Toyota značajno povećala tržišni udeo u Evropi

15. Jul 2019

Lexus UX

Uz ponudu 20 različitih modela i pokrenutu prodaju četiri važna nova modela u Evropi u prvom tromesečju, hibridni električni automobili (Hybrid Electric Vehicles – HEV) bili su glavni pokretači snažne prodaje Toyota Motor Europe (TME)1 između januara i juna 2019. godine.

 

TME prodala je 578.400 automobila u celom regionu, što je povećanje od 3,3 odsto u odnosu na prethodnu godinu i na taj način ostvarila tržišno učešće od 5,3 odsto.  

 

„Prva polovina ove godine je za nas bila vrlo živa zahvaljujući uzastopnom predstavljanju čak četiri modela čija je prodaja počela u ovom razdoblju. Uprkos padu evropskog tržišta, prodaja Toyote i Lexusa povećana je zahvaljujući velikoj potražnji za našim hibridnim modelima“, rekao je Matt Harrison, izvršni podpredsednik TME: „Bili smo uvereni da će se ove godine nastaviti rast naše prodaje i tržišnog učešća, ali potražnja je čak i veća od naših očekivanja. Ovako dobra prodaja nastaviće se i u drugoj polovini godine, pa smo na dobrom putu da premašimo ukupne prodajne ciljeve za Toyotu i Lexus koji iznose 1.065.000 automobila za ovu godinu, zahvaljujući velikim porudžbinama naših hibridnih automobila”.

 

Veoma su povoljne reakcije kupaca na novu Corollu Hatchback i Touring Sports, koje su sada dostupne s dva hibridna električna pogonska sklopa: 1.8 l - 122 KS i 2.0 l - 180 KS (kao deo Toyotine strategije dvostruke hibridne ponude). Ukupan udeo hibridnih verzija u prodaji je čak 83 odsto. Takođe, Corolla Sedan je, po prvi put, dostupna s hibridnim električnim pogonskim sklopom koji predstavlja oko 50 odsto prodaje novog modela. 

 

Velika je potražnja i za novom Toyotom RAV4 i novim premium crossoverom Lexus UX, kod kojih je udeo HEV-a 72 odsto ,odnosno čak 92 odsto.  

 

Novi Camry je uspešno predstavljen i pušten u prodaju ove godine u celoj Evropi, a prodaje se isključivo s hibridnim električnim pogonskim sklopom od 2,5 litara, maksimalne snage 218 „konja“.

 

Ostali modeli, kao što su Toyota C-HR Hybrid i Yaris Hybrid – dostigli su rekordnu prodaju i snažno doprinose odličnoj prodaji Toyota s hibridnim električnim pogonom.  

 

Prodaja Lexusa je porasla za pet odsto u odnosu na prošlu godinu, zahvaljujući dobroj prodaji Lexusa ES i novom Lexusu UX.

 

Udeo HEV-a u prodaji TME-a je 52 odsto u celoj Evropi, odnosno 62 odsto u zapadnoj Evropi.

 

Ove godina ponovo je pokrenuta prodaja modela Supra. Posle 17 godina odsustva s tržišta, legendarna GR Supra se vratila, na veliku radost automobilističkih zaljubljenika koji su nestrpljivo čekali na povratak ovog kupea koji pruža čisti užitak vožnje. Iščekivanje je bilo toliko da je predviđena proizvodnja za 2019. rasprodana znatno pre službenog predstavljanja tog modela u martu.

 

Ključni podaci za TME u prvoj polovini 2019. godine:

 

Ukupna prodaja: 578.400 (+3.3 odsto u odnosu na prethodnu godinu)

Tržišno učešće: 5,3 odsto (+0.4 u odnosu na prethodnu godinu)

Ukupna prodaja hibrida: 303.400 (+18 odsto u odnosu na prethodnu godinu)

Udeo hibrida: zapadna Evropa: 62 odsto - istočna Evropa*: 23 odsto -  Ukupno: 52 odsto

 

 

Ključni podaci za Toyotu u prvoj polovini 2019. godine:

 

Prodaja Toyote: 538.000 (+3,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu)

Najprodavaniji: paleta Yaris (131.000); paleta C-HR (79.000); paleta RAV4 (72.800)

Najveći rast: Mirai (+65 odsto); paleta Camry (+32 odsto); RAV4 (+25 odsto) 

Najprodavaniji hibridi: Toyota C-HR Hybrid (70.300); Yaris Hybrid (66.400); Corolla HB i TS (57.700) 

Ukupna prodaja hibrida: 275.300 (+18 odsto u odnosu na prethodnu godinu)

Udeo hibrida: zapadna Evropa: 60 odsto - istočna Evropa*: 24 odsto -  Ukupno: 51 odsto

 

Ključni podaci za Lexus u prvoj polovini 2019. godine:

 

Ukupna prodaja Lexusa: 40.450 (+4.9 odsto u odnosu na prethodnu godinu)

Najprodavaniji: paleta NX (11.700); paleta UX (8500); paleta RX (8400)

Najveći rast: paleta UX (novi model); paleta ES (+387 odsto)

Najprodavaniji hibridi: NX Hybrid (8700); UX Hybrid (7800); RX Hybrid (3800);

Ukupna prodaja hibrida: 28.000 (+17 odsto u odnosu na prethodnu godinu)

Udeo hibrida: zapadna Evropa: 99 odsto - istočna Evropa*: 8 odsto -  Ukupno: 69 odsto

1 Toyota Motor Europe je odgovorna za sve zemlje zapadne, centralne i istočne Evrope, uključujući Tursku i Rusiju, kao i Izrael i niz centralnoazijskih tržišta (Jermenija, Azerbejdžan, Gruzija i Kazahstan).

 

*Istočna Evropa uključuje Rusiju, Kazahstan, Kavkaz, Ukrajinu, Tursku i Izrael.


Ime i prezime
Komentar