Kia uvodi plug-in hibride XCeed i Ceed Sportswagon

11. Oct 2019

Kia XCeed plug-in hibridKia XCeed plug-in hibridKia XCeed plug-in hibrid

 

Kia Motors je sa razvojem plug-in hibrida za varijante XCeed i Ceed Sportswagon učinila još jedan korak na svom putu elektrifikacije. Nove verzije niskih emisija štetnih gasova, koje će da budu lansirane početkom iduće godine, predstavljaju Kijine prve električne modele u segmentu kompaktnih porodičnih automobila.

 

Emilio Herera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Ova dva modela otvaraju Kijinu sledeću važnu fazu, jer njima predstavljamo napredne pogone sledeće generacije naše ponude. Prodaja novog Ceeda u ovoj godini u odnosu na prvu polovinu 2018. veća je za čak 40,1 odsto, a plug-in će nesumnjivo samo još da poveća privlačnost naše ponude.

 

“U prvoj polovini 2019. godine električni modeli predstavljali su jedan od sedam prodatih automobila Kia u Evropi - radi se o trendu, koji se samo još učvršćuje,” dodao je Herera. “Dok ostale marke govore o svojim planovima elektrifikacije Kia već ima široku ponudu električnih automobila. Naša ponuda lakih hibrida, klasičnih hibrida, plug-in hibrida i električnih automobila sada nudi kupcima još više izbora i niže operativne troškove u različitim segmentima automobila.”

 

Proizvodnja plug-in hibrida Kia XCeed i Ceed Sportswagon odvijaće se u Slovačkoj (Žilina), a to će ujedno da budu i Kijini prvi priključni hibridi, koje će da proizvodi u Evropi. Kijina 7-godišnja garancija (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja kilometraže) fabrička je garancija, a važiće i za baterije i elektro motor. Prodaja obe verzije, namenjene isključivo Evropi, počinje početkom iduće godine.

 

Plug-in hibridi XCeed i Ceed Sportswagon nude ubedljivu alternativu klasičnim benzinskim i dizel modelima. Novi pogon kombinuje litijum-polimerni baterijski sklop kapaciteta od 8,9 kWh, elektro motor snage 44,5 kW i 1,6-litarski ‘Kappa’ benzinski četverocilindarski GDI motor. Ukupna snaga pogona iznosi 141 KS, a najveći obrtni moment iznosi 265 Nm, što modelu Ceed Sportswagon omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,8 sekundi, dok je XCeedu za to potrebno 11 sekundi.

 

Pogon snagu prenosi pomoću 6-stepenog menjača sa dvostrukim kvačilom (6DCT), koji vozačima nudi zabavniju vožnju od ostalih hibridnih automobila opremljenih elektronskim bezstepenim menjačem (e-CVT). Tradicionalni e-CVT hibridi prenose izlaznu snagu pomoću elektro motora, što znači gubitak snage tokom pretvaranja energije. Kijin 6DCT razlikuje se, jer omogućava punu izlaznu snagu i kod benzinskog i kod elektro motora, paralelno preko menjača, uz minimalan gubitak energije. 

 

Tehnologija regenerativnog kočenja, koja je deo standardne opreme plug-in hibrida omogućava skladištenje kinetičke energije i punjenje baterijskog sklopa tokom kočenja ili »krstarenja«, što doprinosi poboljšanju efikasnosti pogona.

 

Kia procenjuje da će domet isključivo na struju dostizati oko 60 kilometara za oba automobila, što bi vozačima trebalo da bude dovoljno za većinu dnevnih i kratkih vožnji. Emisije CO2 za plug-in verzije još nisu poznate, jer još nije završen postupak homologacije.

 

Obe verzije opremljene su Kijinim novim sistemom za emitovanje zvučnog upozorenja, koje se aktivira samo kod vožnje na struju pri malim brzinama i kod vožnje unazad. Sistem emituje zvuk do 59 dBA, koji bezbedno obaveštava pešake o kretanju vozila. 

 

Obe verzije mogu da se pohvale karakterističnim dizajnerskim detaljima po kojima se razlikuju od benzinskih i dizel verzija XCeed i Ceed Sportswagon.

 

Kia Ceed Sportswagon plug-in hibridKia Ceed Sportswagon plug-in hibridKia Ceed Sportswagon plug-in hibrid

 

Automobili imaju zatvorenu masku sa karakterističnim »tigrovim nosom«, koja poboljšava aerodinamičnost, a Sportswagon je dobio i ‘eco plug-in’ spoljašnje oznake. Ulaz za punjenje je skoro neprimetno postavljen iznad prednjeg levog blatobrana. Modeli sa standardnim 16-ičnim aluminijumskim naplatcima imaju svoj dizajn, a na raspolaganju su i opcioni 17-inčni (Ceed Sportswagon) i 18-inčni naplatci (XCeed). Ceed Sportswagon opremljen je branicima identičnim onima kod verzije Ceed Sportswagon GT-Line, koji pružaju bolji protok vazduha i sportski izgled.

 

U unutrašnjosti, sportska kabina zadržala je prema vozaču usmerenu armaturnu tablu, nizak položaj sedenja i ergonomiju Ceedove postojeće ponude. Nove plug-in hibridne verzije imaju i nekoliko novih funkcija, koje unapređuju praktičnost kako bi kupci izvukli maksimum iz ovih novih verzija.

 

Obe verzije opremljene su indikatorom napunjenosti, vizuelnim pomagalom koje vlasnicima pokazuje da li se njihovo vozilo puni ili je baterija već napunjena. Njegova pozicija na vrhu armaturne table vozačima omogućava da spolja odmah vide stanje napunjenosti (npr. kada je automobil parkiran na kućnom prilazu, a vlasnik u kući).

 

Oba automobila nude Kijin infotainment sa 8-inčnim ekranom osetljivim na dodir ili opcioni 10,25-inčni ekran sa navigacionim sistemom i Kijinom telematikom UVO Connect. Sistem - za sad raspoloživ samo kod plug-in verzija - uključuje novu funkciju, koja vlasnicima prikazuje raspoloživa punjačka mesta u blizini ili rutu do željene destinacije. Ekran može da pokazuje i važne informacije o pogonu, tako što grafički prikazuje raspoloživ domet na bateriju. Pored toga vlasnici mogu na ekranu da podese vreme početka punjenja u domaćoj mreži, što im omogućava punjenje po jeftinijoj tarifi. Infotainment sistem standardno nudi upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto, dok opciono može da se naruči 10,25-inčni ekran osetljiv na dodir sa navigacijom i Bluetooth multikonekcijom, što putnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno.

 

Instrument tabla donosi vizuelne promene - preostalo vreme punjenja, očekivani domet isključivo na struju i protok električne energije između baterijskog sklopa, benzinskog motora i elektro motora. Kao opcija raspoloživa je Kijina nova potpuno digitalna 12,3-inčna ‘Supervision’ instrument tabla, koja je dizajnirana tako da pruža što jasnije informacije različitim grafičkim prikazima. Supervision ekran visoke rezolucije (1920x720 piksela) zameniće Kijin uobičajeni merač brzine i brojač pređenih kilometara.

 

Funkcija delovanja grejanja, ventilacije i klima uređaja samo na vozačevoj strani (Driver Only), koju vozač aktivira pomoću novog tastera na armaturnoj tabli, trenutno prekine protok vazduha kroz vazdušne otvore duž kabine i ograničava ga samo na one najbliže vozaču. To je urađeno u cilju smanjenja potrošnje energije baterijskog sklopa za delovanje ventilacionog sistema, dok ujedno vozaču omogućava dostizanje željene temperature. Za razliku od uobičajenih ventilacionih sistema ovaj Kijin sistem ‘Driver Only’ ne sprečava samo protok vazduha do određenih otvora preusmeravanjem na preostale nego isključuje sve ostale izvore i tako smanjuje potrošnju kod samog izvora.

 

Ceedova ponuda bila je već od samog početka razvoja predviđena i za nove hibridne pogone. To znači da je plug-in hibridni pogon XCeeda i Ceeda Sportswagon minimalno uticao na raspodelu prostora i da je njegova konstrukcija u startu namenjena smeštanju baterijskog sklopa.

 

Baterijski sklop kapaciteta od 8,9 kWh nalazi se pored 37-litarskog rezervoara, ispod zadnjih sedišta, suprotno od ostalih sličnih automobila gde baterijski sklop oduzima dragoceni prostor u prtljažniku. Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid - najpraktičniji model porodice Ceed - može da se pohvali 437-litarskim prtljažnikom, odnosno do 1.506 litara u slučaju potpuno oborenih sedišta (klupa je deljiva u odnosu 40:20:40). Kia XCeed Plug-in Hybrid pruža prtljažnik zapremine 291 litara, koji može da poraste na 1.243 litara u slučaju spuštenih zadnjih sedišta. Potrebno je spomenuti i prostor ispod prtljažnog dna namenjen držanju kabla za punjenje, kada nije u upotrebi.

 

Obe Ceedove plug-in verzije biće raspoložive i sa opcionim paketom za vuču (sa kočnicom), što je retkost među hibridnih automobilima.

 

Prodaja obe verzije širom Evrope predviđena je za početak iduće godine.


Ime i prezime
Komentar