Sud je presudio u korist francuske kompanije, navodeći mogući uticaj Polestara na imidž Citroena. Polestar će da bude primoran da Citroenu plati 150.000 evra odštete i zamrzne prodaju u Francuskoj na šest meseci. Francuski sajt Polestar je trenutno blokiran i na njemu stoji „Veb lokacija Polestar nije dostupna u Francuskoj zbog regionalnih ograničenja upotrebe francuskih žigova.“
Konceptni modeli Citroen
06. Aug 2020
Konceptni automobili projektuju svet automobila u budućnost: ponekad samo stilskim izrazima, drugi postaju ideje prenesene na automobile masovne proizvodnje. Od osnivanja 1919. godine Citroen je proučavao nekonformistička i revolucionarna vozila, od kojih su neka postala ikone. Počevši od C10 iz 1953. godine, da bi stigao do najnovijeg prototipa predstavljenog pre godinu dana, odnosno koncepta 19_19.
C10 je anticipirao minivanove
Provlačeći malo istorije, Citroen C10 predvideo je buduće minivanove, koji su postali naročito popularni u narednim godinama. Inspirisan svetom aeronautike i zasnovan na mehanici 2 CV, C10 odlikuje oblik kapljice vode i aluminijumska karoserija. Trebalo je da postane proizvodni model, ali na kraju je odabrano dizajnersko rešenje oličeno u modelu AMI 6.
Jedan od najčudnijih i najprimamljivijih modela Double Chevrona bio je Citroen Karin, prototip predstavljen na Salonu automobila u Parizu 1980. godine. Karakterisale su ga njegov piramidalni oblik, putnički prostor sa središnjim položajem za vozača i putnike malo iza, jedan sa svake strane i komande u blizini upravljača. Predvideo je oblike budućih modela BX, AX i XM.
Aerodinamika u prvom planu
Aerodinamika je često važna tema kada se stvaraju inovativni konceptni automobili. To je slučaj sa modelom Citroen Activ 1 iz 1988. godine: antagonistička vrata koja mogu da se aktiviraju daljinskim upravljačem, četiri volana povećavaju elektroniku i sistem za klizanje u prvom planu. Nekoliko godina kasnije, 2006. godine, stigao je C-Matisse, male težine, minimalne karoserije i dizel hibridnim pogonom, snage preko 200 konjskih snaga.
Ostajući na temi elektrifikacije pojavio se mali urbani plug-in hibridni koncept Revolte (2010) i sportski električni Survolt (2010), dok plug-in hibridni koncept CXperience (2016) kombinuje snagu i užitak u vožnji. Potonji je pokazao dušu programa Citroen Advanced Comfort zasnovanog na udobnosti, vedrini, ergonomiji i povezanosti.
Električna budućnost
Budućnost automobila biće električna i prošle godine, kada je Citroen proslavljao stogodišnjicu, predstavio je dva nova konceptna automobila: Ami One i 19_19. Prvi je odgovor francuske marke na nove potrebe za mobilnošću u gradu. Pristupačan je svima, deljiv, 100% električan, ultra kompaktan i okretan, ima prostor za dve osobe i može da se vozi bez dozvole.
Koncept 19_19, s druge strane, predstavlja studiju budućnosti van urbane mobilnosti. Aerodinamički i tehnološki objekt, dizajna inspirisanog svetom aeronautike, u obliku providne kapsule, postavljene na velike točkove. Električan 100% nudi autonomiju od 800 kilometara, uz brojne tehnologije autonomne vožnje