Jedan od jačih argumenata zagovornika električnih automobila su niži operativni troškovi u odnosu na benzinske ili dizel automobile. Međutim, nije baš sve tako jednostavno. Argument da su servisi jeftiniji svakako stoji, a činilo se da je nesporna i ušteda na osnovu pogonskog goriva - struja naspram naftnih derivata. Međutim, ADAC je dokazao suprotno. Naime, posedovati električni automobil u toj zemlji i nije tako jeftino, barem iz perspektive punjenja i plaćanja odgovarajuće cene električne energije.
Elektro automobili koštaće kao klasični
28. Oct 2020
Do 2024. godine troškovi proizvodnje automobila sa tradicionalnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem biće jednaki troškovima električnih automobila.
Prema stručnjacima banke UBS, koji su napravili studiju, za tri godine električni automobili koštaće znatno manje. Prema stručnjacima, u ovom trenutku visoki troškovi proizvodnog procesa električnih automobila posledica su visoke cene baterija.
Baterije čine oko 25-40 odsto cene električnog automobila. Međutim, modernizacija tehnologija omogućava smanjenje troškova proizvodnje baterija svake godine.
Električni automobili počeće da koštaju poput automobila u koje se ugrađuju motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
UBS veruje da će razlika u ceni između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnog motora do 2022. godine iznositi u proseku 1.900 dolara. Za sledeće dve godine razlika u troškovima potpuno će da nestane. Konkretno, do 2022. godine troškovi baterija biće ispod 100 dolara po kilovat-satu.
Stručnjaci tvrde da će niži proizvodni troškovi dovesti do bržeg prelaska na „zeleni“ transport. Zauzvrat, napuštanje benzina i dizela je neizbežno, kažu analitičari.
Predviđa se da će udeo na tržištu električnih automobila da dostigne 17 odsto do 2025. godine. Do 2030. godine predstavljaće 40 odsto globalne prodaje.