Renault Megane IV 1.5 dCi 110 Intens

30. Sep 2016

Renault Megane

 

Sportski elegantan

 

u centru pažnje

 


Predstavnik najvećeg francuskog proizvođača automobila u C segmentu, popularni Megane, predstavljen je u svojoj prvoj generaciji davne 1995. godine. Nasledivši model 19, koji je bio prilično uspešan u svom tržišnom nastupu, novi automobil nije imao lak zadatak. Bilo je potrebno ostati u samom vrhu, uz konkurenciju koja je bila izuzetno jaka. Sličan zadatak imala je i druga generacija, predstavljena 2002. godine, koja je plenila svojim neobičnim izgledom. Već 2009. godine usledila je treća evolucija popularnog Meganea, takođe dostupna u širokom spektru karoserijskih formi (hečbek, kupe, karavan, kabriolet, kao i ultrapopularni tandem Scenic/ Grand Scenic).

Poštujući ciklus smenjivanja od sedam godina, na Salonu automobila u Frankfurtu je predstavljena i četvrta generacija Meganea, koja je u prodajne salone stigla početkom januara ove godine. Za sada je novi Megane dostupan u dve karoserijske varijante, klasičan hečbek i karavan, pri čemu se očekuje novi tandem Scenic/ Grand Scenic.

Nova generacija je postavljena na CMF CD platformu (Common Module Family). Ova platforma namenjena je automobilima C i D segmenta, pa se tako u modifikovanom obliku može sresti i kod Talismana, ali i od Nissanovih bestselera X-Traila i Qashqaija.


Na ovaj potez Renault -Nissan alijansa se odlučila očigledno sa željom da se dostigne rival sa druge strane Rajne, Volkswagen, koji svoju modularnu platformu (MQB) koristi u više različitih modela.

 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane


Za dizajn novog Meganea pobrinuo se Laurens van den Acker, koji je kod Renaulta, kada je dizajn u pitanju, načinio pravu renesansu. Francuska marka je posle dosta lutanja pronašla svoj dizajnerski stil i rekli bismo, formirala korporativni dizajn koji će uz manje ili veće modifikacije, krasiti i neke sledeće modele. Spoljnim dizajnom bavio se tim pod rukovodstvom Franck Le Galla, koji je meganeu podario zaista specifične linije. U ovom trenutku, nijedan drugi predstavnik C segmenta ne izgleda tako sveže, razigrano i autentično kao novi Megane, uz izuzetak nove Astre.

Boja testiranog vozila, koja spada po podeli Renaulta u posebne metalik boje, je naprosto izvlačila maksimum iz uspelog dizajna novog modela. U nomenklaturi francuskog proizvođača ova boja nosi naziv Rouge flamme ili u prevodu na naš jezik, „vatreno crvena“, pri čemu čini savršeni kontrast u odnosu na hromirane detalje eksterijera, kao i moćnu masku hladnjaka motora. Na prednjem delu automobila ističe se crna maska hladnjaka, koja u svom središnjem delu zalazi nisko u prednji branik, ostavljajući mesto za veliki Renault logo koji svojim hromiranim izgledom čini savršen kontrast tamnoj pozadini. Hromirane horizontalno postavljene lajsne maske hladnjaka dodatno akcentuju eleganciju novog modela, dok prednje svetlosne grupe u punoj LED tehnologiji, sa dnevnim svetlima u „C“ formatu ostavljaju zaista upečatljiv utisak, pritom ne ostavljajući mesta sumnji da je ispred nas Megane poslednje generacije.

 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane


Prednji branik u svom donjem delu prelazi u diskretni spojler, pri čemu inkorporira maglenke i pokazivače pravca. Pogled na bok vozila otkriva naglašene lukove točkova, sa alumijumskim naplatcima od 17 inča koji su prava (optička) mera za ovaj automobil. Zadnja stakla su blago zatamnjena, što dodatno utiče na osećaj elegancije koji ovaj automobil ostavlja. Bočna linija se lagano podiže put zadnjeg dela automobila, a uspešnost dizajna iz ove perspektive akcentuje i hromirana lajsna bočnih prozora, koja svojim prisustvom koketira sa višim segmentom. 

Zadnji deo automobila je takođe vrlo specifičan i teško ga je zameniti za neki drugi. Stop svetla sa zadnjeg krila se šire na peta vrata, gotovo se dodirujući sa Renaultovim dijamantom. Njihov izgled je izuzetno efektan i noću, kada Megane četvrte generacije ostavlja utisak ekstravagancije. Na petim vratima se na njihovom vrhu nalazi i diskretan spojler, koji ima i značajnu aerodinamičku funkciju. Hromirani završetak izduva, kao i imitacija difuzora od sjajne crne plastike zaokružuju želju dizajnera da automobil ima dinamičan izgled.

 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane


Dizajneri Renaulta su nas nekako navikli da njihov predstavnik u C segmentu ima u većoj ili manjoj meri ekstravagantan dizajn. Dovoljno je setiti se druge generacije koja još uvek izgleda sveže i posle gotovo 14 godina od predstavljanja. Poslednja generacija, čini se, upravo nastavlja tu tendenciju, uz želju da automobil poseduje i dozu elegancije, ali i sportske atraktivnosti. Da je to zaista tako, nedvosmisleno su nam potvrdili nebrojeni zainteresovani pogledi drugih vozača, kao i prolaznika. Sve to dokazuje da je dizajn uspešan i da sigurno neće predstavljati smetnju ka uspehu nove generacije Renaultovog bestselera C segmenta.

Inženjeri su se potrudili da i od unutrašnjosti automobila naprave izuzetno kvalitetan prostor za boravak. Na prednja i zadnja sedišta ulazi se izuzetno lako i jednostavno, imajući u vidu dimenzije i namene samog automobila. Vrata se otvaraju dovoljno široko, ostavljaju utisak masivnosti, a prilikom zatvaranja odaju zvuk koji je vrlo poželjan i koji pripada višim segmentima.

 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

 

U enterijeru automobila dominiraju izuzetno kvalitetni materijali, a završna obrada je podignuta u odnosu na prethodnika, rekli bismo, za dva stepenika. Na sedištima se nalazi kombinacija kože i tkanine, koja je vrlo prijatna na dodir. Sama sedišta su ergonomska, i nude velike opcije podešavanja u nekoliko smerova, tako da je zaista pravo zadovoljstvo pronaći idealan položaj. U tome će svesrdno pomoći i podešavanje obruča upravljača po visini i dubini, kao i električno podešavanje spoljnih ogledala. Na prednjim sedištima se sedi veoma udobno, uz visok nivo bočne i lumbalne podrške, pri čemu je slična situacija i na zadnjoj klupi, gde će i osoba visine od 1.85 metara vrlo lako da se smesti. Prtljažnik je pravilnog oblika, kvalitetno tapaciran, sa držačima za kese kako se one ne bi kotrljale u slučaju bržeg kretanja kroz krivine, na koje ovaj automobil naprosto mami.

Ispred vozača nalazi se instrument tabla koja je izvedena u digitalnoj tehnologiji, pri čemu postoji mogućnost da se bira između pet različitih režima prikaza podataka. Nama se najviše dopao prikaz sa velikim obrtomerom, koji je analognog izgleda i u čijoj sredini se nalazi digitalni kilometar sat. Ulevo od ovog panela nalazi se manji na kome se prati temperatura rashladne tečnosti, a udesno, pokazivač preostale količine goriva u rezervoaru. U okviru glavnog instrumenta nalazi se displej na kome mogu da se prate i podaci sa vrlo informativnog putnog kompjutera, kao i podaci o trenutnom sadržaju koji se reprodukuje sa multimedijalnog uređaja. Takođe, na pomenutom centralnom displeju nalazi se i indikator ekonomične vožnje, baš kao i indikator promene stepene prenosa. U slučaju odabira režima rada sport u okviru multisense sistema, ceo instrument panel postane jarko crven.
 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane


Centralna konzola postavljena je gotovo sasvim vertikalno i na njoj se nalazi ekran multimedijalnog uređaja osetljiv na dodir dimenzija 7 inča (R-link druge generacije). Ispod njega su pozicionirane komande automatskog dvozonskog klima uređaja, kao i komande kontrole sistema asistencije vozaču. Sasvim nisko, ispred ručice menjača postavljen je prekidač Eco režima vožnje, kao i start-stop sistema, uz manju ostavu za sitnice. Između prednjih sedišta nalazi se prostor za odlaganje osvežavajućih pića, kao i komanda ručne kočnice i naslon sa ostavom za sitnice, uz komande Multisense sistema, kao i glavnog prekidača tempomata i limitera. Na upravljaču se nalaze komande tempomata i limitera, kao i poseban prekidač za regulisanje distance praćenja automobila ispred prilikom korišćenja adaptivnog tempomata. Sa desne strane su postavljene komande putnog kompjutera, dok se, standardno za Renault, komande audio uređaja nalaze na stubu upravljača u vidu toliko hvaljenog satelita.

Dašak ekskluzivnosti Renault je testiranom automobilu podario u vidu ambijentalnog osvetljenja, koje je do sada bilo rezervisano za neke više segmenta premijum proizvođača. U tapacirungu bočnih vrata, kao i duž centralnog mosta između prednjih sedišta, postavljene su led trake koje daju indirektno osvetljenje promenljive boje. Na ovaj način stvoren je utisak ekskluzivnosti i „toplote“ enterijera Meganea, što nam je izuzetno prijalo i navodilo nas da se u ovom automobilu osećamo kao u sopstvenom domu. Još jednom bismo želeli da istaknemo izrazito podignut kvalitet enterijera u odnosu na prethodnu generaciju, preciznost spojeva i odsustvo bilo kakvih šumova. Detaljima je posvećena velika pažnja, sa dosta hromiranih umetaka. Zaista, Renault je načinio veliki otklon u kvalitativnom smislu u odnosu na prethodnu generaciju, što je za svaku pohvalu.

 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane


Francuski proizvođač se već duži niz godina smatra jednim od najjačih na polju bezbednosti. Ni novi Megane nije izuzetak, tako da je neposredno po predstavljanju osvojio svih pet zvezdica na EuroNCAP crash testu. Posmatrajući po kategorijama, zaštita odraslih ocenjena je sa 88, a dece sa 87%. Zaštita pešaka je vrednovana sa 71, a upotreba sistema elektronske asistencije vozaču sa identičnih 71%.

Konstruktori navode da je karoserija izrađena uz potuno poštovanje postulata bezbednosti, tako da je prostor namenjen putnicima napravljen od izuzetno čvrstih legura, dok su deformabilne zone namenjene upijanju energije. Automobil je, shodno odredbama EU, opremljen obaveznim bezbednosnim elementima poput ABS-a sa funkcijom EBD-a, kao i ESP-a sa funkcijom CSV (kontrola podupravljanja). Takođe, ugrađeni su i prednji, kao i bočni vazdušni jastuci, uz vazdušne zavese. Na prednjim sedištima se standardno nalaze pirotehnički zatezači pojaseva, ali ugrađeni su i na zadnju klupu, što još uvek nije tako čest slučaj u savremenoj auto industriji.

 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane


Za asistenciju vozaču ugrađeni su brojni sistemi – potrebno je pomenuti adaptivni tempomat koji je u stanju da samostalno održava zadatu brzinu od 50 pa sve do 140 km/h. Takođe, ugrađeno je i upozorenje na napuštanje saobraćajne trake bez uključenog pokazivača pravca, kao i upozorenje za naletanje na automobil otpozadi. Opciono je dostupna i kamera koja prati saobraćajne znake i obaveštava vozača o prekoračenju brzine, kao i sistem za kontrolu nad mrtvim uglom. Sve u svemu, bezbednosna oprema je zaista više nego kompletna i Renault je još jednom napravio izuzetno bezbedan automobil u svojoj klasi, koje obilato koristi tehnologiju iz automobila viših cenovnih razreda.

Intens paket opreme je izuzetno kompletan. Po prilasku sa karticom u džepu, sklopljeni retrovizori će se otvoriti, a za ulazak u automobil dovoljno je samo povući bravu i automobil će se otključati. Po smeštanju u udobna prednja sedišta na instrument tabli će se pojaviti pozdravna poruka Renaulta sa akcentom da je u automobil ugrađen R-Link sistem. Pokretanje motora podrazumeva da karticu nije potrebno vaditi iz džepa, tako da je pun komfor zagarantovan. Ugrađeni audio uređaj je zaista veoma dobrog kvaliteta, sudeći po zvuku koji se reprodukuje. Navigacioni sistem je precizan i lako se koristi, zahvaljujući intuitivnom meniju R-Linka.

 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane


Automatska parkirna (ručna) kočnica, kao i pomoć prilikom polaska na uzbrdici olakšavaju upotrebu automobila i doprinose komforu. Atraktivna crvena boja – Rouge Flamme značajno doprinosi atraktivnosti automobila, baš kao i aluminijumski naplatci od 17 inča – model Exception. Pomenuti naplatci, uz decentno zatamnjena zadnja stakla čine deo paketa Look. U sklopu dodatne opreme testiranog modela nalazila su se i LED pure vision prednje svetlosne grupe, koje izuzetno efikasno osvetljavaju put u uslovima noćne vožnje.

Ispod poklopca motora nalazio se dobro poznati dizel agregat radne zapremine 1,5 litara, poznatiji i pod kodnom oznakom K9K. Radi se o motoru koji je predstavljen još 2000. godine i koji je do sada doživeo veliki broj modifikacija. Saradnja sa Mercedes-Benzom dovela je do toga da su ovi motori postali deo standardne ponude nemačkog proizvođača. Kroz različite generacije motor je dodatno usavršavan. Poslednja evolucija donela je i čelične klipove, koji su značajno uticali na poboljšanje izdržljivosti samog motora. Od početka su zadržali karakteristike izuzetno niske potrošnje, povoljne akustičke kulise i najzad, mirnog rada bez pratećih vibracija. Uz pomoć common rail tehnologije i turbine na izduvne gasove dobija se 110 KS pri 4.000 obrtaja u minuti, kao i 260 Nm pri 1750 obrtaja u minuti. Blok motora je takođe izliven od legura čelika, a zahvaljujući najnovijim rešenjima i unapređenjima, ispunjava Euro VIb norme o zagađenju. Sva ova tehnička rešenja omogućila su postizanje emisije CO2 i potrošnju goriva na nivou najboljih u klasi: samo 3,7 litara na 100 pređenih kilometara po novom evropskom ciklusu vožnje (NEDC). Sam motor radi izuzetno mirno, bez vibracija i povlači snažno od samog starta, tačnije, onoliko snažno koliko to može da učini motor od 110 KS. Start-stop sistem radi pomalo grubo i njegovo prisustvo nam se nije svidelo, te nam se čini da remeti savršenost ovog motora. Ono što je zaista pohvalno, to je niska potrošnja, koja se na našem testu kretala do šest litara evrodizela.

 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

 

Prenos snage na prednje točkove odvija se preko preciznog šestostepenog menjača, kod kojeg su hodovi nešto kraći nego kod prethodne generacije. Prenosni odnosi su dobro složeni, pri čemu je šesta brzina izuzetno duga i proračunata očigledno na ekonomičnost, jer motor sa 2.000 o/min održava brzinu na nepunih 110 km/h.

Oslanjanje je napred klasično, izvedeno po tipu McPherson, dok je pozadi torziona osovina. Pomenuta kombinacija odlično sarađuje, ne pružajući ni u jednom trenutku ni najmanji osećaj nesigurnosti prilikom prolaska kroz brze i duge krivine. Kočni sistem sastavljen je od četiri diska i pleni svojom pouzdanošću. Renault je ozbiljno shvatio kritike na dosadašnji način servo asistencije na modelima koji koriste električni servo uređaj. Sada je upravljanje nešto direktnije, a od režima odabranog rada Multisense sistema asistencija je manje ili više izražena.

 

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane


Upravo je Multisense sistem doprineo da ovaj Megane može da ima više lica. Ukupno pet režima rada stoji na raspologanju vozaču, a to su Sport, Comfort, Neutral, Perso i Eco. Ovi režimi utiču na tehnička podešavanja samog automobila - odzivnost i zvuk motora, menjača (EDC), upravljački mehanizam, kao i sistem 4CONTROL (kad je ugrađen). Pored ovih podešavanja, menjaju se i boje unutrašnjeg osvetljenja, pri čemu su dozvoljene različite kombinacije. U svakom slučaju, ovaj dodatak omogućava vlasniku da ima automobil sa više lica, jer može da mu ispuni različite želje, već u zavisnosti od potreba i raspoloženja.

Renault je Meganeom četvrte generacije napravio veliki iskorak unapred. Postignuta su fundamentalna unapređenja u kvalitetu izrade enterijera, poboljšana je efikasnost motora, ponuđene su široke mogućnosti personalizacije različitih detalja. Uz solidne garantne uslove i standardno dobru servisnu mrežu, ovaj model na domaćem tržištu ostvariće zapažen uspeh. Ono što je neosporno, i u šta smo više nego sigurni, je da će svakako postati bestseler na Starom kontinentu.

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane
 


Tehničke karakteristike



Model

Renault Megane 1.5 dCi 110

Motor

4-cilindarski redni, 2 ventila po cilindru, dizel K9K, postavljen napred poprečno, 1 bregasta osovina u glavi motora pokretana zupčastim kaišem, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, Common Rail direktno ubrizgavanje sa maksimalnim pritiskom do 1.600 bara, piezzo brizgaljke, Euro 6b  

Zapremina

1.461 cm3

Prečnik i hod klipa

76 x 80.5 mm

Odnos kompresije

15.7 :1

Najveća snaga

81 kW (110 KS) pri 4.000 o/min

Najveći obrtni moment

260 Nm pri 1.750 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, manuelni menjač TL4 sa šest brzina

Hodni sistem

Napred McPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator,

Pozadi torziona osovina i stabilizator

Upravljač

električni servoupravljač s nazubljenom letvom

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi prečnika 280 mm, nazad diskovi prečnika 260 mm, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD i BAS, ESP, Hill holder

Točkovi i pneumatici

205/50 R 17

Radijus okretanja

11,2 m

Dimenzije (D x Š x V)

4.359 x 1.814 x 1.447 mm, međuosovinsko rastojanje 2.669 mm, trag točkova 1591/1586 mm, zapremina prtljažnika 434 litara, rezervoar za gorivo 47 litara

Mase

Prazno vozilo 1.205 kg, najveća dozvoljena 1.848 kg, dopušteno opterećenje 643 kg

Performanse

Najveća brzina 187 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11,3 sekundi

Potrošnja goriva - NEDC

Vožnja u gradu 4.2 l/100 km, na putu 3.4 l/100 km, u mešovitoj vožnji 3.7 l/100 km, emisija CO2 95 g/km

Emisija CO2

135 g/km


Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane


Renault Megane dimenzije
Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane

Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeRenault Megane


Ime i prezime
Komentar