokre ili zaprljane. 

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Armaturna tabla je moderna, odlivena u meku plastiku koja ostavlja vrlo prijatan taktilni utisak, merači su moderni, digitalni i transparentni, a sve bitne funkcije su jednostavne za rukovanje.

Digitalni instrumenti rapoređeni su iza volana na ekranu od sedam inča, može da se bira između digitalnog i analognog načina rada brzinomera.

Novorazvijeni full-color info-ekran dijagonale 8-inča osetljiv na dodir poseduje najnoviji multimedijalni sistemToyota Touch® 2. U njemu je i navigacioni sistem. Postavljen je na središnji greben tako da izgleda, i po dizajnu i materijalima, kao da izlazi iz njega. U njegovom ramu nalaze se mehanički prekidači koji se bez napora, intuitivno koriste. Oštrina i kontrast ekrana sada su slični onima na tabletu i omogućavaju bolju čitljivost, čak i na direktnom suncu.

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

 

Corolla vozaču nudi softver ekološke vožnje, sveobuhvatan pregled uštede goriva i eko piktogram, koji u procentima prikazuje parametre koji utiču na potrošnju goriva na info-displeju. U toku vožnje vozač može da pratili kada i koliko se puta EV režim uključuje tokom vožnje, tako da na osnovu tih podataka može da prilgođava način vožnje. Corolla hibrid nema definisan električni opseg, međutim, posebno u gradu i na autoputu pri brzinama do 100 km/h, benzinski motor često se isključuje, a pogon preuzima struja. Čak i pri većim brzinama hibridni pogon kombinovanjem rada oba motora značajno utiče na smanjenu potrošnju, što može da se vidi na grafikonu putnog računara. Na našem testu u vožnji većim brzinama po autoputu potrošnja se kretala oko 4,3 litra na 100 km. Istovremeno baterije su se veoma brzo punile i elektro motor je besprekorno davao svoj doprinos ukupnoj snazi.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Unapređen je i infotainment sistem koji je sada jednostavniji i brži za korišćenje. Osnovne funkcije poput navigacije i audio sistema imaju izdvojene tastere, a ispod ekrana su i komande klima uređaja. Njihova pristupačnost olakšava vozaču upravljanje funkcijama omogućujući mu da se usredsredi na vožnju i saobraćaj.

Isto važi i za Head-Up display, koji projektuje različite informacije na vetrobransko staklo u vidno polje vozača kao što su ograničenja brzine, navigaciona usmeravanja i ekološki indikator vožnje. Njegov položaj i osvetljenost mogu da se podešavaju  preko tastera na upravljaču.

Uglasti otvori za ventilaciju, podsećaju na prethodni model, međutim ovde to izgleda sasvim drugačije.

Hibridna Corolla Hatchback opremljena je JBL Premium Sound Sistemom zvuka sa osam zvučnika. Zvučnici - uključujući JBL visokotonac - posebno su podešeni na akustiku izrazito tihe unutrašnjosti. Sistem uključuje Clari-FiTM tehnologiju koja dopunjava frekvencije koje se gube na komprimovanim audio datotekama - kao što je na primer MP3 - u stvarnom vremenu, vraćajući kvalitet zvuka i stereo miks što je bliže originalnom snimku.

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

Svi novi automobili nastali na TNGA platformi daju prednost najvišim standardima aktivne i pasivne bezbednosti. Nova Corolla linija dizajnirana je tako da zadovoljava stroge standarde nezavisnih programa testiranja sudara i obezbeđuje povećane nivoe aktivne bezbednosti zahvaljujući sofisticiranim funkcijama i sistemima najnovije Toyotine bezbednosne zaštite.

Sve tri nove Corolla varijante standardno su opremljene najnovijom verzijom Toyota Safety Sense - setom tehnologija aktivne bezbednosti dizajniranom da pomogne u sprečavanju ili ublažavanju sudara u širokom rasponu saobraćajnih situacija.

Nadograđeni paket aktivne bezbednosti sadrži novorazvijenu kameru sa jednim objektivom veće rezolucije i radar. Performanse oba sistema poboljšane su kako bi se proširio opseg otkrivanja opasnosti i poboljšala funkcionalnost. Nova sistemska jedinica takođe je smanjena za jednostavniju instalaciju.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Toyota Safety Sense sada uključuje unapređene verzije sistema pre kolizije (PCS), adaptivni tempomat punog raspona (ACC), upozorenje o izlasku iz saobrađajne trake (LDA), pomoć pri kretanju na putu (RSA) i automatsku promenu dugih svetala (AHB). Pored toga, predstavlja novu inteligentnu prilagodljivu kontrolu krstarenja (ACC) i pomoć pri nenamernom napuštanju saobraćajne trake (LTA) za naprednu podršku u vožnji.

Unapređeni Sistem pre kolizije PCS sada otkriva vozila ispred između brzina od približno 10-180 km/h i smanjuje rizik od udara od pozadi. Kada postoji mogućnost sudara, PCS poziva vozača da koči zvučnim i vizuelnim upozorenjem. Takođe aktivira sistem kočenja kako bi obezbedio dodatnu silu zaustavljanja kada vozač pritisne papučicu kočnice. Ako vozač ne reaguje na vreme, sistem automatski aktivira kočnice, smanjujući brzinu za najviše 50 km/h ili čak potpuno zaustavlja automobil, kako bi se sprečio sudar ili ublažila sila udara.

Radni uslovi PCS-a su dodatno unapređeni, omogućavajući sistemu da otkrije i potencijalna naletanja na bicikliste i pešake i tokom dana i tokom noći, u slučaju kada automatizovano kočenje deluje pri relativnim brzinama od 10 do 80 km/h, a može da smanji brzinu za najviše 40 km/h.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

 

Toyota Safety Sense - Inteligentna pomoć


1. Automatska duga svetla (Automatic High Beam)
Otkriva svetla nadolazećih vozila. Prebacuje se automatski između dugačkog i kratkog snopa.


2. Pomoć u prepoznavanju saobraćajnih znakova (Road Sign Assist)
Prati sasobraćajne znakove napred, prikazujući na TFT ekranu kokpita korisne informacije, kao što je, recimo, trenutno ograničenje brzine.


3. Sistem za izbegavanje sudara sa noćnom detekcijom pešaka (Pre-Collision System)
Pri slabom osvetljenju otkriva druga vozila i pešake u putanji automobila.  Ako je sudar ocenjen kao neizbežan, vozač je upozoren. Ako vozač ne uspe da odgovori na vreme, kočnice se automatski aktiviraju.


4. Sistem za izbegavanje sudara sa detekcijom biciklista
Otkriva bicikliste i vozila na putu ispred. Kada se otkrije mogućnost sudara, vozač je upozoren. Ako vozač ne reaguje, kočnice se automatski aktiviraju.


5. Adaptivni tempomat punog opsega (Full-range Adaptive Cruise Control)
Omogućava automobilu da održava konstantnu brzinu bez upotrebe pedale gasa. Ako se udaljenost od vozila koje je ispred skrati, smanjuje se brzina kako bi se sačuvalo odstojanje između automobila i vozila ispred.


6. Pomoć za održavanje kretanja u saobraćajnoj traci (Lane Trace Assist)
Ako vozilo počne nenamerno da se udaljava od sredine trake, primenjuje se pomoć pri upravljanju da vozilo ispravi svoj kurs.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

Nova konstrukcija platforme Corolle dizajnirana je da apsorbuje udarce sa prednjeg, bočnog i zadnjeg dela, kao i krova, raspršujući energiju sudara kako bi se sprečila deformacija strukture kabine velike čvrstoće.

Kombinovanjem dodavanja lepila na novu karoseriju i povećanja upotrebe tačkastog zavarivanja povećana je čvrstina karoserije za oko 60 odsto u odnosu na odlazeće modele.

U konstrukciji kabine visoke čvrstoće, upotreba materijala visokog zatezanja od 1180, 780 i 440 MPa pruža ojačanje prednjim i centralnim stubovima, linijom prednjih vrata, prečkama krova, unutrašnjim krovom i proširenjem prednjeg zaglavlja utiče na suzbijanje deformacija kabine i optimizuje performanse zaštite putnika.

Upotreba novorazvijene unutrašnje konstrukcije poklopca motora i strukture koja apsorbuje udare doprinosi prvoklasnim performansama zaštite pešaka.

Nova serija Corolla opremljena je celom paletom SRS vazdušnih jastuka: za vozača i suvozača, za koleno vozača, prednji i zadnji bočni, kao bočni sa zaštitnim zavesama.
 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

Prednji sigurnosni pojasevi imaju novo oblikovano zaštitno polje za ramena koje smanjuje silu potrebnu za uvlačenje pojasa, promenjena je osetljivost zaključavanja pojasa kako bi pričvršćivanje postalo glatko kada se brzo uvlači, a primena fleksibilnog unutrašnjeg kaiša omogućava putnicima da još lakše zategnu sigurnosni pojas bez obzira na ugao kopče.

Osim dizajnerske slobode koja je omogućila značajnije razlike između verzija hatchback, sedana i Touring Sports nego što su ikada bile, novousvojena platforma GA-C isto tako garantuje još veće užitavanje u vožnji. Niže težište, 60 odsto veća krutost karoserije i multi-link oslanjanje, koje je standardna opreme, doprinosi boljoj upravljivosti i stabilnosti uz očuvanje voznih karakteristika i udobnosti.

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

 

 Toyota New Global Architecture GA-C platforma

 

Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C platforma donosi značajne dinamičke prednosti novom modelu Toyota Corolla, kao i značajna poboljšanja ergonomije i preglednosti za vozača.

GA-C platforma garantuje korisnije iskustvo vožnje zahvaljujući težištu koje je spušteno za 10 mm, zadnjem oslanjanju sa više veza i 60 odsto čvršćom karoserijom kućištem upotrebom čelika visoke čvrstoće kao armature u bitnim sektorima.

Sve doprinosi boljem upravljanju i stabilnosti bez ugrožavanja vožnje i udobnosti, kao i smanjenju vibracija visoke frekvencije za povećani komfor.

Kombinovanjem dodavanja lepka po novoj platformi, povećanja upotrebe tačkastog zavarivanja i upotreba potpuno zatvorenih preseka i strukturalnih prstenova povećana je čvrstoća karoserije za oko 60 odsto u odnosu na odlazeće modele.

Dodatna prednost platforme GA-C je njena pogodnost za dizajn visoko aerodinamičnog oblika karoserije kroz rešenja kao što su celokupno smanjenje visine automobila i značajno spuštanje visine poklopca motora.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

Nova serija Corolla koristi provereni MacPherson sistem prednjeg ogibljenja, potpuno novi višestrani sistem zadnjeg ogibljenja, novu tehnologiju ventila amortizera i po prvi put, prilagodljivo promenljivo oslanjanje na hatchback i Touring sport verzijama.

Geometrija prednjeg ogibljenja je revidirana, sa novo razvijenim amortizerima, a karakteristike opruga optimizovane su za linearni odziv upravljača tokom vožnji kroz krivine pri srednjim i velikim brzinama.

Konstrukcija nosača ogibljenja izmenjena je, a trenje kliznih delova smanjeno da bi se postigao brži odziv amortizera i minimizovao prenos udaraca sa grubih površina i postigao visok kvalitet komforne vožnje.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Sistem prednjeg i zadnjeg ogibljenja koristi se smanjenjem trenja za 40 odsto za lakšu i udobniju vožnju.

Sistem adaptivnog promenljivog oslanjanja (AVS) kontroliše prigušivanje amortizera na sva četiri točka, poboljšavajući udobnost vožnje i - kroz poboljšani odziv upravljača i ravnomerniji učinak vožnje. Sila prigušivanja automatski i kontinuirano se kontroliše linearnim solenoidnim aktuatorom, koji radi četiri puta brže od klasičnog stepenastog motora.

Sistem adaptivnog promenljivog oslanjanja sarađuje sa sistemom Drive Mode Select za kontrolu sile prigušivanja u skladu sa izborom moda vožnje, nudeći vozaču odgovarajuću ravnotežu udobnosti vožnje i okretnosti upravljanja.

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

Toyotini hibridi poznati su kao „hibridno-električna“ vozila jer raspolažu s dva izvora snage: benzinskim motorom i elektromotorom. Ono što ističe Toyotin „potpuno“ hibridni sistem u odnosu na druge, „umereno“ hibridne automobile je činjenica da ova dva motora rade nezavisno jedan od drugog. Njihov rad uključujući punjenje baterije pri kočenju, može da se prati na središnjem displeju u obliku dinamičnih grafikona.

Toyotini hibridi mogu da koriste električnu energiju za pokretanje automobila iz mesta, pa čak i za vožnju do brzine od 50 km/h. Rezultat je nulta potrošnja goriva, nulta emisija na izduvnoj cevi i gotovo bešumna vožnja.

Pionirska tehnologija baterija u Toyotinim hibridima konstruisana je da traje čitav životni vek automobila, a kako je samopunjiva, nikada ne treba da se povezuje na elektro mrežu radi punjenja. To je zato što, kada se baterija isprazni, višak snage iz benzinskog motora ponovno je napuni. Hibridi se odlikuju i generatorskim kočenjem, tako da kada se koči ili se vozi bez pritiska na papučicu gasa generator stvara električnu energiju koja se skladišti u bateriji za kasniju upotrebu.

Svi hibridni sklopovi, uključujući hibridnu bateriju, pokriveni su Toyotinom garancijom od pet godina bez limita kilometraže od trenutka prodaje novog vozila.

Kao deo provere hibridnog sistema (Toyota Hybrid Health Check), Toyotini stručnjaci proveravaju hibridni sistem i bateriju kako bi se uverili da su u odličnom stanju. Ako se jednom godišnje obavi ovakva proveru, automobil ima pravo na dodatno produženu garanciju od jedne godine ili 15.000 km (šta pre nastupi), sve do ukupno 10 godina.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

 

Čarolija hibridnog automobila je u tome što koristi snagu iz dva izvora - u Toyotinom slučaju povezani to su benzinski i elektromotor. Neprimetnim prebacivanjem između čistog električnog pogona pri nižim brzinama i efikasnog benzinskog pogona kada brzina naraste, smanjuje se potrošnja goriva, kao i emisija CO2. S obzirom na to da su Toyotini hibridi samopunjivi, bateriju nikada nije potrebno povezivati na elektro mrežu.

Hibrid ne nudi samo tihu i opuštajuću vožnju. Kada je to potrebno, na primer u vožnji po autoputu ili prilikom preticanja, hibridni pogonski sklop obezbeđuje više nego dovoljno snage za izuzetan odziv i dinamičnost.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Toyotina paleta hibrida kombinuje vrlo malu potrošnju goriva i najmanju moguću emisiju, nudeći privlačne ekološke automobile. Hibridni pogonski sklop sa motorom od 1,8 litara pruža mirnu i opuštenu vožnju punu zadovoljstva.

Četvrta generacija 1,8-litarskog hibridnog sistema sa samo-punjenjem razvija snagu od 90 kW (122 KS) uz obrtni moment od 142 Nm pri 5200 o/min, uz dodatnu snagu elektromotora od 53 kW (600V), koji razvija maksimalni obrtni moment od 163 Nm odmah pri aktiviranju.

Elektromotor je sposoban da potpuno autonomno pokreće automobil do brzine od 50 km/h, naravno ako se ne ubrzava agresivno. Simultanim radom pogonski tandem bez problema ubrzava 1.285 kg težak automobil do 100 km/h za 10,9 sekundi pa sve do maksimalne brzine od 180 km/h.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Kalibracija hibridnog pogonskog sistema dodatno je poboljšana. Veći obrtni moment elektromotora omogućava linearno povećavanje broja obrtaja pri ubrzanju. Usvajanjem novog hibridnog akumulatora (litijum-jonskog) ostvarena je još veća ekonomičnost potrošnje goriva.

Snaga hibridnog sklopa prenosi se na prednje točkove putem manuelnog šestostepenog menjača.

Potrošnja goriva prema fabričkoj specifikaciji za hatchback iznosi samo 3,3 litre na 100 km, a emisija CO2 je samo 76 g / km (VLTP: 101 g/km). Kad govorimo o štedljivosti model koji smo imali na testu jedan je od najekonomičnijih koje smo vozili. Tokom nedelju dana vožnje prosečna potrošnja bila je 4,6 litara na 100 km. Vozili smo najviše po gradu gde se elektromotor veoma često uključivao, ali i maksimalnim brzinama po autoputu i lokalnim putevima.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Karoserija velike krutosti poboljšava svaki aspekt vožnje, a unapređeno ogibljenje obezbeđuje mirnu vožnju. Položaj za vožnju je optimizovan kako bi osećaj bio potpuno prirodan, pomažući vozaču da izbegne umaranje čak i na najdužim putovanjima.
 
Nova Corolla Hybrid pruža odličnu upravljivost i stabilnost bez kompromisa u pogledu udobnosti i tako garantuje vožnju bez napora uz pravo uživanje. U kontekstu voznih karakteristika, ova Corolla ubedljivo je najbolji Toyotin kompakt. Ni jedna dosadašnja generacija nije se toliko približila rafiniranom prožimanju dinamike i udobnosti. Corolla je precizna i stabilna u svim izazovima na putu zahvaljujuće i kompleksnijem multilink oslanjanju (većina kompakta na tom mestu ima torzionu osovinu). Redukcija buke izvedena je gotovo savršeno.

 

Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid

 

Sve veća potražnja za ekološkim rešenjima društva dovela je do strožih propisa, posebno u velikim evropskim gradovima. Kombinujući najniže moguće emisije sa sposobnošću za vožnju do 50 odsto dnevnog putovanja samo električnom snagom, Toyotini hibridni pogonski agregati sa samo punjenjem predstavljaju pravu opciju.

Toyota je oduvek ponosila time što je slušala svoje kupce i odgovarala na njihove povratne informacije. Nakon 20 godina liderstva hibridnoj tehnologiji i više od 14 miliona prodatih automobila širom svetu, uključujući više od dva miliona u Evropi, Toyota se fokusirala na potencijalne kupce koji žele više snage dok voze hibrid.

Toyota je održala obećanje o kraju dosadne ere automobila i ponudila najmoderniju hibridnu verziju najprodavanijeg automobila na svetu kao kreativno dizajniran i visoko suveren automobil.

Toyota Corolla Hatchback 2019. je dobar, sveobuhvatan i vrlo privlačan automobil. Omogućuje ravnotežu u performansama i odgovarajućem kvalitetu vožnje, impresivan je za svoju klasu i bez ikakvog kompromisa u pogledu kvaliteta vožnje. To znači da je vozaču i putnicima omogućeno uživanje.


Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid
 

Tehničke karakteristike


Model

Toyota Corolla 1.8 Hybrid CVT - 2ZR-FXE

Motor

benzinski, 4-cilindra u liniji, DOHC, 4 ventila po cilindru  ventila, lančani pogon s VVT-i, elektronsko ubrizgavanje goriva, blok od sivog liva, Euro 6 AG, postavljen napred poprečno,

električni motor - AC sinhroni motor sa permanentnim magnetom, kapacitet litijum-jonske baterije 3,6 Ah, napon 207 V

Zapremina

1.798 cm3

Prečnik i hod klipa

80,5 x 88,3 mm

Odnos kompresije

13 :1

Najveća snaga

72 kW (98 KS) pri 5.200 o/min, elektromotor 37 kW (50 KS) pri 3.600 o/min, ukupna snaga hibridnog sklopa 90 kW (122 KS) pri 5200 o/min

Najveći obrtni moment

147 Nm pri 4.000 o/min, elektromotor 163 Nm pri 0 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, automatski šestostepeni CVT menjač

Hodni sistem

Napred MacPherson, spiralne opruge i gasni amortizeri, stabilizator

Pozadi multilink, dvostruka poprecna ramena

Upravljač

Servoupravljač s nazubljenom letvom, električna servo asistencija

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi, nazad puni diskovi, ABS, EBD, PCS, ACC, LDA

Točkovi i pneumatici

 225/40 R18

Radijus okretanja točkova

10,2 m

Koeficijent otpora vazduha

0,31

Dimenzije (D x Š x V)

4.370 x 1.790 x 1.435 mm, međuosovinsko rastojanje 2.640 mm, trag točkova 1.530 mm, prednji prepust 935 mm, zadnji prepust 795 mm, zapremina prtljažnika 361/1.052 litara, rezervoar za gorivo 50 litara

Mase

Prazno vozilo 1.285 kg, dopušteno opterećenje 585 kg

Performanse

Najveća brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h za 10,9 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 3,2 l/100 km, na putu 3,6 l/100 km, u mešovitoj vožnji 3.3 l/100 km

Emisija CO2

76 g/km

 

 

 

 

 


Toyota Corolla Hatchback - dimenzije


Executive paket opreme

 

- aluminijumski naplatci prečnika 45,7 cm (18’’), pmeumatici dimenzija 225/40R18
- LED farovi sa automatskim podešavanjem snopa i isključivanjem pojedinih LED dioda
- LED prednja svetla za maglu, LED dnevna svetla napred, LED zadnja svetla
- Smart Entry & Push Start - sistem automatskog otključavanja i pokretanja motora na dugme
- Prednja sportska sedišta sa ugrađenim grejačima
- Upravljač presvučen kožom sa ugrađenim grejačima, komandama audio sistemom, telefonom  i putnim računarom
- DAB Radio sa digitalnim prijemnikom
- Prednji i zadnji parking senzori sa ICS funkcijom kočenja (samo kod automatskog menjača)
- Sistem prepoznavanja vozila u mrtvom uglu (BSM)
- Sistem prepoznavanja vozila u mrtvom uglu prilikom vožnje unazad (RCTA)
- Dodatno zatamnjena zadnja stakla
- Kamera za vožnju unazad
- Toyota Touch 2, 8’’ (20,3 cm) ekran u boji osetljiv na dodir (bez CD)
- TFT ekran od 17,8 cm (7”) između brojila, u boji
- Automatski klima uređaj sa dve zone i filterom prašine i polena
- Senzor za kišu
- Elektrohromatski unutrašnji retrovizor (automatsko zatamnjivanje)
- Električni podizači prednjih i zadnjih stakala (sa funkcijom One-touch) i UV zaštitom
- Bluetooth® sistem povezivanja
- AUX i USB ulazi za audio uređaj.


Toyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 HybridToyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid


Ime i prezime
Komentar