Jedan od jačih argumenata zagovornika električnih automobila su niži operativni troškovi u odnosu na benzinske ili dizel automobile. Međutim, nije baš sve tako jednostavno. Argument da su servisi jeftiniji svakako stoji, a činilo se da je nesporna i ušteda na osnovu pogonskog goriva - struja naspram naftnih derivata. Međutim, ADAC je dokazao suprotno. Naime, posedovati električni automobil u toj zemlji i nije tako jeftino, barem iz perspektive punjenja i plaćanja odgovarajuće cene električne energije.
Električni automobili s najvećom autonomijom
06. Feb 2018
Prvi električni automobili pojavili su se još početkom prošlog veka, ali napredak u njihovom razvoju zasenila je masovna proizvodnja i upotreba automobila koje pokreću motori s unutrašnjim sagorevanjem. U zadnjih nekoliko godina javio se ogroman globalni interes za električne automobile, što zbog sve veće ekološke osvešćenosti društva, što zbog ogromnog napretka u efikasnosti baterija.
Električni automobili u odnosu na klasične imaju mnogo prednosti: nema emisije izduvnih gasova koji izazivaju efekat staklene bašte, manja zavisnost od fosilnih goriva, veća efikasnost motora, manji nivo buke itd. Uprkos tome, za dalji razvoj i globalnu primenu električnih automobila potrebno je da se rešiti još nekoliko značajnih prepreka od koji je najveća ograničen kapacitet baterija. Konstantan napredak u oblasti razvoja baterija i energetske efikasnosti sigurno dovode električne automobile u svakodnevnu primenu, a samo je pitanje vremena kada će električni u potpunosti da postanu konkurentni klasičnim automobilima.
Razvoj ovog automobilskog segmenta očigledno napreduje, međutim, kako je na Salonu automobila u Ženevi marta 2016. godine primetio je Dieter Zetsche, izvršni direktor nemačkog Daimlera, automobili sa električnim pogonom postaće konkurentni vozilima koja koriste naftne derivate tek kada budu u stanju da sa jednim punjenjem baterija pređu bar 500 km. Prema njegovim rečima, drugi preduslov je sniženje cene pogonskih baterija, što će dovesti i do niže maloprodajne cene električnih automobila. Zetsche je naglasio da je navedena kilometraža razuman broj kojem proizvođači treba da teže ako žele da modeli sa električnim pogonom budu opšte prihvaćeni.
Koliko je automobilska industrija blizu da proizvede električne automobile koji će da dostignu autonomiju od 500 km možemo da vidimo iz pregleda modela koji su u ponudi u 2018. godini i imaju najveći radijus kretanja sa jednim punjenjem baterija.
Top 10 električnih automobila sa najvećom autonomijom
1. Tesla Model S: 442 - 542 km (u zavisnosti od paketa baterija)
2. Tesla Model 3: 499 km
3. Tesla Model X: 383 - 475 km (u zavisnosti od paketa baterija)
4. Chevrolet Bolt EV: 383 km
5. Nissan Leaf: 241 km
6. Volkswagen e-Golf: 201 km
7. Hyundai Ioniq Electric: 200 km
8. Ford Focus Electric: 185 km
9. BMW i3: 183 km
10. Kia Soul Electric: 178 km.