Predložene izmene zakona o garanciji u Nemačkoj mogle bi da dovegu do skoka cena polovnih automobila u toj zemlji za oko 10 do 20 odsto, ali i kraja prodaje starijih polovnjaka. To bi moglo da utiče i na naše tržište, jer se veliki broj automobila iz Nemačke uvozi u Srbiju. Nemačko Državno udruženje nezavisnih trgovaca motornim vozilima pobunilo se protiv tih izmena i obratilo se nemačkim vlastima zbog posledica koje bi izmene zakona mogle da donesu.
Norveška lider po prodaji električnih automobila
23. Jun 2020
Broj novoregistrovanih elektrifikovanih automobila u Novreškoj je u 2019. godini iznosio čak 56 odsto.
Uprkos rastu proizvodnje i prodaje elektrifikovanih automobila (EV i plug-in hibrida), na velikim svetskim automobilskim tržištima i dalje dominiraju modeli koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS).
Tako je prema podacima koje je objavio sajt Statista u 2019. godini procenat novoregistrovanih EV i plug-in hibrida u svetu iznosio svega 2,6 odsto u odnosu na ukupan broj novih automobila. Isti izvor navodi da je samo u osam zemalja tržišni udeo novih elektrifikovanih automobila premašio pet odsto.
Ovaj udeo u 2019. godini u Norveškoj je dostigao čak 55,93 odsto, a daleko iza su Island sa 17,79 odsto, Holandija sa 15,01 odsto i Švedska sa 11,35 odsto.
U prvih pet na listi je još i Finska (6,89 odsto). Zemlje kod kojih je broj novoregistorvanih EV i plug-in hibrida u prošloj godini premašio pet odsto su i Portugalija (5,67 odsto), Kina (5,62 odsto) i Švajcarska (5,61 odsto).
Na listi prvih deset nalaze se još Danska (4,17 odsto) i Irska (4,09 odsto). Slede Austrija, Belgija i Velika Britanija, a tek psle njih dolazi Nemačka, koja je najveće evropsko tržište automobila, sa samo 3,02 odsto novoregistrovanih EV i plug-in hibridnih automobila u 2019. godini. Odmah iza je Francuska sa 2,77 odsto, pa Južna Koreja sa 2,03 odsto, a tek onda Sjedinjene Američke Države sa samo 1,93 odsto.