Toyota demonstrira moć na Le Manu

22. Sep 2020

Toyota GR Super SportToyota GR Super SportToyota GR Super Sport

 

Hiperautomobil GR Super Sport vratio se u svoj duhovni dom i imao prvu javnu vožnju, kao deo procesa njegovog razvoja koji i dalje traje, pred sam početak 88. trke 24 sata Le Mana na stazi La Sarthe. 

 

Kako i dolikuje automobilu koji je baziran na dvostrukom (odnosno, sada već trostrukom) pobedniku Le Mana, trkačkom automobilu TS050 Hybrid, prilagođeni razvojni model GR Super Sport, prerađen u kabriolet i u kamuflažnoj “Odeći” GR-a, napravio je demonstracioni krug, pre učešća u svečanosti vraćanja trofeja Le Mana za ovogodišnju trku. Za upravljačem bio je Alex Wurz, bivši vozač Toyota Gazoo Racinga.

 

Ubrzo nakon svečanosti, započela je ovogodišnja, odložena trka „24 sata Le Mana“, a predstavnici Toyota Gazoo Racinga, dva modela TS050 Hybrid borila su se i izborila za pobedu, treću godinu zaredom. TS050 Hybrid stvarao je istoriju u Le Manu od svog premijernog nastupa 2016. godine, obezbedivši Toyoti prve pobede na La Sartheu, uz najbrži krug ikada i važeći najbrži krug trke. Ta dostignuća bila su inspiracija za GR Super Sport, hiperautomobil s pedigreom i performansama trkačkog automobila.

 

GR Super Sport odražava posvećenost Toyota Gazoo Racinga korišćenju auto-sporta za stvaranje sve boljih drumskih automobila za užitak kupaca i simbolizuje sve užu vezu između trkačkih i drumskih proizvoda Toyota Gazoo Racinga.

 

Radi daljeg naglašavanja ovog značajnog odnosa, Toyota Gazoo Racing će 2021. godine da učestvuje u FIS Svetskom prvenstvu u trkama izdržljivosti (WEC), koje uključuje 24 sata Le Mana, s dva trkačka prototipa Le Mans Hypercar zasnovana na GR Super Sportu.

 

Alex Wurz

Alex Wurz: „Bila je čast da po prvi put u javnosti vozim ovu razvojnu verziju GR Super Sporta, a pogotovo na stazi kao što je Le Man koja je tako usko povezana s ovim automobilom. GR Super Sport je rođen u Le Manu, pa se ovo činilo kao povratak kući.

 

Bilo je ovo prvi put da sam vozio ovaj automobil, pa mi demonstracioni krug nije omogućio dostizanje granica, ali sam odmah osetio da GR Super Sport ima potencijal za neverovatne performanse.

 

Mogao sam da osetim sličnosti između GR Super Sporta i TS050 Hybrida u smislu performansi, posebno pogona na četiri točka i hibridnog sistema. Međutim, inženjeri mi kažu da je ovo bila samo mala naznaka stvarnih performansi GR Super Sporta, tako da se jako radujem novoj prilici da ga vozim u skoroj budućnosti“.

 

 


Ime i prezime
Komentar