Predložene izmene zakona o garanciji u Nemačkoj mogle bi da dovegu do skoka cena polovnih automobila u toj zemlji za oko 10 do 20 odsto, ali i kraja prodaje starijih polovnjaka. To bi moglo da utiče i na naše tržište, jer se veliki broj automobila iz Nemačke uvozi u Srbiju. Nemačko Državno udruženje nezavisnih trgovaca motornim vozilima pobunilo se protiv tih izmena i obratilo se nemačkim vlastima zbog posledica koje bi izmene zakona mogle da donesu.
Oštar pad prodaje automobila u Europskoj uniji
23. Nov 2020
Prodaja novih automobila u Evropskoj uniji ponovo je opala u oktobru, nakon što je prvi put ostvaren međugodišnji rast u septembru ove godine, pokazuju podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).
Na pad je uticao nastavak mera za suzbijanje pandemije Covid-19, koje su uvedene u oktobru.
Prodaja novih automobila u EU pala je za 7,8 odsto na godišnjem nivou, na 953.615 automobila u oktobru, a za 26,8 odsto, na 8,01 milion automobila za deset ovogodišnjih meseci. – Uticaj Covid-19 na prodaju u prvih deset meseci je bez presedana, napisalo je Udruženje nakon što su podaci objavljeni.
Slovenija je zabeležila jedan od najvećih padova prodaje u Evropskoj uniji. Prema podacima ACEA, u Sloveniji je u oktobru prodato 4.549 automobila, što je 24 odsto manje u odnosu na isti period prošle godine. Za deset meseci prodaja je pala za 24,6 odsto, na 47.781 automobil.
U oktobru su samo Irska (+ 5,4 odsto) i Rumunija (+ 17,6 odsto) zabeležile rast prodaje novih automobila u EU. Među većim tržištima prodaja je pala za 21 odsto u Španiji, 9,5 odsto u Francuskoj i 3,6 odsto u Nemačkoj. Uticaj je bio manji u Italiji, gde je prodato samo 0,2 odsto manje novih automobila.
Na godišnjem nivou, pad je iznosio 36,8 odsto u Španiji, 30,9 odsto u Italiji, 26,9 odsto u Francuskoj i 23,4 odsto u Nemačkoj.