"C40 Recharge predstavlja budućnost Volvoa ukazujući u kom smeru idemo", rekao je Henrik Green, glavni tehnolog. „Reč je o potpuno električnom vozilu koje je u ponudi isključivo preko interneta, sa prilagođenim paketom usluga i brzom isporukom. Kupovina novog Volvoa nikada nije bila privlačnija."
Volvo XC90
22. Apr 2015
Volvo XC90 svojim pojavljivanjem na tržištu najavio je novi pravac kojim će ovaj švedski proizvođač da ide u budućnosti. Sasvim je sigurno da je ovaj model jedan od najvažnijih automobila Volvoa s obzirom kako će od njegovog uspeha u mnogome da zavisi i uspeh čitavog brenda čiji je vlasnik kineski Geely.
Iako pod "budnim kineskim okom", novi je XC90 u potpunosti razvijen u Švedskoj od strane stručnjaka Volvoa koji su novi model opremili prema pravilu "za svakoga ponešto". Iako je iz Volvoa mesecima pre zvanične premjiere stizalo mnoštvo informacija, fotografija i teasera, podižući pažnju javnosti, krajnji rezultat je samo dalja evolucija dizajna prethodnika, što ne umanjuje činjenicu da novi XC90 nudi rafiniranost linija i eleganciju kakva se teško nalazi u ovom segmentu. Od važnijih detalja posebno ise stiču LED svetla za dnevnu vožnju koja u Volvou nazivaju Thorovim čekićem, a tu je i nova velika hromirana maska s vertikalnim dvostrukim lajsnama. Nadalje, svetla za maglu su pozicionirana nisko u prednji branik, dok veći hromirani detalji prednjem kraju daju tzv. "upscale look". Bočne linije su čiste i jednostavne, dok zadnji kraj donosi moderniju interpretaciju lako prepoznatljivih svetala. Tu je i krovni spojler, a o kojoj se verziji radi, pored oznake modela, govoriće i različiti krajevi dvostrukih uzduvnih cevi koje će da budu okrugle ili četvrtaste. Za ljubitelje robusnijeg izgleda, Volvo nudi i dodatnu zaštitu lukova blatobrana, branika i pragova proizvedene od tamne plastike.
U unutrašnjosti vlada karakteristični minimalizam, naročito na prednjoj konzoli koja je lišena nepotrebnih prekidača i kojom dominira veliki ekran osetljiv na dodir koji čini središnji deo infotainment sistema. U putnički prostor Volvoa XC90 može da se smesti do sedam osoba u tri reda sedišta s tim da je treći red namenjen prvenstveno deci. O kvalitetu ugrađenih materijala i završnoj obradi kao i uvek kada su u pitanju automobili švedskog proizvođača - samo superlativi. Međutim, u ovom slučaju mora da se kaže da je ovo najluksuzniji enterijer jednog Volvoa ikada, a sasvim sigurno i jedan od najbezbednijih. Naime, novi XC90 "pretrpan" je bezbednosnom opremom kao što je na primer sistem automatskog kočenja, prepoznavanja saobraćajne trake i prepreka, sistem upozorenja vozača za zadržavanje saobraćajne trake, prepoznavanja saobraćajnih znakova, kontrola tzv. mrtvog ugla, pomoć pri vožnji u koloni, prepoznavanja pešaka u mraku...
Kad je reč o motorima koji su u ponudi, u Volvou navode da je novi XC90 "najsnažniji i najčistiji SUV na svetu" zahvaljujući novoj liniji 4-cilindarskih motora sa oznakom E-Drive. To su benzinski motori T6 koji razvija snagu od 320 KS i obrtni moment od 400 Nm i dizel D5 od 225 KS i 470 Nm, dok je posebna priča plug-in hibridna verzija sa oznakom T8 čija je ukupna snaga 405 KS.