Lexus je zabeležio značajan uspeh prodajom svog milionitog modela u Evropi, pošto je postigao ukupni sedmocifreni prodajni rezultat u septembru ove godine. Ovaj uspeh vremenski se podudara sa tridesetogodišnjicom od početka prodaje Lexusa u Evropi. Aktuelni uspeh zasnovan je na samopunjivom hibridno-električnom pogonu, jedinstvenom dizajnu, posvećenosti kupcu i održavanju vozila, koji služe kao primer u auto-industriju.
Lexus UX 300e stiže krajem godine
06. Jul 2020
Lexus je predstavio svoj prvi električni model sa baterijama (BEV), UX 300e, na Guangzhou International Automobile Exhibition 2019. godine u Kini.
Od predstavljanja RX 400h 2005. godine, Lexus je bio pionir u tehnologiji elektrifikacije automobila, igrajući vodeću ulogu u ponudi modela koji imaju dobre performanse i ekološki su podobni. Na Tokyo Motor Show 2019. Lexus je predstavio svoju globalnu strategiju za elektrifikaciju, pod nazivom Lexus Electrified, koja ima za cilj fundamentalni skok u performansama automobila, rukovanju, upravljanju i uživanju vozača.
Konkretno, tehnologija Lexus Elektrified omogućava integrisanu kontrolu pogonskog sklopa, upravljanja, ogibljenja i kočnica, ostvarujući krajnji potencijal tehnologije upravljanja motorom kultivisane u HV-u. Ovom tehnologijom može da se kontroliše pokretačka snaga kako bi se postiglo idealno držanje automobila u skladu sa svakom situacijom u vožnji. Lexus nastoji i da dalje nudi komforne i bezbedne automobile.
Kao prvi proizvodni model pod Lexusovim elektrifikovanim natpisom, električni Lexus UKS 300e razvijen je za odlične performanse na putu. Lexusovi inženjeri zadržali su netaknut karakteristični dizajn i korisne karakteristike UX krosovera i usredsredili se na mogućnosti za dogradnju, na prednosti performansi jedinstvene za električne automobile.
Snažni motor Lexusa UKS 300e pruža prirodni, a opet živahni karakter ubrzanja, a baterije velikog kapaciteta smeštene direktno ispod poda kabine daju nisko težište i domet vožnje od 400 km. U kombinaciji sa najnovijom tehnologijom povezivanja, UX 300e maksimalizuje prednosti električnog automobila istovremeno ostvarujući vozačke performanse i praktičnost u jednom paketu.
Lexus UX 300e opremljen je električnim motorom od 204 konjske snage, koji je postavljen napred, a maksimalni obrtni moment od 300 Nm omogućava trenutni odgovor na gas. Pored toga, uz funkciju Drive Mode Select, može da se upravlja ubrzanjem i usporavanjem na osnovu različitih situacija u vožnji. Litijum-jonska baterija opremljena je sistemom za upravljanje temperaturom koji radi na niskim i visokim temperaturama okoline. Tako se obezbeđuje veća pouzdanost zahvaljujući korišćenju višestrukih sistema za nadgledanje koji regulišu punjenje i sprečavaju neželjene efekte poput preopterećenja. Konačno, za dug život bez problema, baterijski set opremljen je gumenim zaptivkama koje štite od vode i prašine.
Menjač je nečujan, kao što odgovara električnom automobilu, a unutrašnjost je još tiša, zahvaljujući akustičnom staklu za smanjenje buke vetra i upotrebi pena i materijala za prigušivanje da bi se smanjio njegov prenos i one sa ulice. Uključuje dodatni sloj izolacije instaliran ispod tepiha i amortizer na armaturnoj tabli. Pored toga, Lexus UX 300e nudi inovativna aerodinamička rešenja za smanjenje koeficijenta otpora vazduha sa 0,33 na 0,31, a pneumatici prave malu buku. Rezultat je minimizacija NVH-a (buka, vibracije, hrapavost) koja omogućava vozaču, kao i ostalim putnicima u automobilu, da se opuste i uživaju u putovanju uz veliku udobnost, uključujući i akustiku.
Lexus UX 300e ima dvostruku mogućnost punjenja: standardnim punjačem (AC) od najviše 6,6 kW ili brzim punjačem (DC) do 50 kW. Lexus nudi desetogodišnju garancija na bateriju ili 1.000.000 km, na sve kvarove baterije i na degradaciju kapaciteta ispod 70 odsto, pod uslovom da vlasnik poštuje redovne provere predviđene programom održavanja.
Novi Lexus UX 300e u prodaju stiže kasnije ove godine i prvi je potpuno električni automobil luksuzne marke Toyota Group. Biće predstavljen do kraja 2020. godine u Evropi i Kini, dok će početkom sledeće godine stići i u Japan.