Rekord Volkswagena na Pikes Peaku

27. Jun 2018

Romain Dumas obara rekordRomain Dumas


Svojim električnim modelom I.D. R Pikes Peak Volkswagen je ispisao istoriju na "Pikes Peak International Hill Climb" trci. Vozeći model I.D. R Pikes Peak snage 500 kW (680 KS) francuz Romain Dumas za sobom je ostavio konkurenciju u automobilima s konvencionalnim pogonom. Pritom nije poboljšao samo dotadašnje najbolje vreme za električne automobile nego i ukupni rekord Sebastiena Loeba (F) iz 2013. godine - i to odmah za 16 sekundi. Dumasov novi najbolji rezultat od 7.57,148 minuta sada je na vrhu liste pobednika Pikes Peaka, među kojima su poznati vozači kao što su Loeb, Walter Rohrl (D), Michele Mouton (F), Stig Blomqvist (S), Nobuhiro Tajima (J) kao i Rod Millen i njegov sin Rhys (NZ).

I.D. R Pikes Peak sportski je prethodnik Volkswagenove I.D. familije vozila. "Danas smo pokazali šta se sve krije u toj tehnologiji", rekao je Frank Welsch, član Upravnog odbora marke Volkswagen putnički automobili, zadužen za poslovni segment "Tehnički razvoj". "Na današnji dan i na ovaj rezultat svaki zaposleni u Volkswagenu može da bude izuzetno ponosan. Čestitam timu od sveg srca. Izvanrednim inženjerskim umećem i strastvenim angažmanom tim je za svega osam meseci proizveo fantastičan automobil za trke. Sada je Volkswagen I.D. R Pikes Peak postigao najbolje vreme u istoriji ove brdske utrke koja traje već više od 100 godina - veliko dostignuće za električnu mobilnost."

Staza od 19,99 kilometara, 156 krivina, samo jedan pokušaj - i to uspešan: Romain Dumas na legendarnoj Pikes Peak International Hill Climb trci, koja je od 1916. godine organizovana po 96. put, slavio je svoju ukupno četvrtu pobedu. Volkswagen je konstruisao neobičan automobil za trke I.D. R Pikes Peak - specijalno prilagođen zahtevima čuvene brdske trke: minimalna masa, maksimalni pritisak naleganja na tlo i maksimalna snaga omogućili su izvrsne performanse.

Zajedno s akumulatorima ukupna masa I.D. R Pikes Peaka ne prelazi 1.100 kilograma. Kod određivanja potrebne snage Volkswagen se oslonio na softverske simulacije, kako bi odredio optimalnu energiju i snagu za pokušaj obaranja rekorda na Pikes Peaku. Što se tiče aerodinamike, trebalo je da se kompenzuje manji pritisak naleganja na tlo usled manje gustine vazduha na Pikes Peaku - rezultat je vidljiv na prvi pogled: uska i niska karoserija u kombinaciji s velikim spojlerom na zadnjem delu automobila.

Što se tiče tehnologije punjenja Volkswagen se odlučio za novo rešenje - u cilju što bržeg i istovremeno ekološki prihvatljivog punjenja. Pritom je vreme punjenja bilo zadato pravilima trke. U slučaju prekida trke kompletno punjenje trebalo je da se obavi za manje od 20 minuta. Potrebna struja pritom se proizvodila generatorima u podnožju Pikes Peaka - pri čemu je kao gorivo odabran glicerin, koji po hemijskoj strukturi predstavlja šećerni alkohol. To gorivo - koje nastaje na primer u proizvodnji biodizela - sagoreva gotovo u potpunosti bez štetnih izduvnih gasova ili ostataka. Sam glicerin je neotrovan i koristi se kao dodatak čak i u prehrambenoj i kozmetičkoj industriji.

Od objave početka projekta Pikes-Peak 18. oktobra 2017. godine do rekordne vožnje na Pikes Peaku 24. juna 2018. godine prošlo je svega 250 dana. Razvoj ovog rasnog prototipa, uključujući i inovativnu pogonsku tehnologiju na isključivi električni pogon, kao i specijalni zahtevi u odnosu na akumulatore, aerodinamiku i vozni sistem predstavljali su izuzetno zahtevan zadatak. Novi rekord na Pikes Peaku predstavlja nagradu za sve napore i neumoran rad Volkswagenovih mehaničara, inženjera i mnogih drugih saradnika u Wolfsburgu, u pogonu za autosport u Hanoveru i za sve koji su učestvovali na pripremama tima u Colorado Springsu koje su trajale nedeljama.
U pripremama za obaranje rekorda na Pikes Peaku Volkswagen je uz sebe imao moćne partnere: ANSYS, Michelin, Integral e-drive kao i OMP Volkswagen.

ANSYS je svojom podrškom kod softverskih simulacija ovom uspehu dao odlučujući doprinos. Isto kao i proizvođač pneumatika Michelin, koji je zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu na Pikes Peaku na raspolaganje stavio savršeno prilagođene pneumatike. E-motori I.D. R Pikes Peaka snage 500 kW (680 KS) nastali su u saradnji s kompanijom Integral e-drive. OMP se pored ostalo pobrinuo za izuzetno lako trkačko odelo za Romaina Dumasa, koje se savršeno uklopilo u filozofiju lake gradnje I.D. R Pikes Peaka.


Ime i prezime
Komentar