Volkswagen K70 slavi jubilej

23. Oct 2020

Volkswagen K70

 

K70 bio je prvi model Volkswagena koji je opremljen motorom koji je imao hlađenje tečnošću i pogonom na prednje točkove otvorio je nove perspektive nemačkom brendu.

 

Volkswagen K70 predstavljen je publici pre 50 godina. Pokretao ga je motor sa tečnim hlađenjem postavljen napred, pogon je bio na prednje točkove. Modernim dizajnom, ova limuzina srednje veličine praktično je uvela novu eru u istoriju marke Volkswagen.

 

Limuzinu je dizajnirao Klaus Lute, jedan od najcenjenijih automobilskih dizajnera svog vremena. Njegov dizajnerski stil ogleda se i u kasnijim modelima Volkswagena, uključujući Golf i Polo.

 

Volkswagen K70 i Klaus LuteVolkswagen K70 i Klaus Lute

 

Pored gore pomenutih inovacija, K70 dobio je i modernu šasiju sa nezavisnim oslanjanjem, a dugo međuosovinsko rastojanje omogućilo je vrlo prostranu unutrašnjost i odlično upravljanje.

 

Inženjeri K70 usredsredili su svoje napore na aktivnu i pasivnu bezbednost. Karakteristike modela, kao što su ojačana struktura putničkog prostora, prisustvo zona gužvanja napred i pozadi, postavljanje rezervoara za gorivo u zaštićeno područje zadnjeg dela karoserije i priprema za ugradnju sigurnosnih pojaseva na sva sedišta koja su već standardno postavljena predstavljala su nove standarde u ovoj oblasti.

 

„Novi Volkswagen, koji se razlikuje od ostalih modela marke, proizvedenih do danas, je Volkswagen K70“, napisali su u štampi na dan premijere automobila.

 

Zaista, limuzina je na mnogo načina otvorila zanimljive perspektive. Njim je marka Volkswagen bila na pragu novog, uspešnog perioda svog razvoja. Opremivši K70 motorom sa tečnim hlađenjem i pogonom na prednje točkove, Volkswagen je prešao na potpuno drugačiji koncept, koji je kasnije ostvario veliki uspeh u Passatu i Golfu.


Ime i prezime
Komentar