Toyota Corolla Sedan 1.6 VVT-i Sol

20. Aug 2019

Toyota Corolla Sedan

 

Jedinstven vizuelni

 

identitet

 

Toyota je na Salonu automobila u Ženevi 2018. godine predstavila verziju Corolle sa petoro vrata kojom je praktično smenila model Auris, da bi potom na Salonu u Parizu debitovala verzija Touring Sports. Pojavljivanjem i treće karoserijske varijante - limuzine (sedana), japanski proizvođač je zaokružio ponudu 12. generacije Corolle. Najprodavaniji automobil na svetu, Toyota Corolla od predstavljanja 1966. godine do sada prodato je više od 46 miliona modela u preko 150 zemalja.

   Nova porodica Corolle osmišljena je tako da zadovoljava različite potrebe kupaca: od kompaktne varijante sa petoro vrata za mlade parove, preko višenamenskog Touring Sportsa za porodice, do udobnog sedana namenjenog mladim poslovnim ljudima koji traže prestižniji dizajn u kombinaciji sa vrhunskom prostranošću i udobnošću u putničkoj kabini.

 

Mi smo na testu imali Celestite Grey Corollu Sedan, u paketu opreme SOL koju je pokretao 1,6-litarski benzinski motor od 132 KS čija je cena u beogradskom Toyota Centru 21.800 evra.

 

Novom generacijom Corolle učinjen je iskorak u spoljašnjem dizajnu tako da automobil sada deluje uzbudljivije i energičnije u odnosu na prethodnu generaciju.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Novi sedan se odlikuje snažnim izgledom, prestižnim prednjim delom, prepoznatljivim dizajnom zadnjeg dela karoserije i niskom siluetom koju donosi platforma GA-C koja je deo nove Toyotine globalne arhitekture (TNGA).

 

TNGA filozofija uvodi nove, definisane smernice za pocizioniranje različitih komponenti koje u ključnim segmentima pojednostavljuju dizajn automobila. Akcenat je na delovima koji su uglavnom van domašaja pogleda, pa su dizajneri imali slobodu da svakoj verziji Corolla porodice pruže jedistven vizuelni identitet dinamičnom pojavom i privlačnim proporcijama.

 

Oslanjajući se na elegantan i dinamičan dizajn kompaktnog Hatchback modela, novi Sedan ima istu široku i nisku poziciju svojstvenu novoj GA-C platformi. Međutim, njegova individualnost u porodici Corolla modela ogleda se u prestižnijem dizajnu eksterijera s potpuno novim izgledom prednjeg i zadnjeg dela.

 

Na prednjem delu, Under Priority Catamaran filozofija dizajna dalje se razvijala. Upečatljivo rešenje dvodelnih prednjih uglova spaja se sa siluetom donje maske, naglašavajući zaštitni znak nove porodice Corolla. Vitka gornja rešetka ima trodimenzionalni dizajn i povezuje se skladno s vrhom oštro dizajniranih prednjih svetala, zaokruživši celinu niske i čvrste pojave.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Prednji deo izgleda agresivnije, svetlosne grupe sa dnevnim svetlima međusobno su spojeni sjajnom linijom, dok dizajn masivnog otvora za vazduh dominira. Poziciju svetala za maglu dizajneri su originalno osmislili, ona smeštena na bočnim stranama prednjeg branika. Prednji, „A“ stubovi dodatno su zakošeni i poklopac motora je spušten kako bi se postigao dinamičniji izgled.

 

Kada je reč o zadnjem delu, razlike u odnosu na prethodni model nisu značajne. Dizajn je samo blago unapređen jer uspešna rešenja nije bilo potrebno da se radikalno menjaju.

 

Dizajn zadnjeg dela podražava rešenje prednjeg dela kroz dinamičan oblik branika i obrnuti trapezoidni poklopac prtljažnika. Zadnje svetlosne grupe specifične za sedan povezane su hromiranom trakom, što dodatno naglašava impresivnu širinu i samouveren stav ovog dopadljivog automobila. Takođe, unikatni vizuelni potpis prednjih i zadnjih LED svetala ostvaruje trenutnu prepoznatljivost Corolle Sedan.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Dužina je povećana je za 10 mm, dok novi Sedan odlikuje smanjenje prednjeg prepusta od 5 mm i produženje zadnjeg prepusta od 15 mm. Sedan ima identično međuosovinsko rastojanje od 2.700 mm kao i Touring Sports model.

 

Ukupna visina i površina poklopca prtljažnika smanjeni su za 20 mm, dok je položaj vetrobranskog stakla smanjen za 35 mm.  U kombinaciji sa nižom pozicijom sedenja napred (23 mm) i pozadi (9 mm), redukcija visine pruža niži centar gravitacije što u vožnji donosi mnogobrojne prednosti i izuzetno zadovoljstvo.

 

Deleći identičnu ponudu točkova sa ostalim karoserijskim izdanjima, Sedan je u ponudi u devet boja koje naglašavaju elegantnu liniju, a kao dodir ekskluzivnosti Toyota je isključivo za Sedan osmislila i unikatnu Celestite Grey metalik nijansu.

 

Dinamičan i svež izgled spoljašnjosti nastavlja se i u unutrašnjosti, koja izgleda moderno i raskošno, kao da se radi o automobilu više klase.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Nova Corolla Sedan opremljena je specijalno dizajniranim premijum enterijerom. Prostrana i svetla, vozaču pruža mogućnost komandovanja vrhovima prstiju, dok svim ostalim putnicima pruža prvoklasan komfor. Novi kokpit skladno kombinuje udoban dizajn enterijera sa inteligentnim rešenjima koja su jednostavna za korišćenje.

 

U potpunosti nova unutrašnjost promoviše impresivnu ponudu prostora za putnike, moderan i savremeno povezan prostor koji nudi najviši nivo kvaliteta, kao i vizuelnog i taktilnog osećaja. Ergonomski besprekorno organizovan, kokpit namenjen vozaču raspolaže tanjom instrument tablom sa raskošnom centralnom konzolom.

 

Linija novih Corolla modela promoviše u potpunosti nov enterijer, dizajniran sa idejom stvaranja prostranog, modernog i povezanog ambijenta koji će naglasiti nove teksture, boje i kombinacije opreme. Rezultat je vrhunsko iskustvo taktilnosti i jedinstveni vizuelni utisak.

 

Kao najznačajniji detalj impresivnog prostora kojim nova Corolla raspolaže izdvaja se novi instrument panel, koji je sada za 24 mm tanji. Smanjenje visine prednjeg panela dodatno smanjuje masu i unapređuje vidljivost, istovremeno omogućavajući spuštanje prednjih sedišta u skladu sa centrom gravitacije, što garantuje pronalaženje optimalne pozicije i većeg zadovoljstva u vožnji.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Centralna konzola je za 42 mm šira i za 22 mm viša, kako bi bila unapređena ergonomija upotrebe menjača i promena stepena prenosa, ali i stvoren vizuelni efekat jedistvenog ambijenta kojim upravlja vozač. Crna piano lack plastika na sredini kontrolne table, iznad koje se pruža sjajna metalna linija, dodatno povećava atraktivnost unutrašnjosti. Istovremeno, optimizovan je središnji naslon za ruku, koji sada nudi za 20 mm veći raspon klizne površine, stvarajući impresivan komfor.

 

Izvrsnost ergonomije prostora za vozača podignuta je na viši nivo novim dizajnom upravljača, koji sada raspolaže praktičnom funkcijom grejanja i novim rasporedom komandi. Niz novih tastera i opcija zaokružio je intuitivni Human Machine Interface (HMI) sistem.

 

Unapređena pozicija sedenja stvara vrhunski osećaj u vožnji, čemu doprinose i novorazvijena prednja sedišta.

 

Osveženi dizajn prednjih sedišta promoviše promene u pogledu naslona, opruga koje garantuju udobnost i optimizacije debljine uloška kvalitetnog materijala. U kombinaciji, ova rešenja postižu bolju podršku za telo prilikom vožnje, unapređenu udobnost i smanjenje umora prilikom dužih putovanja.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Prednja sedišta podesiva su po visini, a u modelu koji smo imali na testu vozačevo sedište imalo je podršku za lumbalni deo leđa. U krivinama udobno se sedi, jer bočna podrška korektno obavlja svoj zadatak. Upravljač je podesiv po dubini i visini što vozaču, nezavisno od njegove visine, uz odgovarajuće podešavanje sedišta omogućuje jednostavno i prijatno pozicioniranje za upravljačem.

 

Komfor putnika na zadnjim sedištima je unapređen novim materijalom koji je premijerno upotrebljen, pa je raspodela mase putnika značajno ravnomernija, što uz sistem ventilacije koji je namenjen zadnjoj klupi i naslonima koji su anatomski dizajnirani stvara ambijent za udobno i relaksirano putovanje i na dugim relacijama.

 

Corolla Sedan odlikuje se prostranom, ergonomski izvrsnom putničkom kabinom zbog produženog međuosovinskog rastojanja (2.700 mm), što obezbeđuje veliki prostor za noge i visok nivo udobnosti za putnike na zadnjim sedištima. Međuosovinsko rastojanje omogućava veći prostor između prednjih i zadnjih sedišta, koji povećanim dimenzijama od 48 mm sada nudi 928 mm, čime postiže lidersku ponudu u klasi kada je u pitanju prostor za noge putnika na zadnjim sedištima.

 

Zadnja vrata, kao i prednja pored toga što se dovoljno široko otvaraju, imaju posebne pregrade za odlaganje sitnijih predmeta koji treba da budu pri ruci. U zadnjim vratima u donjem delu ima mesta za odlaganje boca sa vodom ili sokovima.

 

Prtljažni prostor ima zadovoljavajuću zapreminu od 471 litra, koji naravno može dodatno da se poveća spuštanjem naslona zadnjih sedišta.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Prilikom izrade enterijera modela Corolla stvorena je jedinstvena celina, koja je postignuta upotrebom najkvalitetnijih materijala, prijatnih na dodir i privlačnih već na prvi pogled. Posvećenost detaljima potvrđena je elementima od saten hroma, atraktivnim bojama, piano crnim panelima, kao i površinama od sintetike i najfinije kože, sa precizno urađenim šavovima.

 

U ponudi je bogata i napredna infotainement i bezbednosna oprema, koja je "spakovana" u pet paketa: Terra, Luna, Sol, Sport (osim za sedan) i Executive, a kupcima je na raspolaganju i razna opciona oprema.

 

Dodatna personalizacija automobila omogućena je kroz izbor između devet boja karoserije, uz ponudu točkova veličine između 15 do 18 cola koji su deo standardne opreme, a na raspolaganju je i nekoliko setova presvlaka i paketa uređenja enterijera i eksterijera.

 

Nova Corolla već u serijskoj opremi nudi i PCS (Pre Collision System) Sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, ACC (Adaptive Cruise Control) Tempomat s prilagođavanjem brzine pomoću radara (radi iznad 40 km/h), LDA (Lane Departure Alert) Sistem upozorenja prilikom napuštanja saobraćajne trake s aktivnom pomoći okretanja upravljača, AHB (Auto High Beam) Sistem automatske promene dugih i kratkih svetala, RSA (Road Sign Assist) Sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova...

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

U unutrašnjosti se nalazi klima uređaj s mikro filterom protiv polena, ispred vozača je informacioni TFT ekran u boji od 4,2 inča, radio CD MP3, šest zvučnika, bluetooth sistem telefoniranja i prenosa muzike. AUX i USB ulazi za spoljne audio uređaje, 12V utičnica napred, komande audio sistemom, telefonom i putnim računarom na upravljaču...

 

Toyota modeli bazirani na novoj platformi TNGA imaju za prioritet najviše aktivne i pasivne bezbednosne standarde. Najnovija linija modela Corolla dizajnirana je tako da odgovara strogim standardima nezavisnih testiranja prilikom sudara, kao i da obezbedi podizanje nivoa aktivne bezbednosti putem sofisticiranih funkcija i najsavremenijih sistema Toyota Safety Sense tehnologije.  

 

Toyota Corolla je standardno opremljena najaktuelnijom verzijom Toyota Safety Sense sistema, koji objedinjuje tehnologije aktivne bezbednosti koje su dizajnirane za prevenciju ili smanjenje posledica prilikom saobraćajnih nezgoda.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Unapređeni paket aktivne bezbednosti odlikuje novorazvijena kamera sa jednim sočivom u većoj rezoluciji, kao i milimetarski wave radar. Performanse oba sistema doprinose poboljšanju obima blagovremenog otkrivanja opasnosti uz unapređenje funkcionalnosti.

 

Poboljšani Pre-Collision System (PCS) sistem, Adaptive Cruise Control dostupni su u svim nivoima opreme (ACC), Upozorenje na napuštanje saobraćajne trake Lane Departure Alert (LDA), Asistencija u prepoznavanju saobraćajnih znakova Road Sign Assist (RSA) i automatski sistem kontrole dugih svetala Automatic High Beam (AHB) kompletirali su impresivan niz sistema koji Corolli obezbeđuju lidersku poziciju po pitanju bezbednost u saobraćaju.

 

Corolla promoviše i Inteligentnu adaptivnu kontrolu krstarenja Adaptive Cruiser Control (ACC), kao i Lane Trace Assist (LTA) za naprednu podršku u vožnji Toyota Corolla takođe, stavlja na raspolaganje i sistem za uočavanje takozvanog mrtvog ugla Blind Spot Monitor (BSM) sa sistemom upozorenja na nadolazeća vozila prilikom izlaska sa parkinga - Rear Cross Traffic Alert (RCTA). Kako bi bezbednost putnika bila prvoklasna, Toyota predstavlja platformu impresivne čvrstine (High strength bodyshell), ali i unapređenu zaštitu pešaka (Pedestrian impact protection).

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

 

Adaptivni tempomat (ACC)

 

ACC sistem pomaže da vozač održava bezbedno rastojanje u odnosu na vozilo koje se nalazi ispred i u istoj saobraćajnoj traci. On detektuje prethodna vozila i određuje njihovu brzinu. Kompleksni sistem onda prilagođava brzinu, koja doprinosi bezbednoj razdaljini između automobila.

 

Zahvaljujući poboljšanoj kontroli ubrzanja i usporavanja Toyota promoviše unapređene perfrmanse i komfor, pa se novi ACC sistem lako koristi putem novog prekidača na upravljaču.

 

Sistem sada uključuje integraciju stop-start funkcije i praćenje niskih brzina, u rasponu od 0 do 30 km/h. U gradskim gužvama, automobil će se automatski i sinhronizovano zaustaviti kada se automobil ispred zaustavi, održavajući bezbednu distancu. Vozač onda startuje automobil, bilo pedalom gasa bilo komandom na upravljaču, koja ponovo pokreće ACC sistem.

 

Pri brzinama višim od 70 km/h neometano preticanje automobila ispred poboljšano je kontrolom i vezom sa bočnim indikatorima. Prilikom sustizanja vozila isped, koji putuje nižom brzinom od podešenih vrednosti preliminarno ubrzanje se primenjuje kada vozač uključi pokazivač pravca za promenu trake. U situaciji kada Toyota opremljena naprednim sistemom naiđe na sporije vozilo u traci za preticanje, ubrzanje se umanjuje u cilju izbegavanja kontakta, odlažući preticanje za trenutak kada bezbednost bude na najvišem nivou.

 

Automatska duga svetla (AHB)

 

AHB pomaže impresivnu vidljivost ispred automobila u uslovima noćne vožnje. On detektuje prednja svetla vozila koja dolaze u susret i zadnje svetlosne grupe vozila ispred, automatski obavlja promenu dugih i kratkih svetala da bi se izbeglo potencijalno nebezbedno zaslepljivanje drugih vozača. Dajući prednost korišćenju dugih svetala sistem takođe omogućava raniju detekciju pešaka i prepreka na putu.

 

Sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova (RSA)

 

RSA sistem pomaže vozaču omogućavajući pravovremene informacije, čak i u situacijama kada je vozač prevideo saobraćajni znak. Informacije o statusu sistema i upozorenjima prikazuju se vozaču na TFT ekranu u boji. U slučaju ograničenja brzine, sistem pruža grafičko i zvučno upozorenje koje opominje vozača na važeće ograničenje.

 

Sistem prepoznaje najveći broj saobraćajnih znakova, poput ograničenja brzine, zabranjenog preticanja, uslova na putu, stop signalizacije i zabranjenog ulaska, početka i kraja auto-puta, gradskog i stambenog područja i kraja svih ograničenja.

 

 

Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Kada je reč o pasivnoj bezbednosti izdvojili bismo apsorbovanje udara karoserije. Nova struktura karoserije koju promoviše Toyota Corolla dizajnirana je da apsorbuje prednje, bočne, krovne i udare sa zadnje strane, raspršujući energiju sudara kako bi se sprečila deformacija izuzetno čvrste putničke kabine.

 

Kao dodatak sveobuhvatnom unapređenju bezbednosti, dodavanje lepljenjih površina na novoj karoseriji, kao i povećana upotreba tačkastog zavarivanja doprinosi za 60 odsto većoj krutosti karoserije, u poređenju sa dosadašnjim modelom.

 

Unutar ojačane strukture putničke kabine, upotreba vrućeg žiga i prvoklasnog 1180, 780 i 440 Mpa zateznog materijala obezbeđuje ojačanje prednjih i centralnih stubova, srednjeg dela prednjih vrata, krovnih nosača, unutrašnjeg dela krova i produžetka na prednjoj strani, što su rešenja koja značajno smanjuju deformaciju kabine i optimizuju potencijale zaštite putnika.

 

Novorazvijena unutrašnja struktura poklopca motora, koja je poznata i po simboličnom nazivu “plutajuće ostrvo” i konstrukcije za apsorpciju udarca doprinose prvoklasnim mogućnostima zaštite pešaka prilikom kontakta.

 

Zahvaljujući unutrašnjoj strukturi pomenutog plutajućeg poklopca motora koja pomaže da se smanji inercija G sile na početku sudara i kombinovanju sa strukturom ostatka karoserije koja vanserijski apsorbuje udarce, značajno je ublažena mogućnost povrede glave prilikom kontakta.

  

Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Nova generacija Toyota Corolla modela opremljena je spektrom SRS vazdušnih jastuka: na raspolaganju su vazdušni jastuci za vozača i suvozača, vazdušni jastuk za kolena vozača, prednji i zadnji bočni vazdušni jastuci, kao i bočne vazdušne zavese pune dužine.

 

Prednji sigurnosni pojasevi imaju savremeno oblikovan sistem takozvanog sidra na ramenu, koje smanjuje silu potrebnu za povlačenje pojasa. Takođe, osetljivost na zaključavanje pojasa promenjena je kako bi svakodnevno korišćenje bilo glatko čak i prilikom dinamičnije upotrebe, a Corolla promoviše i fleksibilnost unutrašnjeg pojasa, koji omogućava putnicima da lako pričvrste sigurnosni pojas bez obzira na ugao kopče.

 

Nova Corolla Sedan nastala je na platformi TNGA (Toyotina Nova Globalna Arhitektura). Niže težište, 60 odsto veća krutost karoserije i multi-link ogibljenje, koji su deo standardne opreme, doprinose boljoj upravljivosti i stabilnosti uz očuvanje voznih karakteristika i udobnosti, ali

omogućuje mirnu, tihu i udobnu vožnju, dok 1,6-litarski benzinski motor obezbeđuje performanse u koje možete da se pozdate u svim uslovima vožnje.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Aluminijum, izuzetno elastičan i čvrst čelik, kao i presovani paneli korišćeni su u velikoj meri, dok su paneli na vratima i krovu stanjeni. To je svakako dovelo do značajnih ušteda na masi čitave karoserije, što za posledicu ima značajna poboljšanja na polju uštede goriva.

 

Istovremeno, uz pomoć upotrebe lepka duž čitave karoserije, poboljšanja na planu zavarivanja delova, kao i upotrebe u potpunosti zatvorenih profila i strukturnih prstenova, povećana je čvrstina karoserije za čitavih 60 odsto i poboljšane su performanse  na planu lakoće upravljanja, reakcije na komande tokom upravljanja i stabilnosti na većim brzinama.

 

Upravljivost i agilnost su dalje poboljšani tako što su niže postavljeni kako sam motor, tako i donja tačka sedišta. Na taj način spušteno je težište nove Corolla za nekih 10 mm.

 

Prilikom konstrukcije novih modela Corolla korišćena je dokazana “MacPherson” osnova za sistem oslanjanja, potpuno nova multi-link platforma i nova tehnologija amortizacije.

 

Geometrija prednjeg oslanjanja je prerađena, dodati su potpuno novi amortizeri, a karakteristike opruga su optimizovane za linearni odziv upravljača tokom skretanja na srednjim i visokim brzinama.  

 

Amortizeri i stabilizatori projektovani su tako da optimizuju upravljanje. Takođe, osa rotacije ležajeva amortizera premeštena je sa amortizera na osovinu, smanjujući time razlike u sili upravljanja između leve i desne strane, ali i dodatno poboljšavajući osećaj upravljanja.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Rukavac oslanjanja i struktura čaure su promenjeni, dok je trenje pokretnih delova smanjeno, kako bi se postigao brži odziv prilikom amortizacije, minimizovala transmisija udaraca sa neravne površine i postigao maksimalan komfor u vožnji. Nedavno razvijeni multi-link sistem zadnjeg ogibljenja sastoji se od kompaktnih i ekskluzivno dizajniranih spiralnih opruga koji odišu stabilnošću i doprinose komfornoj vožnji. Takođe, mesto na kome se nalazi rukavac oslanjanja optimizovano je kako bi se pneumatici nalazili pod optimalnih uglom tokom skretanja i prilikom kočenja, poboljšavajući odgovor automobila na upravljanje i stabilnost tokom kočenja.

 

I prednje i zadnje oslanjanje promovišu 40 odsto smanjeno trenje za prijatniju i udobniju vožnju. Adaptive Variable Suspension (AVS) sistem kontrole amortizera na sva četiri točka povećava kako udobnost, a preko unapređenog sistema upravljanja i ravnomernije vožnje, tako i performanse tokom vožnje. Sila amortizacije automatski i kontinuirano je kontrolisana od strane naprednog sistema, koji reaguje četiri puta brže od konvencionalnog step motora.

 

Dodatna prednost GA-C platforme je to što pruža mogućnost za dizajn izuzetno aerodinamične karoserije i to uz ukupno smanjenje mase, kao i spuštanje visine haube.  

 

Podna platforma je u potpunosti nova i spojena je sa izolacijom osnove zadnjeg branika kao i sa spoljnim sočivom zadnje svetlosne grupe, radi jednostavnije manipulacije. Takođe je razvijen i integralni prigušivač na podnom panelu, povećana je upotreba zaptivaka na spojevima karoserije, a takođe je u velikoj meri korišćena pena na više mesta kako bi se smanjio prodor spoljne buke u kabinu.

 

Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

 

Nova tehnoška dostignuća

 

LED svetla: Ponuda od tri kategorije LED prednih svetlosnih grupa uključuje trostruki LED sistem parabole na prednjem svetlu, napredno Bi-Beam LED svetlo – najsavremeniji model LED svetala sa adaptivnom automatskom High Beam funkcijom prilagođavanja snopa svetlosti, što unapređuje sigurnost svih učesnika u saobraćaju.

 

Adaptivna automatska duga svetla: Zahvaljujući Matrix LED sistemu, područje preklapanja sa prethodnim i vozilima koja nailaze promoviše automatsko zatamnjenje, što produžava vreme upotrebe dugih svetala radi maksimalne vidljivosti. Napredni sistem takođe određuje širinu projekcije dugih svetala, u zavisnosti od brzine kojom se automobil kreće. U periodima kada su u upotrebi kratka svetla, sistem automatski prepoznaje potrebu optimalne projekcije svetlosnog snopa, bez rizika zaslepljivanja vozača koji dolaze u susret.

 

Adaptivni Automatic High Beam sistem kompanije Toyota takođe podrazumeva i funkciju svetala koji usmeravaju snop u krivinama, patenta koji takođe podiže na viši nivo bezbednost vožnje u nedovoljno preglednim krivinama.

 

TFT ekran u boji sa 3D-efektom: Ispred vozača modernizovana instrument tabla promoviše ekran dijagonale 7 inča, sa prikazom informacija i parametara vožnje. Na raspolaganju je izbor režima digitalnog ili analognog prikaza brzinomera. Panel takođe kao alternativu omogućava inovativni  prikaz trodimenzionalnog efekta, sa brojevima koji stvaraju iluziju lebdenja.

 

Toyota Touch multimedijalni sistem: Novi ekran u boji osetljiv je na dodir i raspolaže dijagonalom od 8 inča. Tehnološki izuzetno napredan, ekran je pozicioniran na  centralnom delu konzole i premijerno je dostupan u modelu Corolla. Osim besprekornog prikaza, raspolaže najnovijom verzijom Toyota Touch® 2 sistema koji obuhvata Go multimediju i navigacioni sistem. Korisničko iskustvo je značajno usavršeno upotrebom pinč pokreta, gesta za zumiranje i popularne slajd opcije koja je poznata svim korisnicima pametnih mobilnih telefona. Kao krunu intuitivnog sistema upotrebe Toyota pomoviše multi-kontekstualni One Box sistem napredne pretrage.  Superioran prikaz, oštrina i kontrast boja doprinose izuzetno jasnom očitavanju čak i u uslovima direktne izloženosti sunčevim zracima, koje konkuriše najsavremenijim tablet uređajima.

 

Emergency Call System: eCall omogućava asistenciju koja je na raspolaganju vozaču i putnicima u slučaju saobraćajne nezgode i aktiviranja vazdušnih jastuka. U tim situacijama sistem automatski kontaktira nacionalni centar za hitne slučajeve, stavljajući na raspolaganje najznačajnije informacije, poput lokacije automobila i broja putnika, koji će čak i u slučajevima povreda imobilizacije moći da glasovno ostvare komunikaciju sa dežurnim operaterom.

 

 

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Testiranu Corollu pogonio je ekskluzivno za novi Sedan, poboljšani 1,6-litarski Valvematic agregat koji razvija 97 kW/132 KS i maksimalni obrtni moment od 159 Nm pri 4.400 obrtaja u minuti.

 

Valvematic je dodatno razvijeni Toyota visoko cenjeni Dual Variable Valve Timing-intelligent sistem (Dual VVT-i). Preuzeo je VVT-i tehnologiju koja je unapređena dodatnom kontrolom i optimalnim vremenom na usisnom ventilu. Ovo poboljšava usisni protok vazduha i povećava brzinu, a samim tim, upravlja procesom sagorevanja kako bi se isporučilo sedam odsto više snage uz osam odsto manju potrošnju i smanjenu emisiju CO2. Valvematic sistem dodatno smanjuje trenje i gubitke na malim opterećenjima motora, dodatno smanjujući potrošnju.

 

Efikasnost Valvematic sistema dodatno je unapređena kroz varijabilnu dužinu ulaznog kolektora. On se ponaša kao akcelerator pri malim do srednjih brzina, povećavajući brzinu usisnog ventila radi optimalnog sagorevanja. Na većim brzinama kolektor je u potpunosti otvoren. Ovo omogućava vazduhu da stiže kraćim putem, povećavajući do maksimuma količinu vazduha koja ulazi u komoru za sagorevanje i na taj način povećava performanse motora.

 

Inteligentni sistem promenljivog podešavanja ventila omogućuje da motor već od 2.000 obrtaja u minuti ravnomerno vuče, zbog čega Corolla ima snage u svakom stepenu prenosa i kod svih nivoa obrtaja uz ekonomičnu potrošnju goriva.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Motor je postavljen tako da se vibracije svode na minimum i u trenutku paljenja i dok je menjač u praznom hodu. Povećanje obrtaja motora prilikom ubrzanja je takođe kontrolisano, ne samo da bi se postigla veća linearna podudarnost između brzine rada motora i brzine automobila, već i da bi rad motora bio tiši tokom ubrzanja. 

 

Sama GA-C platforma doprinosi neutralizaciji vibracija prilikom promene brzina.  Podloga letve upravljača funkcioniše kao dinamički amortizer za potiskivanje vibracija prilikom upravljanja, čak i sam sklop menjača ima funkciju da smanji vibracije koje nastaju na prednjem podnom panelu.

Nesebično korišćenje upijajućih i izolacionih materijala prilikom konstrukcije agregata, u kombinaciji sa troslojnom komandnom tablom značajno doprinose smanjenju prodora buke motora i transmisije u samu kabinu. 

 

Unapređeni 1.6-litarski benzinski agregat kada je opremljen 6-stepenim manualnim menjačem, omogučuje da sedan ubrzava od 0 do 100 km/h za 9.7 sekundi i razvija maksimalnu brzinu od 200 km/h. Najniža potrošnja goriva je 5.7 l/100 km, a emisija CO2 je 133 g/km.

 

Međutim, ovaj pogonski sklop u vožnji nije dinamičan koliko bi se prema specifikaciji očekivalo. Premda razvija 132 KS pri visokih 6.400 obrtaja u minuti, ne baš veliki maksimalni obrtni momenat od 159 Nm postiže tek na 4.400 obrtaja. To u realnim uslovima znači da kada treba da pretičete ili da naglo ubrzate, morate da dostignete visok broj obrtaja, što se u takvim situacijama postiže prebacivanjem u niži stepen prenosa. Alternativa je planiranje konkretnih aktivnosti i češće korišćenje ručice menjača. Sam menjač zaslužuje pohvalu zbog svoje mehaničke preciznosti, tako da menjanje brzina ne traži posebnu pažnju jer se obavlja precizano i tiho.

 

 Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Sve nove Toyote imaju fabričku garanciju od tri godine ili 100.000 km, kao i dodatnu garanciju od dve godine bez ograničenja kilometraže. Garancija na boju je tri godine sa neograničenom kilometražom, a štiti od oštećenja i površinske rđe prouzrokovane greškom u proizvodnji. Svaka nova Toyota pokrivena je i 12-godišnjom antikorozivnom garancijom protiv perforacije panela karoserije izazvane greškom u proizvodnji materijala ili u izradi.

 

Toyota kupcima pruža pet godina Toyota Eurocare, uslugu pomoći na putu, u preko 40 država Evrope. Transport do najbližeg ovlašćenog Toyota partnera takođe je pokriven.

 

Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

 

Tehničke karakteristike

 

Model

Toyota Corolla Sedan 1.6 VVT-i Sol

Motor

postavljen napred poprečno, benzinski, 4-cilindra u liniji, DOHC 16 ventila, lančani pogon s VVT-i, elektronsko ubrizgavanje goriva, blok od sivog liva, Euro 6 AG, kod motora 1ZR-FAE

Zapremina

1.598 cm3

Prečnik i hod klipa

79 x 81.5 mm

Odnos kompresije

10.7 :1

Najveća snaga

97 kW (132 KS) pri 6.400 o/min

Najveći obrtni moment

159 Nm pri 4.200 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, šestostepeni manuelni menjač

Vozni sistem

Napred MacPherson

Pozadi multilink, dvostruka poprečna ramena

Upravljač

Električni servo upravljač (EPS)

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi sa jednim cilindrom prečnika 282 mm, nazad puni diskovi prečnika 270 mm,  ABS sistem kočenja sa elektronskom raspodelom sile kočenja (EBD), signal kočenja u slučaju nužde (EBS), električna ručna kočnica

Pneumatici i točkovi

225/45 R 17,  91W, 17X7, 1/2J ET40

Radijus okretanja

10,4 m

Dimenzije (D x Š x V)

4.630 x 1.780 x 1.435 mm, međuosovinsko rastojanje 2.700 mm, trag točkova 1.531 mm napred, pozadi 1.544, maks. širina prtljažnika 1360 mm, zapremina prtljažnika 471 / 1.055 litara, rezervoar za gorivo 50 litara, minimalni klirens 130 mm

Mase

Prazno vozilo 1.380 kg, dopušteno opterećenje 440 kg, vučni kapacitet: sa kočnicama 1300 kg - bez kočnica 450 kg

Performanse

Najveća brzina 200 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,7 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 7,7 l/100 km, izvan naselja 4,7 l/100 km, u mešovitoj vožnji 5,8 l/100 km

Nivo buke

u vožnji 69 dB(A) - u mirovanju 76 dB(A)

Koeficijent otpora vazduhu

0,282

Emisija CO2

133 g/km

 

 

 

 

 

 

 

 

Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan

 

Toyota Corolla Sedan

 

Toyota Corolla SedanToyota Corolla SedanToyota Corolla Sedan


Ime i prezime
Komentar