Dizalica

05. Apr 2015

Dizalica
Promena točka nije ni jednostavan ni bezazlen posao. Automobil dižite isključivo na ravnoj i tvrdoj podlozi, dobro zakočite automobil i osigurajte ga čvrstim podmetačima (kao priručno sredstvo mogu da posluže neki kamen ili cigla).

Verovatno ste zbog promene točkova ili drugih zahvata podizali automobil dizalicom. Jeste li bili svesni koliko je takav zahvat odgovoran i riskantan?

Automobil dižite ručnom dizalicom samo u nuždi, prilikom promene točkova, a samo izuzetno i uz izuzetnu opreznost kod ostalih zahvata. Mnogi iz hobija ili potrebe koriste ručnu dizalicu za veće ili manje popravke.

To nije ni jednostavno ni bezopasno, posebno kod starijih automobila. Ručna dizalica se učvršćuje u kanal na sredini praga, a on je kod većine starih automobila nagrižen i oslabljen korozijom tako da automobil može lako da padne sa dizalice. Zbog toga podizanje oldtajmera može da bude prava avantura, naročito ako se radi neoprezno, nestručno i brzopleto. Taj zahvat nije jednostavan ni kod novih automobila s novom dizalicom.

Posebno je važno da se dizalica pravilno postavi, jer jedino tako se rizik njenog ispadanja svodi na minimum. U dizalicu nikada ne treba da se ima potpuno poverenje, naročito ako mislite da se podvlačite pod automobil radi mehaničarskih i drugih zahvata.

Kako biste olakšali posao i izbegli opasnosti, dobro upamtite sledeće savete:


 automobil dižite isključivo na ravnoj i tvrdoj podlozi (asfaltu i betonu), a nikako na mekanoj i zakošenoj podlozi;
 automobil potpuno rasteretite i dobro zakočite ručnom kočnicom, ubacite u brzinu i poduprite podmetačima;
 prednji točkovi ne smeju da budu zakrenuti;
 ako su pragovi truli, automobil dižite isključivo hidrauličnom dizalicom, s prednje ili zadnje strane;
 pre dizanja proverite stanje dizalice, oštećena ili neispravna dizalica ne sme da se koristi;
 ako automobil mora da se podiže na mekoj podlozi, ispod dizalice podmetnite drvenu ili metalnu ploču;
 zavrtnje na točkovima popustite pre dizanja automobila, dok su svi točkovi čvrsto na podlozi;
 nakon dizanja točkova podmetnite oslonac (klocnu) na kraju praga i lagano popustite dizalicu kako bi se automobil ravnomerno oslonio na dizalicu i oslonac. Tek tada skinite točak;
 kod montaže točkova zavrtnje potpuno pritegnite tek kad automobil spustite na podlogu;
 izbegavajte podvlačenje pod automobil, bez obzira na osiguranja;
 ako ipak nameravate da se podvučete pod automobil, uz sve mere bezbednosti (kao što su na primer dodatni oslonci) obavezno montirajte i točak.


Ime i prezime
Komentar