Konceptni automobili projektuju svet automobila u budućnost: ponekad samo stilskim izrazima, drugi postaju ideje prenesene na automobile masovne proizvodnje. Od osnivanja 1919. godine Citroen je proučavao nekonformistička i revolucionarna vozila, od kojih su neka postala ikone. Počevši od C10 iz 1953. godine, da bi stigao do najnovijeg prototipa predstavljenog pre godinu dana, odnosno koncepta 19_19.
Volvo i PSA u ratu zbog logotipa
18. Nov 2020
Citroen je izdejstvovao zabranu prodaje u Francuskoj električnih automobila švedskog brenda Polestar, podbrenda Volvoa. Razlog je taj što je logo Polestara navodno previše sličan Citroenu i njegovom premium podbrendu DS.
Parnica traje više od godinu dana. U junu 2020. godine, Citroenova tužba je odbačena. Tada je sud svoju odluku pravdao činjenicom da između logotipa nema previše zajedničkog, a proizvodi koje prodaju proizvođači usmereni su na informisanu javnost koja se neće prevariti.
Međutim, sud je kasnije presudio u korist francuske kompanije, navodeći mogući uticaj Polestara na imidž Citroena. Polestar će da bude primoran da Citroenu plati 150.000 evra odštete i zamrzne prodaju u Francuskoj na šest meseci. Francuski sajt Polestar je trenutno blokiran i na njemu stoji „Veb lokacija Polestar nije dostupna u Francuskoj zbog regionalnih ograničenja upotrebe francuskih žigova.“
Iako logotip Polestar predstavlja sjaj polarne zvezde, na koju se firma poziva kroz svoje ime, dva Citroen ševrona zaslužna su za činjenicu da je Andre Citroen pre početka rada u automobilskoj industriji bio posvećen prodaji mehaničkih delova koje je proizveo njihovim glodanjem, a u svom logotipu je pokušao da jednim ševronom predstavi kako se zubi glodalice slažu.
Francuski biznismen imao je ovu ideju za svoj logotip 1919. godine, a stotinu godina kasnije kompanija koja je godinama poslovala pod njegovim prezimenom odlučila je da vodi spor sa Polestarom zbog navodne sličnosti sa dizajnom koji su Šveđani izveli u svom logotipu. Francuzi u tužbi tvrde: „Kompanija Polestar Performance oštetila je reputaciju francuskih žigova 3422762 i 3841054 u vlasništvu Automobiles Citroen“, odnosno da je reputacija Citroena i DS oštećena logotipom Šveđana.
Trenutno Polestar 2 više ne može da se kupi u Francuskoj, a portparol firme rekao je za Autoblog: „Polestar ne posluje u Francuskoj i trenutno ne planiramo da poslujemo u Francuskoj“.
Švedska kompanija tek treba da stigne do većine zemalja u koje je planirala svoj ulazak, pošto je tek počela komercijalizaciju svog električnog modela Polestar 2 u Švedskoj, Norveškoj, Danskoj, Nemačkoj i Kini, što su tržišta koja će imati najveći značaj za švedski brend.