Novi Golf R snažniji od prethodnika

06. Nov 2020

Volkswagen Golf R

Volkswagen je predstavio je najjaču verziju trenutne generacije Golfa. Model je dobio ne samo snažni motor, već i modifikovani sistem pogona na sve točkove 4Motion. Prihvatanje porudžbina za novi proizvod već je počelo u Evropi.

 

Hečbek Volkswagen Golf osme generacije debitovao je pre godinu dana, početkom 2020. godine pridružile su mu se „nabildovane“ varijante GTI i GTD, u septembru su otkriveni karavan i njegova sportska verzija, a u oktobru se pojavio GTI Clubsport. I sad, konačno, predstavljen je vrhunski model označen slovom R - najmoćniji Golf u celoj istoriji modela kako su naglasili u Volkswagenu (naravno, to znači automobil serijske proizvodnje, koncepti i posebne verzije koje su izašle u ograničenom izdanju, nisu uzeti u obzir).

 

Spolja, novi Golf R od ostalih verzija u porodici razlikuje se po branicima, u donjoj rešetki hladnjaka postoje horizontalne matrice umesto „saća“, ima i četiri dvostruke izduvne cevi i točkove originalnog dizajna (maksimalno - 19 “). U unutrašnjosti nalazi se upravljač sa dugmetom R za režime vožnje, sportska sedišta presvučena Nappa kožom i plavi dekor.

 

Volkswagen Golf R opremljen je 2.0 TSI benzinskim turbo četvorocilindarskim motorom serije EA888 evo4, ali suprotno očekivanjima, motor razvija snagu od 320 KS, a ne 333 KS - kao u „nabildovanim“ modelima Arteon R i Tiguan R. Maksimalni obrtni momenat iznosi 420 Nm. Motor je kombinovan sa šestostepenim mehaničkim ili sedmostepenim robotizovanim menjačem DSG sa dve lamele, a manuelni menjač namenjen je samo za američku verziju hot hatcha. Prethodni Golf R bio je dostupan sa 2.0 turbo motorom od 300-310 KS (380-400 Nm).

 

Golf R ima pogon na sva četiri točka 4Motion, a za model nove generacije je modifikovan: dobio je zadnji diferencijal sa sekcijom vuče, sistem može da prenese do 100 odsto vuče na jedan od zadnjih točkova – kao kod modela Mercedes-AMG A 45 / CLA 45. Poput Mercedesa, Golf ima Drift režim, kada je ESP onemogućen i vuča se prenosi uglavnom na zadnju osovinu. Novi Golf R takođe ima režime Comfort, Sport, Race, Individual i Special. Potonji je takođe dostupan na Golf GTI Clubsport i dizajniran je posebno za Nirburgring.

 

Novi Golf R ubrzava od nule do 100 km/h za 4,7 sekundi - isto vreme kao i prethodni model sa petoro vrata opemljen sa 7DSG. Maksimalna brzina je takođe ostala ista - 250 km/h, ali istovremeno je za novu stavku predviđen R Performance paket, s tim da maksimalna brzina može da se poveća na 270 km/h.

 

Takođe, hot hatch je rekonfigurisao ogibljenje: u poređenju sa „nabilldovanim“ modelom prethodne generacije, opruge i stabilizatori su sada 10 odsto čvršći, ugao odgiba prednjih točkova je povećan. Rastojanje od tla je smanjeno za 20 mm (ovo se upoređuje sa osnovnim Golfom 8). Napred su ugrađeni veći kočni diskovi, dvoklipne čeljusti su sada 60 odsto lakše, a tu su i adaptivni prigušivači DCC.

 

Kasnije bi trebalo da se pojavi karavan sa slovom R, a do 2023. godine, prema nezvaničnim podacima, model može da dobije i ekstremnu modifikaciju R Plus čija bi snaga bila oko 400 KS. 

 


Ime i prezime
Komentar