VW Golf GTI Clubsport Mk8

21. Oct 2020

Volkswagen Golf GTI Mk8Volkswagen Golf GTI Mk8Volkswagen Golf GTI Mk8

 

Osma generacija modela Volkswagen Golf GTI predstavljena je ovog proleća, a sada mu se pridružuje i modifikacija Clubsport sa dodatnom snagom i režimom vožnje pod nazivom Special.

 

U poređenju sa redovnom GTI verzijom sa svojih 245 KS (183 kW) i obrtnim momentom od 370 Nm, kod novog Clubsporta njegov dvolitarski turbo četvorocindarski motor razvija 300 KS (224 kW) i obrtni moment do 400 Nm. Njegov prethodnik pojavio se pre četiri godine kao posebno izdanje namenjeno proslavi 40 godina Golfa GTI i imao je snagu od 265 KS (198 kW). Mogao je da koristi režim zvan Overboost za povećanje snagu na 290 KS (216 kW) za deset sekundi. Zatim je tu bio Clubsport S sa svojih 310 KS (231 kW), koji je proizveden u seriji od 400 primeraka i bio je najbrži putnički automobil na Nirburgringu u to vreme. Mogao je da stigne do 100 km/h za 5,8 sekundi i da postigne maksimalnu brzinu od 260 km/h. Najnovijoj verziji i dalje je potrebno nešto manje od šest sekundi da bi dostigla 100 km/h, a maksimalna brzina iznosi 250 km/h.

 

Novi Golf Clubsport isporučuje se samo sa sedmostepenim DSG menjačem, dok  standardni GTI može da bude opremljen i manuelnim menjačem. Odlikuje se elektromehaničkom blokadom diferencijala, redizajniranom platformom, 15 mm nižim klirensom, kvadratnim volanom, performansnim kočnicama, specijalnim aerodinamičnim oblogama i sportskim dekorom. Sada može u potpunosti da se deaktivira kontrola stabilnosti ako to vozač želi (i dalje će se automatski ponovo uključiti u teškim situacijama). Početni nivo opreme nudi bogatiji paket.

 

Dok standardni Golf GTI ima četiri režima pogona pod nazivom Comfort, Eco, Individual i Sport, verzija Clubsport uvodi peti režim koji se zove Special. Volkswagen tvrdi da izborom ovog režima može da da se skrati vreme kruga na Nirburgringu, iako sportski režim ima stroža podešavanja suspenzije. Nisu navedena određena vremena krugova, ali Volkswagen tvrdi da je novopridošli model 13 sekundi brži od rezultata redovnog GTI-a. Ostaje da se vidi da li može da skine sa trona aktuelnog šampiona Renault Megane R.S. Trofej-R.

 

Porodica Golf kasnije će se proširiti tako da uključi Golf GTI TCR (300 KS / 224 kW) i Golf R AWD (333 KS / 248 kW).


Ime i prezime
Komentar