Volvo nudi i svež vazduh na sajmu u Pekingu

23. Apr 2014

Volvo Interier Air Quality SystemVolvo Interier Air Quality System
Za milione kupaca u Kini, izbor novog automobila ne zavisi samo od marke, modela, vrste motora, kvaliteta enterijera i veličine prtljažnog prostora, već i od kvaliteta vazduha u unutrašnjosti automobila. Zagađenost kineskih gradova rapidno je porasla, a istovremeno se zbog ogromnih saobraćajnih gužvi mnogo vremena provodi u automobilu. To dovodi u pitanje zdravlje svih putnika u automobilu, a naročito su osetljiva deca i starije osobe. Zbog svega toga, Volvou je kvalitet vazduha postao prioritet. Dve decenije istraživanja i tehnološkog razvoja stavili su Volvo u vodeću poziciju u oblasti kvaliteta vazduha unutar automobila. Prema nezavisnoj analizi kineske asocijacije potrošača iz 2012. godine, Volvo S60 je pobedio među 44 automobila i postao najčistiji automobil na kineskom tržištu.

Kako bi potencijalnim kupcima ponudio šansu da lično provere čistoću vazduha u svojim automobilima, Volvo je u saradnji sa švedskom kompanijom Blueair, specijalizovanoj za tehnologiju prečišćavanja vazduha, na svom štandu na Salonu automobila u Pekingu ponudio iskustvo uživanja u čistom vazduhu.

Blueair 503
Volvo salon u okviru štanda, opremljen je sa četiri Blueair 503 jedinice, koje prečišćavaju vazduh od neželjenih mirisa i nevidljivih zagađivača, kao što su prašina i dim, i na taj način posetiocima salona nude da osete prijatnost vožnje u Volvo automobilu.

„Naša posvećenost bezbednosti prevazilazi sigurnosne pojaseve i vazdušne jastuke. Za Volvo, bezbednost podrazumeva i da svaki provedeni trenutak u automobilu bude maksimalno bezbedan. To uključuje i disanje, a naši kupci mogu da budu sigurni da je njihovo zdravlje maksimalno zaštićeno prilikom vožnje automobila.“ - izjavio je Peter Mertens, potpredsednik Odeljenja za istraživanje i razvoj.

Švedska kompanija Blueair, globalni lider na polju tehnologije prečišćavanja vazduha, osnovana je 1996. godine i ima proizvodne i prodajne objekte u Švedskoj, SAD i Kini. Danas se Blueair proizvodi prodaju u preko 50 zemalja širom sveta, a sa preko 400 prodajnih mesta u Kini, ovaj švedski brend dobro je poznat na kineskom tržištu.

„Oduševljeni smo saradnjom sa kompanijom Volvo na Salonu automobila u Pekingu, u kojoj posetiocima nudimo iskustvo disanja čistog vazduha. Poput Volvo automobila i Blueair potiče iz Švedske, jedne od ekološki najosvešćenijih zemalja na svetu. Kao i kolege u Volvou i mi verujemo da svi imaju pravo da dišu čist vazduh.“ - rekao je Bengt Rittri, izvršni direktor kompanije Blueair.

Zagađenje prouzrokovano saobraćajem i industrijom u gusto naseljenim urbanim zonama, šteti kvalitetu vazduha i dovodi do velikih zdravstvenih problema. Vozači i saputnici  naročito su izloženi zagađenom vazduhu, zbog blizine drugih automobila, kao najvećih zagađivača, odnosno zbog činjenice da taj maksimalno zagađen vazduh ulazi direktno u automobil kroz otvore za ventilaciju.

Međutim i polen i prašina takođe su rastući problemi u mnogim zemljama, a broj ljudi koji pate od alergija u stalnom je porastu. Danas gotovo polovina populacije zapadnih zemalja pati od neke vrste alergije. Na kraju i nezdrav vazduha u automobilu, može da bude uzrok. Pri tome se misli na materijale unutar automobila koji emituju štetne mirise, a koji mogu da dovedu do iritacije respiratornog trakta.

„U Volvou smo razvili ideju koju zovemo „Čist prostor“, a koja podrazumeva želju Volvoa za maksimalno čistim vazduhom unutar automobila, kroz kvalitet vazduha koji ulazi, ali i smanjenu emisiju materijala upotrebljenih za izradu enterijera.“ - tvrdi Peter Mertens.

Vazduh koji ulazi u automobil kontroliše i čisti sistem IAQS (Interior Air Quality System), koji se zasniva na senzorima i softveru koji kontroliše proces prečišćavanja putem višestrukog filtera. Ovaj filter čestica i polena, kombinovan sa filterom sa aktivnim ugljem, smanjuje koncentraciju ulaznih čestica (prašina, polen, čađ od dizela) i supstanci (azotni dioksid, ugljovodonici i ozon). Sistem je sposoban da prepozna i područja sa većim zagađenjem, kao što su tuneli, tako da po potrebi može da zatvori dovod vazduha.

Drugi deo „čistog prostora“ je eliminacija štetnih unutrašnjih emisija od materijala korišćenih za uređenje i opremanje automobila. Zbog toga se Volvo prilikom izrade enterijera, već duže vreme fokusira na ekološki prihvatljive materijale.

Volvo ne samo da želi da zaštiti svoje vozače, već preuzima i odgovornost za društvo i okruženje. Volvo katalitički konverter sa elektronskom Lambda sondom, inovacija iz 1976. godine, i danas je još uvek najvažnija tehnologija u borbi sa smanjenjem štetnih emisija. Moderne Volvo solucije smajuju više od 95 odsto emisija ugljen monoksida, ugljovodonika i azotnih dioksida.


Ime i prezime
Komentar