Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

28. Apr 2016

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Uzbuđujući Cee’d


u novom ruhu



Južnokorejska fabrika Kia napravila je drastične rezove u svojoj skorijoj istoriji. Njeni automobili, koji su se tehnički često oslanjali na neke starije modele japanskih proizvođača (setimo se modela Pride, recimo), prevalili su dug put od neuglednih i jednostavnih vozila do automobila koji su vrlo često u samom vrhu svoje klase. Takav je slučaj i sa modelom Cee’d, koji je nastao kako bi na evropskim tržištima u svom segmentu nastupao ravnopravno.

Krajem 2006. godine Kia je ponudila evropskom tržištu automobil C segmenta, koji je raskinuo tradiciju sa prethodnikom, modelom Cerato/Spectra. Ružno pače se možda odmah nije transformisalo u labuda, ali je napredak bio više nego očigledan. Proizvodnja je započea u Slovačkoj, na teritoriji Evropske unije kako uvozni kontigenti i dozvole više ne bi bili problem. Da bi se što više približili evropskom ukusu, i sam razvojni centar osnovan je takoreći u Opelovom „dvorištu“, u Riselshajmu. Sve ovo podstaklo je prodaju automobila koji je mogao da se kupi kao klasičan hečbek, kupe ili pak praktični karavan. Međutim, relativno brzo za evropske pojmove, nakon nepunih šest godina, predstavljena je druga generacija ovog modela. Novi model napravljen je znatno ambicioznije, sa boljim materijalima, agresivnijim dizajnom i pod oznakom JD. I novi model pošao je putem starog, tako da se u ponudi nalazio petovratni hečbek, zatim agresivni kupe Pro Cee’d, kao i uvek praktični karavan. Da bi zadržao neophodnu svežinu, Cee’d je nedavno blago restilizovan, i to kako u smislu izgleda, tako i u smislu tehničkih promena o kojima će nešto kasnije biti više reči.


Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

 

Dizajn Cee’d-a u GT line paketu opreme je zaista zanimljiv. Kao što je poznato, čuveni automobilski dizajner Peter Schreyer pre par godina prešao je u Kiu iz Audija i sa sobom doneo radikalne promene. Njegov dizajnerski patent sa osmougaonom maskom hladnjaka koja podseća na otvorene čeljusti divlje životinje polako se proširio na celokupnu Kia gamu. Brojne „Red dot“ nagrade za dizajn su samo potvrda da se radi o zaista izuzetnom uspehu na polju dizajna i da je ružno pače postalo divni beli labud. Na našem testu automobil nije bio beo, već jarko crvene boje (trek red zvanično) koja je kao magnet delovala na poglede ljudi.

Na prednjem delu automobila ističu se pomenuta maska hladnjaka, kao i masivni branik. U branik su smešteni rešetka hladnjaka, dnevna svetla koja su u formi tačkastih led svetala (sa svake strane po četiri), kao i maglenke. Prednje svetlosne grupe bademastog oblika čini atraktivnijim prednji deo. Pogled sa boka otkriva smirene linije, dok blago akcentovani pragovi diskretno koketiraju sa sportom. U tome dosta pomažu i aluminijumski naplatci od 17 inča grafitne boje koja se savršeno dopunjuje sa atraktivnom bojom karoserije.

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line


Na zadnjem delu najdominantniji detalj predstavlja svakako masivni branik sa duplim hromiranim izduvom motora, kao i imitacijom difuzora u tamno srebrnoj boji. Stop svetla su takođe uspelog dizajna. Zaista, utisak o dizajnu ovog automobila je izuzetno povoljan i može se reći da je ukus evropskog kupca u potpunosti ispoštovan. Diskretne i smirene linije, bez suvišnih detalja odišu svežinom, uz provejavanje sportskog duha toliko poželjnog u C segmentu. Još jednom bismo uputili sve pohvale dizajnerima Kije koji u poslednje vreme odrađuju svoj posao na vrhunskom nivou.

Zahvaljujući širokom otvaranju vrata ulazak na mesta vozača i suvozača je više nego jednostavan zadatak. Pristup zadnjoj klupi je takođe olakšan, pri čemu će na njoj sasvim očekivano udobno boraviti dve odrasle osobe. Na prednjim sedištima boravak je jako prijatan, što omogućavaju sedišta koja se pomeraju u nekoliko osa sa više nego dovoljnim amplitudama. Sve komande su smeštene na dohvat ruke, ergonomski su raspoređene i koriste se više nego lako.

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Ispred vozača nalazi se instrument tabla koja je klasičnog oblika. Centralno mesto zauzima brzinomer, koji je ujedno i najvećih dimenzija. Ulevo od njega nešto manji obrtomer omogućava praćenje rada motora, dok je sasvim desno pokazivač preostale količine goriva u rezervoaru. Nedostaje jedino indikator temperature motora u vidu skale, za koji se proizvođač odlučio da bude zamenjen signalnim lampicama. U centralnom delu brzinomera postavljen je i ekran putnog kompjutera, koji je i više nego informativan sa svojim standardnim podacima o autonomiji, pređenoj kilometraži, prosečnoj i trenutnoj potrošnji...

Čitav prednji panel je monolitnog izgleda i rekli bismo, „nemački hladan“. Ovo poslednje ne treba shvatiti kao kritiku, već kao pokušaj da se prati i dostigne za sada neuhvatljivi Golf, po kome i čitava ova klasa automobila nosi (nezvanično) ime. Ispod ventilacionih otvora postavljen je ekran multimedije, sa funkcijom navigacije, koja polako postaje sve preciznija i kada je Srbija u pitanju. Ispod pomenutog ekrana smeštene su komande automatskog klima uređaja, a sasvim nisko nalazi se mesto za odlaganje sitnica. Centralni naslon za ruke je ugodan, i u sebi krije dodatni prostor za odlaganje sitnica. Obruč upravljača presvučen je kvalitetnom kožom i obogaćen je velikim brojem dugmića kojima se upravlja radom tempomata/limitera brzine, telefona, audio uređaja, ali i izbor moda rada servo uređaja upravljanja (Normal, Confort, Sport). Sedišta su dovoljno udobna i urađena su u kombinaciji tkanina/koža.


Završna obrada automobila je na zaista visokom nivou i možemo da pohvalimo kvalitet upotrebljenih materijala, kao i preciznost spojeva. Takođe, akustična izolacija vrlo je dobra i sve u svemu, može da se zaključi da je po tim pitanjima Cee’d dostigao svoje evropske konkurente, a neke čak i prestigao svojim kvalitetima.

 

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line


Cee’d nove generacije otvara novo poglavlje u razumevanju novih automobilskih trendova počevši od nove koncepcije kabine koja je udobnija, prostranija i bogatija opremom. Putnička kabina ostavlja utisak sportskog duha i dinamičnosti i nudi mnogo više prostora. Vozač i suvozač koriste 12 milimetara više prostora u visini glave i 21 milimetar u predelu nogu u odnosu na dosadašnju verziju. Prostor za ramena povećan je za pet milimetara, dok je zapremina prtljažnika povećana za 12 odsto i iznosi 380 litara u odnosu na nekadašnjih 340 litara iz prethodnog modela čime se Cee’d postavlja na sam vrh svoje klase. Kada je potrebno više prostora za prevoz stvari zadnja klupa može da se preklopi u odnosu 60/40 i tada zapremina raste na čak 1.318 litara. Prtljažni prostor je i funkcionalniji zbog 118 milimetara šireg otvora i poseduje brojne pregrade za odlaganje prtljaga.

Cee'd pokazuje svoju praktičnost nudeći i podesivi naslon za ruke, središnju konzolu i veće držače za čaše u vratima. Držači za čaše u prednjim vratima dovoljno su veliki za odlaganje boca od 1,5 litara, a u držačima u zadnja vrata mogu da se stave boce od 0,7 litara.


Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line


Cee'd-ova karoserija je za 57 odsto čvršća od prethodne generacije koja je na EuroNCAP testiranjima lako osvojila maksimalnih pet zvezdica. Bočna ojačanja u vratima su za 50 odsto čvršća u odnosu na prošli model, a ojačani su i B stubovi. Svi bočni pragovi izrađeni su od čelika visoke strukturne čvrstoće. Dodatna ojačanja povezuju osovine, prtljažni i zadnji deo karoserije kao i celokupno karoserijsko dno. Automobil  poseduje ABS, ESP (kojeg proizvođač naziva VSM), zatim kontrolu proklizavanja – TCS, kao i pomoć pri kretanju na uzbrdici – HAC. Prednji, bočni i zavesasti vazdušni jastuci doprinose pasivnoj bezbednosti.

Visokom stepenu bezbednosti doprinose ISOFIX držači za dva dečija sedišta na zadnjoj klupi, dodatni parking senzori za bezbedniju vožnju unazad, sistem za prikaz pada pritiska vazduha u pneumaticima i stakla sa posebnim slojem za brže oticanje vode. Takođe, potrebno je pomenuti poboljšanu bezbednost pešaka jer je u novom modelu posebno prilagođen prednji deo vozila, branik i poklopac motora, koji se lakše deformišu i ublažavaju udarac pešaka. Cee’d  takođe nadzire pritisak vazduha u pneumaticima i upozorava vozača na pad pritiska ispod bezbednog nivoa. Na EuroNCAP testu Cee’d je osvojio svih pet zvezdica za bezbednost. Ukoliko se posmatra po kategorijama, zaštita odraslih putnika vrednovana je sa 89, a dece sa 88 odsto. Zaštita pešaka je ocenjena sa 61, a upotreba elektronskih sistema asistencije sa 86 odsto.
 

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line


Testirani automobil bio je u paketu opreme GT Line, koji suštinski predstavlja dosta dodataka u odnosu na već (pre)bogat paket EX Style. Uglavnom, oprema je više nego izdašna i podrazumeva automatski klima uređaj u dve zone, pomenuti multimedijalni uređaj sa ekranom od 4,3 inčna kojim se kontroliše navigacija, ali i audio uređaj. Na njemu se takođe projektuje i slika sa kamere za vožnju unazad.

Unutrašnji retrovizor ima mogućnost elektrohromatskog samozatamnjenja, dok su sedišta kako smo već napisali u kombinaciji tkanine i kože. Spoljni retrovizori su elektropodesivi i elektrosklopivi i u njih su inkorporirani LED pokazivači pravca. U cilju postizanja elegancije, ali i poboljšane funkcionalnosti, zadnja stakla su dodatno zatamnjena. Takođe, dostupan je i nivo promenljive servo asistencije upravljača – Flex Steer. Ovaj sistem omogućava tri različita nivoa snage asistencije prilikom korišćenja upravljača. Ova servo asistencija je najizraženija u Confort modu, kada upravljač može da se okreće jednim prstom, preko Normal moda, sve do Sport nivoa u kome upravljač postaje nešto krući, a sam volan „teži”.

 

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

 

Na svu ovu opremu, testirani automobil posedovao je i nekoliko dodataka, karakterističnih za GT Line paket opreme. To su u prvom redu aluminijumski naplatci sa pneumaticima 225/45R17, potom sportski prednji branik sa integrisanim LED dnevnim svetlima („ice cubes” – kockice leda), sportstki zadnji branik, kao i dvostruka izduvna cev. Takođe, u ovom paketu standardna su i zadnja LED svetla, sportski kožni volan, kao i crni enterijer. Sedišta su dodatno oplemenjena u odnosu na klasični Cee’d sa naglašenom bočnom potporom, dok aluminijumske pedale stavljaju jasno do znanja u kom smeru je ovaj automobil orijentisan.

Ispod poklopca motora nalazi se pogonski agregat od jednog litra radne zapremine, uniformno raspoređene u tri cilindra, sa turbo prehranjivanjem i direktnim ubrizgavanjem benzina u komore za sagorevanja. Iz nevelike radne zapremine dobijeno je 120 KS pri 6.000 obrtaja u minuti, dok je maksimalni obrtni moment 171 Nm koji se postiže već pri 1.500 o/min pa sve do 4.000 o/min.

 

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line


Pogonski agregat radi prilično mirno i teško je ustanoviti da se ispod poklopca motora nalaze samo tri cilindra. Vibracije i to sasvim blage prisutne su jedino pri hladnom startu motora, pri čemu se one relativno brzo izgube. Motor je vrlo elastičan i u gradu sa lakoćom izlazi na kraj sa karoserijom Cee’da. Ubrzanja su glatka i tečna, zahvaljujući i preciznom šestostepenom menjaču. Na otvorenom putu uopšte se ne primećuje očekivana inferiornost malog motora, naprotiv. Preticanja na magistralnim putevima su laka i brza, zahvaljujui položenoj krivi obrtnog momenta. Na autoputu ubrzanja i iznad 100 km/h su laka i tečna. Zanimljivo je pomenuti da je na 120 km/h igla obrtomera tik iznad 2.500 o/min, tako da ubrzanja ne predstavljaju nikakav napor. Ipak, maksimalni učinak motora (krajnje subjektivno, naravno) dostupan je u opsegu od 3.000 do 4.500 obrtaja u minuti. Tada motor povlači krajnje samouvereno, ostavljajući utisak kao da su inženjeri Kije sakrili negde još neki cilindar o kome ne žele da pričaju. U pogledu ekonomičnosti, odnosno potrošnje goriva, može se reći da ona može da bude primereno niska ukoliko se poštuju pravila ekonomične vožnje ovog tipa motora, a to je rano prebacivanje u više stepene prenosa, blag pritisak na papučicu akceleratora i korišćenje raspoloživog obrtnog momenta. U cilju što niže potrošnje, serijski je ugrađen i start-stop sistem, koji Kia naziva ISG.

 

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line


Oslanjanje je krajnje neutralno i omogućava primerno ponašanje ovom automobilu. U krivinama, kada se pretera sa zahtevima, automobil počinje da „beži” preko nosa, što se lako kontroliše. Od pomoći u takvim situacijama je i činjenica da se u nosu automobila nalazi lak motor, koji je dovoljno snažan, tako da će eventualne korekcije biti još lakše i jednostavnije. Kočni sistem adekvatno je dimenzioniran i gotovo je nemoguće da se dovede preko granica mogućnosti. Parkiranje u gradu olakšano je skromnim spoljnim dimenzijama, kao i prisustvom senzora i kamere za kretanje unazad.

Uspeh Kije na evropskom kontinentu nije nimalo slučajan. Od predstavljanja prvog Cee’d-a, prodaja je rasla iz godine u godinu, i to zahvaljujući dobroj cenovnoj politici, kvalitetu automobila, ali i postprodajnim uslugama u servisnoj mreži. Ono što je vrlo često opredeljivalo kupce da se odluče za Kiju, pored neospornih drugih kvaliteta, je i sedmogodišnja garancija, u kojoj južnokorejski proizvođač za sada nema adekvatnog takmaca.


Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

 

 

Tehničke karakteristike

Model

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

Motor

Redni trocilindarski, benzinski, četiri ventila po cilindru, postavljen napred poprečno, blok od sivog liva, glava motora aluminijumska, dve bregaste osovine u glavi motora, kolenasto vratilo u četiri ležaja, ubrizgavanje tipa GDI (direktno ubrizgavanje benzina u cilindar), turbo punjač, DOHC, DUAL CVVT (promenljivo vreme otvaranja i zatvaranja ventila)

Zapremina

998 cm3

Prečnik i hod klipa

71 x 84 mm

Odnos kompresije

10:1

Najveća snaga

88 kW (120 KS) pri 6.000 o/min

Najveći obrtni moment

171 Nm pri 1.500 – 4.000 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, kontrola proklizavanja, šest stepena prenosa, manuelni menjač

Hodni sistem

Napred McPherson opružne noge sa stabilizatorom i gasnim amortizerima / pozadi dve poprečne vođice i jedna uzdužna (multilink), teleskopski gasni amortizeri, spiralne opruge, torzioni stabilizator

Upravljač

MDPS električni progresivni servo upravljač

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi prečnika 300 mm, pozadi pun disk 284 mm, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD i BAS, ESP, HAC

Točkovi i pneumatici

7Jx17" ET 53, 225/45 R17

Radijus okretanja

10.6 m

Dimenzije (D x Š x V)

4.310 x 1.780 x 1.430 mm, međuosovinsko rastojanje 2.650 mm, trag točkova 1.553/1.561 mm, zapremina prtljažnika 380/1.318 litara, rezervoar za gorivo 53 litre

Mase

Prazno vozilo 1.279 kg, najveća dozvoljena 1.820 kg

Performanse

Najveća brzina 190 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11.1 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 6.2 L/100 km, na putu 4.2 L/100 km, u mešovitoj vožnji 4.9 L/100 km

Emisija CO2

115 g/km


Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line

 

Kia Ceed dimenzije

Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT lineKia Cee’d 1.0 T-GDI GT line


Ime i prezime
Komentar