Obraćajući se publici osetljivoj na dizajn, Aygov živahni karakter i dinamika vožnje privukli su brojne nove evropske kupce Toyoti. Ali, jedinstveni DNK i istaknuti položaj Aygo-a oduvek se oslanjaju na to da budu ispred svoje konkurencije. Više nego ikada, nove Toyotine stranke zahtevaju darovitost, posebnost i priliku za isticanje vlastitog stava. Oslanjajući se na položaj legende dizajna u segmentu A, ED² je namerio da oblikuje automobil upravo za njih.
Gradski prevoz budućnosti
08. Jul 2014
Gradski prevoz budućnosti postaće stvarnost u oktobru u francuskom gradu Grenoblu, zahvaljujući partnerstvu između grada Grenobla, Grenoble-Alpes Métropole, EDF grupe, Toyote i kompanije Citélib. Sedamdeset Toyota i-ROAD i „COMOS“ ultra-kompaktnih električnih vozila biće dostupni za korišćenje u cilju promocije konekcije između javnog i privatnog „zelenog“ ličnog prevoza. Vozila će moći da se pune na oko 30 stanica za punjenje kojima će upravljati Sodetrel (EDF grupa) i koje će se nalaziti u blizini stajališta javnog prevoza. Ovaj servis radiće tri godine u cilju testiranja u stvarnom životu.
Povezivanjem sa IT infrastrukturom javnog prevoza, ovaj novi način iznajmljivanja vozila će dopuniti ponudu Citélib-a, trenutnog servisa za iznajmljivanje automobila u Grenoblu, tako što će omogućiti korisnicima da uzmu jedno od malih električnih vozila na jednoj lokaciji i vrate ga na drugoj. Takođe, projekat ima za cilj promociju konekcije između javnog prevoza (tramvaji, autobusi, vozovi) i novog modela lične mobilnosti upotrebom malih vozila, koja ne zahtevaju onoliko prostora koliko zahtevaju konvencionalna vozila. Glavna ideja je omogućiti putnicima da voze prvih i zadnjih nekoliko kilometara svog puta, radi povećanja fleksibilnosti, očuvanja vremena, a u cilju smanjenja saobraćajne gužve i poboljšanja kvaliteta vazduha u centru grada.
Zašto Grenobl?
Grenobl je godinama poznat kao inovativan grad. Njegov poznati „Presqu’île“ naučni park je dom prestižnih instituta i kompanija, kao što su CEA i ST Microelectronics. Njegov slogan je: „Tamo gde zamišljamo grad budućnosti“. Njegov univerzitet ima više od 60.000 studenata, u jednom od najmodernijih kampusa u Francuskoj. 1987. godine, Grenobl je bio drugi francuski grad, nakon Nanta koji je ponovo uveo električne tramvaje. Mrežu javnog prevoza 2013. godine koristilo je 78 miliona ljudi. Danas, radi peta linija tramvaja. Drugi ekološki načini prevoza takođe zauzimaju važno mesto u gradskom sistemu prevoza, kao što su 5.000 „Metrovélo“ bicikala i više od 320 km biciklističkih staza.
Grenoble-Alpes Métropole: Smešten u srcu izvanrednog prirodnog okruženja francuskih Alpa, Grenobl i okolina nude sjajan kvalitet života u ekonomski veoma razvijenom području. Sa 450.000 stanovnika i 49 naseljenih mesta, misija ove opštine je da organizuje mobilnost, ekonomski razvoj, zaštitu i promociju životne sredine, kao i rukovođenje gradskim i socijalnim programima. Ova opština će 2015. godine postati jedno od 12 francuskih gradskih područja koji su označeni od strane francuske vlade kao „središta velikog ekonomskog razvoja”, sa sve većim ovlašćenjima.
Citélib je kooperativni servis za iznajmljivanje vozila, koji posluje u Grenoblu već 10 godina. Ova mreža je trenutno prisutna u oko 50 gradova u Francuskoj, što omogućava da više od 15.000 članova koristi više od 700 vozila, koji se nalaze na više od 300 lokacija za preuzimanje.