Novi BMW Z4 premijerno u Beogradu

28. Mar 2019

BMW Z4BMW Z4BMW Z4


Na 54. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, premijerno je predstavljen popularni „roadster“, potpuno novi BMW Z4. Ovaj model spaja dinamičnost tipičnog sportskog automobila sa emotivnim dizajnom, ekskluzivnim ambijentom i naprednim elementima opreme. Čisto zadovoljstvo u vožnji stapa se sa najsavremenijim pogonskim sklopom, platformom, operativnom i konektivnom tehnologijom.

Novi BMW Z4 je dvosed sa potpuno električnim mekim krovom, ima radikalno revidirane proporcije, centralno postavljena sedišta, kraće osovinsko rastojanje i širi trag točkova nego kod prethodnika. Zahvaljujući merama za uštedu u težini, postignuta je idealna distribucija težine 50:50, a karoserija je aerodinamično optimizovana.

Dizajn eksterijera spreda odlikuju farovi postavljeni na spoljnim rubovima prednjeg kraja i prvi put u vertikalnom rasporedu, velika BMW prednja rešetka u novom mrežnom dizajnu, kao i široka hauba sa istaknutim linijama kontura koja poklapa lukove točkova. Zadnji kraj sadrži skladno integrisani spojler, uska LED svetla i difuzor.

Ovaj model odlikuje moderan stil enterijera visoke klase sa izuzetnim fokusom ka vozaču. Dodatno poboljšani osmostepeni Steptronic Sport menjač dolazi kao standard. Novi „roadster“ izrađen je sa akcentom na maksimalnoj agilnosti, dinamičnosti i preciznom upravljanju. Nisko težište, M Sport kočnice, adaptivno Sport oslanjanje, M Sport diferencijal i pneumatici visokih performansi kao standard (BMW Z4 M40i) ili dostupni kao opcija. Varijabilno sportsko upravljanje i pneumatici različitih veličina kao standard za sve varijante modela.

Velika količina standardne opreme zrači izuzetno sportskim šarmom. Sportska sedišta specifična za model sa integrisanim naslonima za glavu. Presvlake od Vernasca kože su standard u modelu BMW Z4 sDrive30i, dok BMW Z4 M40i ima Alcantara kožu u enterijeru kao standard. Prekidač sistema Driving Experience Control može da se koristi za izbor modova vožnje Comfort, Sport I Sport+, a svaki od njih primetno menja reakciju automobila. Meki krov od tkanine otvara se i zatvara pritiskom na dugme za deset sekundi, čak i pri kretanju do brzine od 50 km/h. Zapremina prtljažnika uvećana je za preko 50 odsto (na 281 litar) u poređenju sa prethodnikom.

Izbor sistema za asistenciju vozaču je vodeći u klasi: upozorenje na sudar i pešake sa funkcijom gradskog kočenja standarna je oprema, a isto važi i za sistem upozorenja na napuštanje saobraćajne trake. Kao opcije dostupni su: aktivni tempomat sa funkcijom „stani-kreni“, sistem za upozorenje na promenu saobraćajne trake, sprečavanje sudara sa zadnje strane i upozorenje na put sa pravom prvenstva, aktivna kontrola udaljenosti pri parkiranju, kamere, asistent pri parkiranju sa automatskim navođenjem automobila kada se manevriše da bi se ušlo ili izašlo sa parking mesta i asistent pri vožnji unazad. BMW Head-Up Display prvi put je dostupan u jednom „roadster“ modelu.

Zahvaljujući BMW Operativnom sistemu 7.0 odlikuju ga inteligentni sistemi konektivnosti - opcioni BMW Live Cockpit Professional sa dizajniranom, na kontekstu zasnovanom i podesivom grafikom na potpuno digitalnoj instrument tabli i kontrolnom ekranu (oba dijagonale od 10,25 inča). Multimodalni rad preko „touchscreen“ funkcije kontrolnog ekrana, iDrive kontrolera, tastera na volanu ili glasovne kontrole.

Lansiranje ovog modela bilo je u martu 2019. godine, a postojaće tri varijante: model BMW Z4 M40i BMW M Performance (kombinovana potrošnja goriva: 7,4 - 7,1 l/100 km; prosečna emisija CO2: 168 - 162 g/km) opremljen novim rednim šestocilindarskim motorom od 340 KS, BMW Z4 sDrive30i (kombinovana potrošnja goriva: 6,1 - 6,0 l/100 km; prosečna emisija CO2: 139 - 137 g/km) i BMW Z4 sDrive20i (kombinovana potrošnja goriva: 6,1 - 6,0 l/100 km; prosečna emisija CO2: 139 - 137 g/km) sa četvorocilindarskim motorima i izlaznom snagom od 258 KS odnosno 197 KS. Svi motori imaju filter za čestice iz benzina i emisije koje se uklapaju u standard Euro 6d-TEMP.


Ime i prezime
Komentar