Lexus LS

18. Sep 2020

Lexus LSLexus LSLexus LS

 

Više snage, još bolje vozne karakteristike

 

 

Poboljšane performanse modela LS 500h Multi Stage Hybrid, kako u gradskim uslovima, tako i na dugim putovanjima, uz poboljšanu kontrolu hibridne baterije

Nove tehnologije za još više prefinjenosti, komfora i bezbednosti

Potpuno automatizovan Advanced Park sistem s funkcijom memorije

Povezivanje pametnih telefona preko aplikacija Apple CarPlay i Android Auto

Prva primena nove tehnologije lakiranja spoljašnjosti automobila, kao i nova boja, Lunar Silver, koja naglašava senke i pojačava efekte

Bogato ukrašena unutrašnjost, inspirisana tradicionalnim japanskim dekorativnim detaljima


*

Lexus je danas održao svoju evropsku premijeru na kojoj je otkrio novi, unapređeni model LS sedan, koji donosi nove tehnologije, opremu i dizajnerska rešenja koja potvrđuju status perjanice brenda. Novi model predstavljen je pred start prodaje, koja u Evropi počinje krajem 2020. godine.

 

Toshio Asahi, glavni inženjer Lexus Internationala, ističe: “Razvijajući novi LS, želeli smo da dodatno usavršimo tih rad i komfor koji su oduvek bili odlika modela LS, još od njegove prve generacije i od samih početaka brenda Lexus”.

 

Lexus LSLexus LSLexus LSLexus LS

 

Vrhunska uglađenost, prefinjenost i mnogo snage dosadašnjeg modela LS 500h sada su dodatno unapređeni tehničkim rešenjima koja omogućavaju da do izražaja dođu sve prednosti visokonaponske litijum-jonske baterije.

 

Prilikom ovih izmena, Lexus se fokusirao na poboljšanje voznih osobina, povećavajući doprinos koju baterija omogućava elektro motoru, kao i na dostizanje većeg dometa automobila. Cilj je bio što veći kvalitet vožnje u “normalnim” uslovima, koji čine 90 odsto vremena provedenog na putu, pri čemu vozač samo umereno ubrzava, uz male G sile koje se pritom pojavljuju.

 

Kao rezultat tih promena, potrebno je manje napora za brže kretanje: ubrzanja su ravnomernija i ujednačenija, čineći automobil stabilnijim, uz sprečavanje jakih G sila. To ga čini komfornijim u gradskoj vožnji, a ostvarene su i prednosti prilikom vožnje po vetrovitim rutama, ili prilikom ubrzavanja na dugim usponima. Za ravnomerno i snažno ubrzanje, potrebno je samo lagano dodavanje gasa.

 

Značajnijom ulogom baterije, motor može da radi na nižem broju obrtaja, što ga čini još tišim, recimo prilikom ponovnog pokretanja motora posle vožnje u EV električnom režimu.

 

Lexus LSLexus LSLexus LS

 

Twin-turbo V6 motor

 

Performanse benzinskog V6 motora opremljenog twin-turbo punjačima, koji pokreće LS 500 na istočnoevropskim tržištima, poboljšane su izmenjenim vremenom promena brzina automatske transmisije deseto stepenog prenosa. Unapređena kontrola ubrizgavanja goriva, kao i novi oblik vrha klipova obezbeđuju bogatu smešu goriva i vazduha oko svećice, čime se smanjuje nivo buke, posebno kada je motor hladan.

 

Lexus LSLexus LSLexus LSLexus LS

 

Komfor u vožnji

 

Najbolji mogući komfor u vožnji oduvek je bio neizostavan kvalitet modela LS, da bi, kao poslednje izmene, Lexus obratio pažnju i na karakteristike pneumatika, zatim prilagodljivi sistem ogibljenja (Adaptive Variable Suspension - AVS), anti-rol ojačanja, kao i na konstrukciju sedišta koja doprinose daljim poboljšanjima.

 

Kada je reč o pneumaticima, smanjena je vertikalna krutost bočnih površina, što omogućava komforniju vožnju, bez uticaja na ponašanje run-flat pneumatika.

 

AVS sistem ogibljenja dobio je novi linearni kalem s dodatnim kapacitetom protoka unutar kontrolnog ventila. Time je dobijena veća promenljivost širine amortizera, što doprinosi boljem ponašanju na neravnim putevima. Osim boljeg komfora, ovim je poboljšan odziv na upravljaču i stabilnost automobila. Dodatnim povećanjem krutosti rol-barova postignut je ravnomerniji raspored mase prilikom kretanja automobila, lakši prolaz prilikom skretanja, a vozač sa više pouzdanja može da se osloni na praćenje linija.

 

Kvalitet sedišta presudan je za komfor vozača i putnika, pa je Lexus primenio nove ispune od uretana, mekši materijal za površinu sedišta, kao i deblje prelaze između ispune i presvlaka i na bočnim ojačanjima. Kao rezultat dobijena su komfornija sedišta, s manje vibracija i boljim držanjem tela. 

 

Lexus LSLexus LSLexus LS

 

Potpuno automatizovano napredno parkiranje

 

Mnogo napora Lexus je uložio u razvoj potpuno automatizovanog sistema parkiranja pod nazivom Advanced Park, koji se po prvi put primenjuje na novom modelu LS. Ujedno, to je prvi Lexusov sistem te vrste i prvi u klasi luksuznih automobile uopšte, koji ima mogućnost memorisanja, odnosno da beleži i pamti mesta koja vozač često koristi, čineći parkiranje još lakšim.

 

Sistem ide i dalje od prethodnih Lexusovih tehnologija pomoći pri parkiranju, nadgledajući upravljanje, položaj papučice gasa, kočnice i menjača, da bi bezbedno i pouzdano obavio sve potrebne radnje. Osim što radi ravnomerno i precizno, sistem je ujedno i brz – vreme koje je potrebno za manevrisanje prilikom parkiranja kraće je nego kod sličnih sistema drugih automobila.

 

Pošto uoči parking mesto, vozač aktivira sistem koji onda koristi zvučne talase i panoramsku kameru kako bi se dobio pregled okoline u opsegu od 360 stepeni, sa svim eventualnim preprekama. Sistem automatski proračunava najbolji i najbezbedniji manevar za uparkiravanje, ograničavajući brzinu automobila ukoliko je prostor uzan. Realna slika i jasna grafika na centralnom displeju obaveštavaju vozača o kretanju automobila i mogućim preprekama. Sistem funkcioniše bez obzira da li je parking mesto obeleženo linijama, pa čak i ako nema susednih automobila. 

 

Lexus LSLexus LSLexus LSLexus LS

 

Nove tehnologije bezbednosti i pomoći vozaču

 

Novi LS koristi nove tehnologije kako bi podigao nivo bezbednosti i pomoći vozaču. S modela Lexus RX preuzeto je rešenje svetala pod nazivom BladeScan koje pomoću brzorotirajućeg ogledala odbija svetlo sa LED lampi, kako bi se dobilo ujednačeno i pravilno osvetljenje u širem pojasu nego što pružaju standardni LED sistemi.

 

Ugrađen je takođe novi digitalni retrovizor, koji prikazuje vernu sliku sa zadnje parking kamere. To znači da pogled nije zaklonjen naslonima za glavu ili putnicima, a pregled je bolji i noću ili u vožnji po vremenskim uslovima s puno padavina. Vozač može da pređe sa standardnog ogledala na digitalni prikaz i da podesi osvetljenost slike, uz podešavanje veličine slike u svim pravcima, koristeći tač komande smeštene na donjem delu. 

 

Dodatna unapređenja obuhvataju upozorenje na pešake u krugu od 360 stepeni koje pruža panoramski monitor, kao i novo rešenje zatezanja pojaseva uz pomoć motora (kao dodatak predzatezačima) koji se aktivira kada sistem upozorenja na mogući sudar (Pre-Collision System) detektuje naglo kočenje zbog neizbežnog udara.

 

Lexus LSLexus LSLexus LSLexus LS

 

Novi multimedijalni sistem i poboljšani HMI

 

Novi LS koristiće najnoviju Lexusovu generaciju multimedijalnih sistema, s više funkcija i poboljšanim HMI mogućnostima, radi jednostavnog, intuitivnog korišćenja.

 

Sistem se koristi pomoću novog ekrana osetljivog na dodir, dijagonale 12,3 inča, smeštenog na vrhu instrument table, bliže vozaču i okrenutog prema njemu. To znači da se nalazi na dohvat ruke i drugih putnika, svih visina i građe, položaj ekrana ujedno ne zaklanja pogled preko donjeg  dela vetrobrana.

 

Omogućeno je lako povezivanje pametnih telefona preko aplikacija Apple CarPlay i Android Auto, uz korišćenje popularnih aplikacija za navigaciju, zabavu i razmenu poruka i sve to preko multimedijalnog ekrana osetljivog na dodir.

 

Lexus LSLexus LSLexus LSLexus LS

 

Uz Android Auto, mogu da se koriste usluge Google Assistant i Google Maps, a prilagođene informacije moguće je povezati s kalendarom, prethodnim aktivnostima i željenim postavkama korisnika.

 

Apple CarPlay pruža korisniku pristup dobro poznatom okruženju na njegovom iPhone aparatu, i to preko multimedijalnog ekrana. iPhone može da se poveže kako bi se koristile dnevne rute, telefoniralo, za razmenu poruka preko aplikacije Siri, ali i za pristupanje aplikacijama kao što su Spotify, Audiable i podkast Apple.

 

Osetljivi ekran dobio je i mogućnost brzog pristupa često korišćenim komandama, kao što su podešavanje sedišta i uključivanje grejanja upravljača.

 

Ostali prekidači na upravljaču imaju od sada jednoobrazni, crni premaz, a ujedno su dobili izmenjen oblik radi lakšeg i intuitivnog korišćenja. Zbog svega toga i za panel klima uređaja korišćen je visokosjajni piano lak kao završni premaz, čime je dobijen ujednačen izgled enterijera.

 

Lexus LSLexus LSLexus LSLexus LS

 

Spoljni dizajn

 

Lexus je izmenio spoljni izgled modela LS, posvećujući pažnju detaljima koji dizajnerski naglašavaju snagu. Prednji branik je preoblikovan tako da karakteristična vretenasta rešetka maske ima novi, tamno-metalik izgled na unutrašnjim površinama. Prednja svetla su takođe izmenjena i smeštena u usko kućište s trostrukim projektorom koji čini BladeScan, dok su dnevna svetla uklopljena u “L” formu. Novi naplatci od 20 inča, s kontrastom crne boje i svetle mašinske obrade, dostupni su u verzijama višeg paketa opreme.

 

Manji, dodatni deo prednje maske na donjem delu branika, pomeren je napred i ima oštrije linije, naglašavajući širinu i izgled automobila. To je dodatno istaknuto na verziji LS F Sport, gde maska uokviruje uglove branika. Takođe, na verziji F Sport unutrašnji deo maske obojen je crnom polusjajnom bojom, naplatci su crni s centralnim poklopcem, dok je na zadnjim svetlima korišćena kombinacija s piano crnom završnom obradom.  

 

Lexus LSLexus LSLexus LS

 

Novi napredni završni premaz boje

 

Lexus je iskoristio nove mogućnosti koje pruža savremena tehnologija lakiranja kako bi kreirao boju pod nazivom Lunar Silver, završne obrade koja konture karoserije transformiše u oštre obrise, pojačavajući izuzetne detalje i naglašavajući senke. Sve to usklađeno je s novim, ručno rađenim detaljima Nishijin i Haku dizajna unutrašnjosti, kao i srebrnim ukrasima enterijera. 

 

Zvučna tehnologija primenjena je kako bi se sloj boje smanjio do debljine od samo jednog mikrona. Čestice aluminijuma, koje boja sadrži, još više su zgusnute i ravnomerno raspoređene kako bi se postigao završni sloj sjajan kao ogledalo. Da bi se dobili takvi rezultati, osnovna boja, podloga i sjajni slojevi boja takođe su morali da budu posebno obrađeni. 

 

Lexus LSLexus LSLexus LSLexus LS

 

Ručno rađeni detalji unutrašnjosti


Lexusov dizajn oplemenjen je brojnim savremenim interpretacijama tradicionalne japanske dekorativne umetnosti i estetike. Kako bi se postigao upečatljiv izgled detalja enterijera, na Lexusu su primenjene dve drevne veštine.

 

Nishijin i Haku tehnikom postignuto je prelivanje crne i srebrne boje na panelima vrata, čime je dobijena izvorna šara koja podseća na presijavanje pod mesečevim svetlom. Primena tehnike prelivanja i obrade metala je način na koji japanska umetnost koristi različite materijale da istakne lepotu i karakter sveta pririode.

 

 

Lexus LSLexus LSLexus LS

 

Nishijin vodi poreklo od materijala koji su bili namenjeni japanskom plemstvu. Tanke folije metala prevlače se preko washi papira i seku se u tanke trake stvarajući predivo od kojih se dobija šara prirodnog izgleda, kojima srebrne niti daju svetlucavi izgled. Ta tehnika korišćena je za panele na vratima modela LS, stapajući se sa okolnim Haku efektom na ručicama vrata. Haku je zanatska veština, stara preko 400 godina, koju odlikuje izrada tanke folije od metala, čija debljina ne prelazi dva mikrona. Na novom modelu LS taj rad bio je poveren takumi zanatlijama, koji su tako postigli fini, sjajni efekat mesečine.

 

Novi Laser Cut Ash Open Pore dodaci napravljeni su od prirodnog drveta obojenog u crno kako bi se dobio izražen zrnasti efekat. Tako je stvoren jak contrast s metalnim izgledom srebra ispod, koji je postignut veštim laserskim postupkom.

 

Lexus LSLexus LSLexus LS

 

 

Prva generacija LS-a debitovala je 1989. godine i izgradila temelje Lexusa uz visoku pohvalu zasluženu njegovom izuzetnom tišinom i udobnošću. Akio Toyoda, prvi čovek Toyote, pozicionira LS - u svim njegovim generacijama - kao „model koji pokreće transformaciju u duhu stalnih inovacija i pružanjem novih tehnologija i vrednosti za vreme“. 

 

Kao vodeća limuzina marke Lexus, LS je kumulativno prodao 870 hiljada jedinica, stekavši popularnost tokom više od 30 godina i u više od 90 zemalja i regiona. Debi 2017. godine, pete generacije LS, odvažnom siluetom kupea i ponudom emotivnog doživljaja vožnje, obeležio je važnu transformaciju.

 

Za ovo najnovije ažuriranje, inženjeri su se usredsredili na podizanje nivoa udobnosti, tišine i sveobuhvatnosti limuzine kako bi pomogli da se uravnoteži niz novih dinamičkih poboljšanja koje diktira inicijativa Lexus Driving Signature marke. Ova filozofija primenjuje detaljno podešavanje, promišljeno ažuriranje komponenata i nadogradnje upravljačke površine kako bi Lexusovi modeli došli do novog standarda upravljanja automobilom, ravnoteže i na kraju poverenja vozača. Proširujući ovo, razvijeno sa ciljem da u velikoj meri poboljša izuzetnu tišinu i udobnost koje predstavljaju Lexus DNK, vrhunac je temeljne izrade primenjene i na najmanju komponentu - sve od pogonskog sklopa automobila i oslanjanja do pozicioniranja sedišta. 

 

Novi LS ima Lexus Teammate, koji je najnoviji u naprednim tehnologijama za pomoć u vožnji. Da bi postigao asistenciju u vožnji koja putnicima pruža osećaj sigurnosti, Lexus ne samo da je temeljito izbrusio osnovne osnovne performanse automobila, već je ugradio i AI (veštačka inteligencija) tehnologije usredsređene na duboko učenje za predviđanje i reagovanje na različite situacije koje mogu da se dogode tokom vožnje. Štaviše, primenom beskompromisnog pristupa upravljanju sistemom koji uključuje vožnju stručnih vozača, omogućena je bezbedna i vrhunska stabilnost vožnje čak i kada su uslovi na putu složeni. Ova dostignuća deo su cilja Lexusa da obezbedi sigurno i bezbedno iskustvo u vožnji koje uzima u obzir senzibilitet ljudi. Ovaj sistem prvo će da se pojavi na japanskom tržištu da bi se kasnije stigao i na druga tržišta.

 

 

Lexus LSLexus LSLexus LS


Ime i prezime
Komentar