Višestepeni kočni sistem za novi Sorento

30. Nov 2020

Kia Sorento

 

Novi Sorento je prvi model opremljen Kijinim inovativnim višestepenim kočnim sistemom (MCB - Multi-Collision Brake system), koji pomaže kod sprečavanja povreda u sekundarnim sudarima nakon početnog sudara. 

 

Sistem je namenjen sprečavanju ili smanjenju težine povreda kod sekundarnih sudara do kojih može da dođe kada se automobil još zaustavlja, često van vozačeve kontrole. Sistem se aktivira nakon otvaranja vazdušnih jastuka, što je indikator rizika od povreda i zahteva posredovanje. Nakon aktiviranja sistem meri brzinu automobila i promene smera, dok sistem kočenjem odgovarajućim intenzitetom kontrolisano zaustavlja automobil. 

 

Sistem prati položaj papučica kako bi proverio da li vozač pokušava da ubrza ili koči. Ako MCB sistem detektuje premaleno ili nikakvo posredovanje vozača, onda posreduje elektronski sistem stabilnosti (ESC) koji za zaustavljanje automobila koristi odgovarajuću količinu kočne sile. Sistem deluje do 180 km/h, jer kočenje kod još viših brzina može prouzrokovati druge teže posledice.

 

Sorento 4. generacije biće prvi model Kije u Evropi koji će imati ovu inovativnu bezbednosnu tehnologiju. Sorento će da bude jedan od najbezbednijih automobila u svom segmetu, jer je opremljen različitim tehnologijama za sprečavanje sudara, kao što su npr. Kijin najnoviji sistem za sprečavanje naleta (FCA) sa prepoznavanjem pešaka, biciklista i vozila. MCB širi obim Sorentovih bezbednosnih zadataka fokusiranjem na situacije odmah nakon nesreće čime poboljšava ionako bogat bezbednosni paket.

 

Sistem MCB biće deo standardne opreme svih varijanti Sorenta, uključujući i novi plug-in hibrid koji se u Evropi očekuje početkom sledeće godine.

 

Efikasnost sistema MCB kod sprečavanja sekundarnih nesreća prepoznali su u organizaciji Euro NCAP. Automobili opremljeni navedenim sistemom dobijaju dodatne bodove za zaštitu odraslih putnika. Empirijski testovi sistema pokazali su kako su automobili sa MCB-om prisutni u osam odsto manje smrtnih nesreća, a s njim u slučaju nesreće nastane i četiri odsto manje težih povreda nego u automobilima bez MCB-a.

 

Kia će sistem MCB u ostale modele iz svoje ponude da ugrađuje od sledeće godine. 


Ime i prezime
Komentar