Volvo Cars uvodi kamere u automobile

28. Mar 2019

Volvo

 

Volvo Cars otkrio je novi korak ka svojoj ambiciji da se okonča pojava smrtnih slučajeva u njihovim automobilima rešavanjem pitanja intoksikacije i ometanja.

Pored vožnje prekomernom brzinom, koju kompanija ima nameru da reši uz pomoć ograničenja maksimalne brzine, intoksikacija i ometanja su dve dodatne glavne oblasti za zabrinutost u odnosu na bezbednost u saobraćaju. Zajedno, ove tri oblasti čine glavne "nedostatke" u viziji kompanije Volvo Cars o budućnosti sa nula smrtnih slučajeva u saobraćaju i zahtevaju fokus na ponašanje ljudi u bezbednosnim naporima same kompanije.

Na primer, podaci NHTSA pokazuju da je u Sjedinjenim Američkim Državama gotovo 30 odsto svih smrtnih slučajeva u saobraćaju tokom 2017. godine rezultat vožnje vozača koji su bili pod dejstvom opijata.

Volvo Cars veruje da bi intoksikaciju i ometanja trebalo rešiti ugradnjom unutrašnjih kamera u automobile i ostalih senzora koji nadgledaju vozača i omogućavaju automobilu da interveniše ukoliko vozač koji je očigledno pod uticajem opijata ili koji je ometen ne reaguje na signale upozorenja i rizikuje nezgodu koja može da dovede do ozbiljnih povreda ili smrtnog slučaja.

Intervencija može da podrazumeva ograničenje brzine automobila, uzbunjivanje Volvo on Call servisa za pomoć i, kao konačnu meru, aktivno usporavanje i bezbedno parkiranje automobila.

"Kada govorimo o bezbednosti, naš cilj jeste da izbegnemo sve nezgode umesto da ograničimo uticaj same nezgode kada je ona očigledna i neizbežna", izjavio je Henrik Green, viši potpredsednik sektora za istraživanje i razvoj u Volvo Cars. "U ovom slučaju, kamera nadgleda ponašanje koje može da dovede do ozbiljnih povreda ili smrtnog slučaja."


Primeri takvog ponašanja su kompletno odsustvo upravljanja u dužem vremenskom periodu, vozači koji oči drže zatvorene ili koji ne posmatraju put u dužem vremenskom periodu, kao i ekstremno kretanje između traka ili ekstremno spore reakcije.

Sistem za nadzor vozača koji je opisan bitan je element koji omogućava automobilu da donese odluku koja vodi izbegavanju nezgoda koje mogu da izazovu teže povrede ili smrtni ishod.

"Postoji veliki broj nezgoda koje se javljaju kao rezultat delovanja vozača koji su pod uticajem opijata", kaže Trent Viktor, profesor ponašanja vozača u Volvo Cars. „Neki ljudi i dalje veruju da su u stanju da voze iako su popili, i da to ne utiče na njihove sposobnosti. Želimo da se osiguramo da se ljudi ne dovode u opasnost kao rezultat uticaja opijata."

Uvođenje kamera u sve Volvo modele počinje od sledeće generacije Volvo skalabilne SPA2 platforme automobila na početku 2020. godine. Detalji o tačnom broju kamera i njihovim pozicijama u unutrašnjosti automobila slede malo kasnije.

Ovo obaveštenje trebalo bi posmatrati u sklopu ograničavanja najveće brzine u svim automobilima na 180 km/h od modela 2021. godine u svrhu slanja snažne poruke u vezi sa opasnostima prekoračenja brzine.

Kompanija želi da pokrene diskusiju na temu da li proizvođači automobila imaju pravo, ili čak i obavezu da u automobile ugrade tehnologiju koja prati ponašanje vozača automobila. I ograničenje brzine i instalacija kamera u automobile pokazuju na koji način proizvođači automobila mogu da preuzmu aktivnu odgovornost u postizanju nulte tolerancije u smrtnim slučajevima u saobraćaju podrškom odgovornijem ponašanju vozača.


Ime i prezime
Komentar