Citroen postao Zitron

07. Aug 2019

Citroen

 

Povodom svoje stogodišnjice postojanja Citroen je odlučio da napravi zanimljiv re-brend za nemačko tržište, koje je uvek imalo najveće probleme u izgovoru imena ove francuske marke. Tako od sada na nemačkom tržištu postoji marka Zitron.

 

U pitanju je marketinška kampanja u čast godišnjice koja će da bude privremenog karaktera.

 

Dijakritički znakovi iznad slova koji uvek izazivaju poteškoće u čitanju nalaze se i u nemačkom i u francuskom jeziku. Naravno, na ovim jezicima se čitaju drugačije, tako da su kupci iz Nemačke uvek imali problema sa ispravnim čitanjem imena Citroën. Sto godina kasnije, kompanija je odlučila da poštedi publiku iz zemalja nemačkog govornog područja i promenila je ime tako da sada na tim tržištima prodaju automobile pod imenom Zitron.

 

U čast ovih promena, kompanija je pripremila kratak promotivni video, u kojem šef nemačkog predstavništva marke Wolfgang Shlimme najavljuje svim zaposlenima i predstavnicima zastupnika da se sada zovu Zitron. On dalje demonstrira izazove koje je donela promena oznaka i obuke zaposlenih. Ali na kraju je rebrending doneo rezultate i prodaja je porasla.

 

Naravno, ovo je samo reklamna kampanja – ovakav potez je retkost u automobilskom svetu, proizvođači retko menjaju uobičajena imena, a ako to i čine, to nije tako radikalno. Na primer, u februaru 2016. godine, Toyota je odlučila da zvanično ukine svoju pod-marku Scion i da proizvodi sva vozila pod jednim imenom. U novembru iste godine, Audi je odlučio da preimenuje svoju sportsku diviziju Audi Sport – prethodno je bio pokrenut Audi Quattro, kao i brend za modele s pogonom na sva četiri točka, što je često bilo zbunjujuće.


Ime i prezime
Komentar