Obraćajući se publici osetljivoj na dizajn, Aygov živahni karakter i dinamika vožnje privukli su brojne nove evropske kupce Toyoti. Ali, jedinstveni DNK i istaknuti položaj Aygo-a oduvek se oslanjaju na to da budu ispred svoje konkurencije. Više nego ikada, nove Toyotine stranke zahtevaju darovitost, posebnost i priliku za isticanje vlastitog stava. Oslanjajući se na položaj legende dizajna u segmentu A, ED² je namerio da oblikuje automobil upravo za njih.
Toyota Yaris model 2014
01. Sep 2014
Nešto što se
stvarno ističe
Za Alessandra Massimina, vođu Yaris projekta u Briselu, cilj je bio jasan: „Trenutni model Yarisa već zadovoljava najvažnije zahteve kupaca modela iz B segmenta: kompaktne dimenzije i prostranost, funkcionalni aspekt, inovativna oprema, a posebno multimedijalni sistem i kamera za vožnju unazad. Naše ankete i vrlo pozitivan odgovor na hibridnu verziju uverili su nas da krenemo prema agresivnijem stilu i povećanju ukupne dinamičnosti automobila, kako u smislu dizajna tako i u smislu užitka u vožnji. Koristeći ovo kao naš cilj, uspeli smo da ostvarimo usku saradnju sa dizajnerskim centrom i odeljenjem istraživanja i razvoja kako bi stvorili novi Yaris.“.
Dizajn spoljašnjosti
Elvio D’Aprile, zadužen za dizajn modela Yaris za 2014, je rekao: „B segment je možda najkonkurentniji segment u Evropi. Morali smo da stvorimo nešto što se stvarno ističe u gomili. Zato su naši ciljevi uključivali izbegavanje stereotipa B segmenta, harmonizovanje ukupnog stila sa svim verzijama pogona i pokušaj da budemo različiti od konkurenata.“
Dizajn unutrašnjosti
Pierre Romeo, zadužen za dizajn unutrašnjosti modela Yaris za 2014, je rekao: „Novi dizajn unutrašnjosti je nastao na osnovu tri ključna cilja koji su rezultat povratnih informacija klijenata: prvo, unaprediti osećaj prostranosti i dinamičnosti u kabini; drugo, poboljšati taktilni kvalitet ambijenta; i treće, kombinovati ukupnu vizuelnu jednostavnost sa unapređenim varijacijama boja i prefinjenijom završnom obradom.”
Centralna konzola je podignuta za 23 mm kako bi se smanjila dužina ručice menjača za 30 mm, što osigurava ergonomičniju promenu brzina, a uz to je dodata i pregrada sa poklopcem. Povećana je dijagonala ekrana osetljivog na dodir najnovijeg Toyota Touch 2 multimedijalnog sistema, sa 6,1” na 7”. To vizuelno naglašava jednu od jedinstvenih karakteristika Yarisa.
Novi Yaris za 2014. može da se pohvali ponudom potpuno novih presvlaka sedišta, sa novim dezenom tkanine i bojom za svaki paket opreme. Razlika između paketa opreme dodatno je istaknuta većim brojem unutrašnjih kombinacija boja; crvena, bež i crna unutrašnjost sada nadopunjuju postojeću sivu/tamnosivu šemu boja.
Dizajniran za veću privlačnost
Kako bi privukao pažnju većeg broja kupaca modela iz B segmenta, novi Yaris za 2014. želi da bude privlačniji preko jasno diferenciranih paketa opreme, od kojih svaki ima svoj jedinstveni karakter.
Ova diferencijacija biće ojačana specifičnim kombinacijama boja unutrašnjosti, kao i različitim tretmanima raznih spoljašnjih i unutrašnjih dizajnerskih elemenata, uključujući donju rešetku, aluminijumske naplatke, sedišta, centralnu konzolu, instrument tablu i umetke na upravljaču.
Svi viši paketi opreme, standardno od Active paketa, uključuju kožom presvučeni upravljač, klima uređaj i Toyota Touch 2 multimedijalni sistem. Sveobuhvatni spisak opcija uključuje projektorska prednja svetla sa LED dnevnim pozicionim svetlima (DRL), 15” i “16” aluminijumske naplatke, kameru za vožnju unazad, automatski preklopive spoljašnje retrovizore, tempomat, dvozonski klima uređaj, zadnje podizače stakala, senzore za kišu i svetlo, bežično zaključavanje vrata i START dugme, Alcantara® ili kožne presvlake sedišta i zatamnjena zadnja stakla.
Efikasnost i performanse
Model Yaris za 2014. nudi četiri pogonska agregata, dva benzinska, jedan dizel i jedan hibridni. Ovaj poslednji, na kog već otpada trećina prodaje ovog modela, prilagođen je kako bi bio usklađen sa Euro 6 standardima emisija i može da se pohvali tehničkim rešenjima koja omogućuju da njegove CO2 emisije budu još niže, 75 g/km u odnosu na 79 g/km. Izuzetno efikasan (3,3 l/100 km) i čist (skoro nulti nivo emisija oksida azota i čestica čađi), ovaj pogonski sklop nudi jedinstven kvalitet u B segmentu. Ovaj hibridni Yaris ističe se po svom tihom radu, udobnosti i lakom upravljanju, naročito u urbanim područjima u kojima hibridni sistem omogućava vožnju automobila samo na električni pogon ili uz ograničenu – a time i tihu – upotrebu benzinskog motora. Automatski menjač osigurava uglađenu vožnju bez trzanja, što omogućava prijatno i pouzdano iskustvo vožnje, kako za vozača, tako i za putnike.
Ukratko, Yaris hibrid pokreće 4-cilindrični benzinski motor sa Atkinsonovim ciklusom, zapremine 1497 cm3. Ovaj motor je 50 mm kraći od 1,8 litarskog motora u modelu Prius i takođe 17 kg lakši. Motor uključuje hlađeni sistem kruženja izduvnih gasova (EGR), električnu pumpu za vodu, pogonski lanac niskog trenja, usisni sklop napravljen od kompozitnih materijala i kompaktan izduvni sistem.
Sveobuhvatno poboljšan 3-cilindarski motor
Što se tiče 1,0 litarskog benzinskog 3-cilindarskog motora, on je podvrgnut velikoj reviziji sa ciljem povećanja performansi, smanjenja emisija i nivoa buke i vibracija. Time su CO2 emisije 1,0 litarske verzije smanjene sa 110 na 99 g/km, odnosno na samo 95 g/km ukoliko je opremljen Stop&Start sistemom.
U paru sa 5-stepenim ručnim menjačem, ovaj 3-cilindarski motor nije samo jeftin za vožnju, već vozačima modela Yaris 1,0 pruža veoma dobar obrtni moment, pogotovo tokom vožnje u gradu.
1,33 benzinski i 1,4 D-4D dizel motor osiguravaju uglađenije performanse
Benzinski 1,33 i 1,4 dizel motori podvrgnuti su sekundarnim modifikacijama sa ciljem smanjenja buke i vibracija, a jedna od preduzetih mera je bolja izolacija izduvnog sistema.
Ova dva motora spojena su sa 6-stepenim ručnim menjačima, čime je postignut idealni kompromis između performansi i potrošnje goriva. Oba omogućavaju da Yaris postigne maksimalnu brzinu od 175 km/h uz potrošnju goriva u kombinovanom ciklusu od 4,8 l/100 km kod 1,33 benzinskog motora i 3,8 l/100 km kod 1,4 D-4D motora.
Uživanje u vožnji
Novi Yaris za 2014. uključuje sveobuhvatna poboljšanja, nastala na osnovu povratnih informacija kupaca, koja uključuju unapređenu udobnost i upravljanje sa značajnim smanjenjem buke, vibracija i zveckanja (NVH). Serkan Karaman, viši rukovodilac Odeljenja za istraživanje i razvoj u TME, rekao je: „Po prvi put u istoriji Evropskog odeljenja za istraživanje i razvoj poveli smo inicijativu i napravili važne promene platforme vozila u smislu dinamike vožnje, koje prevazilaze granice prostog 'šminkanja'.”
Poboljšana udobnost vožnje i upravljanje
Novi Yaris konstruisan je sa krućom strukturom gornjeg i donjeg dela karoserije, što direktniji i linearniji odziv na pokrete upravljačem, pružajući udobniju vožnju uz istovremeno zadržavanje uravnotežene kontrole karoserije.
Zadnje ogibljenje je redizajnirano i uključuje novi, krući torzioni stabilizator u kombinaciji sa mekšim spiralnim oprugama i novim dugačkim poliuretanskim nogicama. To poboljšava udobnost vožnje, uz zadržavanje dobre kontrole naginjanja karoserije. Takođe obezbeđuje bolje držanje puta poboljšanjem odnosa prednje i zadnje osovine vozila, i time smanjuje tendenciju ka podupravljanju.
Prednje ogibljenje takođe uključuje mekše spiralne opruge radi veće udobnosti vožnje. Istovremeno, ugradnja amortizera sa povratnom oprugom povećava otpornost karoserije na naginjanje, čime se poboljšava upravljanje i smanjuje naginjanje karoserije u krivinama. Uz to, nova tehnologija ventila prednjih i zadnjih amortizera smanjuje prenos vibracija sa puta i dodatno poboljšava kvalitet vožnje novog Yarisa bez uticaja na njegovu agilnost upravljanja.
Na kraju, nova kontrolna logika električnog servo upravljanja iskorišćava ovu krutost karoserije i unapređenje ogibljenja kako bi se vozačima ponudio značajno bolji osećaj upravljanja, odziv i preciznost, radi aktivnijeg iskustva vožnje.
Smanjena buka, vibracije i zveckanje (NVH)
Uz smanjenje neželjenih vibracija zbog veće krutosti karoserije i redizajniranog ogibljenja, novi Yaris za 2014. takođe se može pohvaliti značajnim smanjenjem nivoa unutrašnje buke.
Multimedija
Toyota Touch® 2 - Kao deo standardne opreme od srednjeg paketa novog modela Yaris za 2014. godinu, Toyota Touch® 2 sistem je nadograđena verzija Toyotinog cenom prihvatljivog multimedijalnog sistema sa ekranom osetljivim na dodir. Uz 7” ekran osetljiv na dodir u boji, ovaj sistem uključuje još i AM/FM radio sa opcionim DAB/DAB+/DMB-A prijemnikom, Bluetooth sistem za mobilne telefone sa funkcijom reprodukcije muzike, zatim USB priključak na koji se mogu spojiti prenosni audio uređaji, uz funkciju prikazivanja slika iz albuma sa iPod uređaja.
Toyota Touch® 2 with Go - sistem klijentima nudi unapređeni navigacioni sistem sa kompletnim kartama, koji za uloženi novac nudi jedinstvene vrednosti. Ovaj sistem je specijalno razvijen imajući u vidu evropske kupce.
Dostupan na 20 jezika, uključuje sve najpopularnije navigacione funkcije, kao što su prilagodljiva upozorenja na ograničenja brzine i nadzorne kamere, automatsko zumiranje, prikaz saobraćajnih znakova i putokaza i prikaz izlaza i ulaza sa autoputa. Funkcija zumiranja karti sada se lakše kontroliše jednostavnim rotirajućim dugmetom.
Preko Toyota Online funkcije, sistem nudi mogućnost spajanja na proširenu ponudu usluga, uključujući Toyota Real Time Traffic, uz podršku kompanije TomTom, Google Street View, Panoramio i Google Local Search servisa – najveće i najpotpunije baze na svetu.