Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI

03. May 2016

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

 

 

Lifestyle pickup i za posao

 

 

Ne tako davne 2010. godine Volkswagen je odlučio da tržištu ponudi pikap. Retki se sećaju modela Taro, koji je bio zapravo Toyotin automobil – pikap, sa VW znakom. Želeći da ovaj put nastupi samostalno, nemački koncern praktično je krenuo od nule, odnosno od praznog lista papira. Ono što je sigurno, to je da nemačkim inženjerima nisu nedostajala tehnička rešenja i znanje, ali trebalo je uveriti tržište da Amarok ima šta da ponudi pored sada već dokazanog i legendarnog Toyotinog Hiluxa. Upravo sa tim ciljem, odabrano je i ime koje je vrlo specifično. Naime, na zahtev Volkswagena marketinška agencija Interbrand ponudila je nekoliko rešenja, od kojih se kao najbolje iskristalisalo upravo ovo.

Na jeziku Inuita (heterogena populacija koja naseljava arktičke delove Grenlanda, Kanade i Aljaske), Amarok označava vuka, dok na jezicima romanskog porekla, ova reč može da se tumači kao „onaj koji voli stene“.

Kod Inuita, grupe eskima, vuk se smatra kraljem divljine i impresionira svojom snagom i robusnošću, istrajnošću i svojom nadmoći. Na irskom jeziku amarok pak znači sutra. U svakom slučaju, ime ovog pikapa vrlo je zanimljivo i ne može da prođe neprimećeno.

Za dizajn Amaroka zaslužan je poznati Walter de Silva, a sam automobil postavljen je na klasičnu šasiju. Kupcima je ostavljena mogućnost da biraju između pogona na sva četiri ili samo dva točka, kao i između kratke kabine sa dvoja, odnosno duže sa četvoro vrata.
 

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

 

Izgled Amaroka sasvim je klasičan i očekivan za jedan pikap. Masivne linije, velike bočne površine i prilično jednostavne forme, nešto su što je očekivana forma za vozilo ove namene. Na prednjem delu ističu se veliki pravougaoni farovi, kao i maska hladnjaka sa dominantnim znakom nemačkog proizvođača. Masivni branik savršeno se uklapa u imidž ovog automobila i u njega su inkorporirane maglenke, kao i dodatna rešetka za dotok svežeg vazduha u motor.

Pogled na bok testiranog automobila otkriva relativno pravilne i ravne linije. „Naš“ Amarok imao je dužu kabinu, tako da se sa svake strane nalazi po jedan par vrata. Naglašeni lukovi točkova, kao i masivni retrovizori doprinose utisku čvrstine i monolitnosti ovog automobila. Tovarni sanduk pravilnog je oblika, sa zadnjim vratima koja se otvaraju nadole. Pored bogato dimenzionisanih stop lampi, na  zadnjem delu vozila u Highline paketu opreme ističe se hromirani branik koji diskretno otkriva da je reč o najskupljoj varijanti.
 

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

 

Oblik Amaroka nije samo svrsishodan, već je i optički izuzetno efektan: to se vidi i po tipičnom „licu“ Volkswagen-a sa svojim markantnim farovima. Snažan karakter takođe ističu i proširenja kućišta točkova, koja su deo serijske opreme, počev od verzije Amarok Highline. Moćan izgled zadnjeg dela pojačava i upadljiva zadnja svetlosna grupa.

Zahvaljujući širini tovarnog prostora od 1.222 mm između kućišta točkova Amarok omogućava ono što kod većine pikapova ipak ne može da se učini, a to je poprečan utovar europaleta. Ova karakteristika doprinosi optimalnoj iskorišćenosti celokupne tovarne površine. U cilju stabilizacije tovara, ugrađene su četiri alke koje garantuju njegovo obezbeđenje kada je to potrebno. Sama utovarna ivica postavljena je relativno nisko, i sa 780 mm odstojanja od tla pruža mogućnost lakog utovara i teških stvari. Bočne stranice dovoljno su visoke sa svojih 508 mm, tako da omogućavaju i prevoz rasutog tereta.
 

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok


Značajan doprinos elegantnom izgledu daju i aluminijumski naplatci od 17 inča, pri čemu automobil ne gubi na svojoj praktičnosti i upotrebljivosti.

Ulazak u automobila olakšan je vratima koja se široko otvaraju, pri čemu je ipak bitno savladati visinu samog automobila. Jednom kada se i ta prepreka savlada, vozača i suvozača sačekaće obilje prostora. Sedišta su masivna i lako ih je podesiti sa milimatarskom preciznošću. Obruč upravljača može da se podesi po visini i dubini, tako da je zauzimanje adekvatne pozicije zaista lako.

Kvalitet izrade je na zavidnom nivou, upotrebljeni materijali vrlo su kvalitetni, a sama završna obrada i preciznost spojeva je na zavidnom nivou. U kabini dominira osećaj masivnosti i čini se da je svaki deo napravljen tako da traje.

Instrument tabla, odnosno prednja konzola najviše podseća na one viđene u Tiguanu ili pak Golfu plus starije generacije. Jednostavne linije, praktično raspoređene komande koje se lako koriste odlika su automobila ovog nemačkog proizvođača, tako da ni Amarok nije izuzetak. Instrument tabla je klasična, sa analognim brzinomerom i obrtomerom, između kojih se nalazi veliki informacioni ekran na kome mogu da se prate podaci sa putnog računara, kao i količina preostalog goriva. Na obruču upravljača nalaze se komande za audio uređaj, kao i listanje opcija pomenutog putnog kompjutera.
 

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

 


Na centralnoj konzoli dominira ekran osetljiv na dodir na kome su integrisane funkcije audio uređaja,  telefona, kao i navigacionog sistema, uz podešavanje opcija samog vozila (RNS315).

Oko ručice DSG menjača nalaze se komande grejača prednjih sediša, potom komanda za isključenje sistema kontrole trakcije, kao i uključenja offroad režima pogona na sva četiri točka (4motion). Između prednjih sedišta smeštena je ručica ručne kočnice, kao i mesta za odlaganje flaša (0,5 l) ili limenki sa osvežavajućim pićem. U vrata vozača i suvozača mogu da se stave flaše od čak 1.5 litara. I na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno mesta, a u Highline paketu opreme dobija se čak i naslon za ruke, tačnije laktove putnika pozadi. Naročito je funkcionalna zadnja klupa sa tzv. bioskopskom pozicijom: klupa može da se podigne, čime se ispod sedišta oslobađa dodatni prostor za odlaganje sitnica. U zavisnosti od želja kupaca, pod vozila može da bude opremljen gumenom prostirkom, koja je izuzetno laka za održavanje. Pošto se ovde radilo o Highline verziji, pod je bio obložen visoko kvalitetnim tepihom.
 

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok


Testiranje na EuroNCAP testu je pokazalo da je Amarok 2010. godine osvojio četiri zvezdice za bezbednost. Naime, zaštita odraslih putnika je vrednovana sa 86, a dece sa 64%. Zaštita pešaka ocenjena je sa 47, a upotreba elektronskih sistema asistencije sa 57%. Bezbednosna oprema je kompletna i podrazumeva prednje, bočne, kao i zavesaste vazdušne jastuke. Takođe, na prednjim sedištima nalaze se zatezači pojaseva, kao i Isofix kopče za dečije sedište na zadnjim sedištima. Podrazumeva se i da je automobil opremljem sistemom ABS sa BAS-om, kao i sistemom kontrole stabilnosti – ESP. Kao dodatak bezbednijem kretanju svakako služi i 4motion pogon, odnosno pogon na sva četiri točka.

Testirani Amarok bio je u najjačem paketu opreme, Highline. Spisak standardne opreme je zaista dugačak. Sa klima-uređajem Climatronic moguća je dvozonska klimatizacija vozačeve i suvozačeve strane. Podešenu temperaturu konstantnom će održavati senzori, a uređaj prepoznaje i jačinu sunčevog zračenja.
 

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok


Amarok Highline sa opcionim permanentnim pogonom 4MOTION koji može da se uključi manuelno neće odvesti samo do najvišeg vrha, već će i u gradskim uslovima odgovoriti na sve zahteve. Dodatno uz opremu modela Amarok Trendline, za sjajan izgled pobrinuće se i aluminijumski naplatci veličine 17 cola sa proširenim kućištima točkova, delimično hromirana kućišta spoljnih retrovizora i hromirane aplikacije na prednjem braniku. RNS315 pruža potpuni doživljaj kako i dolikuje jednom multimedijalnom uređaju koji u sebi objedinjuje navigaciju, audio uređaj, kao i funkcije bluetooth povezanog telefona. Potpuni elektropaket u vidu centralne brave, podizača svih prozorskih stakala, kao i električnog podešavanja retrovizora dodatno doprinosi komforu upotrebe, dok parkiranje ovako velikog automobila olakšavaju i zadnji parking senzori.

U teretnom prostoru nalazi se sijalica koja u uslovima smanjene vidljivosti olakšava korišćenje ovog dela automobila. U zadnji branik od hromiranog čelika integrisan je stepenik, koji omogućava još jednostavniji i komforniji utovar i istovar. I unutrašnjost privlači pažnju: sedišta su presvučena kvalitetnom kožom „Vienna“ u antracit boji, kožom su takođe presvučeni i upravljač, glava ručice menjača i ručica ručne kočnice.
 

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok


Kabina nudi visokokvalitetne materijale i ergonomski postavljene upravljačke elemente. Mnoštvo pregrada za odlaganje sitnica pobrinuće se za komfor, a pregrada za rukavice može da se zaključa.

Ispod poklopca motora nalazi se dobro poznati VW dvolitarski dizel koji uz pomoć dve turbine razvija gotovo 180 ks. Sasvim očekivano, ovaj motor radi mirno i tiho, bez  neprijatnih vibracija, a u svakom trenutku na zadovoljstvo vozača uspeva da izađe na kraj sa pozamašnom karoserijom pikapa. Snaga se na sve točkove prenosi preko osmostepenog DSG menjača, koji je dodatno unapređen. Brzine menja glatko i brzo i zaista savršeno odrađuje posao i pošteđuje vozača nekada napornog zadatka. Menjač može da koristiti i u standardnom modu (D), a može da  se prebaci u S mod kada se agregat duže zadržava u polju viših obrtaja, što rezultira boljim ubrzanjem i nešto većom bukom. Ko želi, može putem ručice da menja samostalno brzine, mada se nama najviše svidela prva opcija, D.
 

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok


Prenos snage je na sve točkove, putem sistema 4Motion, pri čemu je moguć izbor između dve opcije: permanentnog pogona 4x4 koji je povezan sa nešto manjom nosivosti (850 kg), ali nudi udobniju vožnju i lakše savladavanje krivina, ili pak 4Motion koji je koncipiran za kretanje po lošijim terenima. Kada je u pitanju Amarok, postoji nekoliko rešenja pogona. Prvi podrazumeva klasičan zadnji pogon 4x2, koji je idealan za sve one koji koriste proverene puteve i puteljke. Pri ubrzanju snaga automobila prebacuje se na zadnji deo i zadnji točkovi imaju optimalan kontakt sa podlogom. Uz to, zadnji pogon omogućava upravljanje oslobođeno od uticaja pogonske sile i manji krug okretanja. Sa pogonom na svim točkovima 4Motion koji može da se uključi, Amarok raspoređuje snagu motora u odnosu 50:50 na prednji i zadnji most. Dovoljan je pritisak na dugme i može da se oseti pouzdana trakcija po skoro svakoj podlozi.

Serijski je ugrađen i reduktor za još veću vučnu silu i sposobnost savladavanja uspona. Permanentan pogon na svim točkovima 4Motion sa torzen diferencijalom uspeva s lakoćom da savlada i neprohodne terene. Pogonska sila optimalno se rapoređuje na točkove, tako da točak sa najboljom trakcijom dobija i najveću snagu. Zbog boljih voznih karakteristika permanentan pogon na svim točkovima 4Motion ima svojih prednosti na utvrđenim putevima - to pre svega važi u kombinaciji sa ESP-om, koji je kod Amarok-a deo serijske opreme.
 

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok


Amarok se odvažno hvata u koštac sa svakim usponom i istovremeno prevozi teret, tako da sa opterećenjem kuke od 2,8 tona uspon od 12% za njega ne predstavlja nikakav problem. On može da savlada nagibe sa 100% usponom (45°) opterećen jednom tonom.

Nedavno je Volkswagen restilizovao Amarok i ponudio uz njega dizel trolitarski V6 motor, kojim je dodatno poboljšana sposobnost trakcije uz teške terete, poput recimo luksuznih jahti, što je po našem mišljenju i zadatak koji mu najbolje pristaje.
 
Dalekoistočna konkurencija (Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi L200) dobili su, rekli bismo, opasnu konkurenciju. Na našem tržištu najveća prednost Amaroka leži u imidžu Volkswgena, rasprostranjenoj servisnoj mreži, dostupnosti delova, ali i niskim troškovima registracije jer svi konkurenti, za razliku od njega, imaju motore radne zapremine preko dve litre.
 

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok


                                                   Tehničke karakteristike

 

Model

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDi 4Motion

Motor

4-cilindarski redni, 4 ventila po cilindru, dizel, postavljen napred poprečno, 2 bregaste osovine u glavi motora pokretane zupčastim kaišem, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, Common Rail direktno ubrizgavanje, Euro 5b  

Zapremina

1.968 cm3

Prečnik i hod klipa

81.0 x 95.5 mm

Odnos kompresije

16.5 :1

Najveća snaga

132 kW (180 KS) pri 4.000 o/min

Najveći obrtni moment

420 Nm pri 1.750 o/min

Prenos snage

Na sve točkove, uključujući i kontrolisan elektronski, automatski menjač DSG sa osam brzina i mogućnošću manuelne promene brzina

Hodni sistem

Napred McPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator,

Pozadi kruta osovina, lisnate opruge

Upravljač

Servoupravljač sa nazubljenom letvom

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi, nazad puni diskovi, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD i BAS, ESP

Točkovi i pneumatici

245/65 R 17

Radijus okretanja

12,95 m

Dimenzije (D x Š x V)

5.254 x 1.954 x 1.834 mm, međuosovinsko rastojanje 3.095 mm, rezervoar za gorivo 80 l, klirens vozila 203 mm, prilazni ugao 28°, ugao savladavanja prepreke 23°, silazni ugao 23,6°, masa praznog vozila 1984 kg

Mase

Prazno vozilo 1.984 kg, najveća dozvoljena 2.200 kg, dopušteno opterećenje 836 kg, površina tovarnog dela 2.52 m2

Performanse

Najveća brzina 179 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,9 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 8,6 l/100 km, na autoputu 6,8 l/100 km, u mešovitoj vožnji 7,5 l/100 km,

Emisija CO2

197 g/km

 

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok

 

Volkswagen Amarok

Volkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen AmarokVolkswagen Amarok


Ime i prezime
Komentar