Novi Renault logotip

11. Mar 2021

Renault logo-2021

 

Renault ovog meseca predstavlja novi logotip. Prvobitno je predstavljen u januaru, tokom predstavljanja nove strategije Renaulution i već tada je krasio prednju masku modela Renault 5 Prototype. Svojim inovativnim, živopisnim i savremenim dizajnom odražava Renaultov „Novelle vague“, zaokret kojim marka unosi savremenost u automobilsku industriju, pozicionirajući se kao tehnološka i uslužna marka koja se zasniva na čistoj energiji.

 

Dok je prethodni logotip (predstavljen 2015. godine) bio vizuelno složeniji, a njegovi obrisi ponekad nejasni u manjim dimenzijama, novi dizajn romba veoma je jasan i prepoznatljiv u svim dimenzijama i načinima izrade – bilo da je logotip izvezen, prošiven ili ugrađen na prednji kraj automobila. Ravan dizajn je u skladu sa duhom vremena, iako Renault već odavno neguje tradiciju logotipa oštrih linija, počevši od verzije iz 1946. godine do novog 3D logotipa koji je 1992. godine dizajnirao Style Marque. Ali, Renault nije nostalgičan za sedamdesetima. „Novelle vague“ je izraz savremenosti marke i okrenutosti tehnološkom napretku.

 

Novi logotip prikazuje se već na televizijskim reklamama za Renault Zoe u Francuskoj i upotrebljava na društvenim mrežama, a od aprila ove godine naći će se i na različitim internet platformama. Što je najvažnije, od sledeće godine će ponosno krasiti nove Renaultove modele i prodajne salone.

 

Renaultov logotip u obliku romba odnosno dijamanta jedan je od najlegendarnijih i najprepoznatljivijih u automobilskom svetu.

 

Prvi logotip u obliku romba pojavio se na modelu 40CV predstavljenom 1925. godine. Njegov dizajn je od tada neznatno izmenjen kako bi se prilagodio različitim modelima. Nakon nacionalizacije Renaulta i nastanka kompanije Regie Nationale des Usines Renault (RNUR), 1946. godine, nastaje logotip čistih i oštrih linija. Od 1959. godine natpis „Regie Nationale” uklonjen je iz logotipa Renault, a sam logotip modernizovan je novim fontom. Zatim je 1972. godine predstavljen vrlo upečatljiv logotip koji su zajedno dizajnirali modernista, slikar i vajar Yvaral i njegov sin Victor Vasarely. Taj logotip zadržao se na prednjim maskama Renaultovih modela punih 20 godina, a 1978. godine upotpunjen je fontom Wolffa Olinsa. 

 

Godine 1992. Style Marque odlučio je da pojača 3D efekt legendarnog dijamanta upotrebom hromiranog okvira koji se savršeno slagao sa fontom Wolffa Olinsa, zadržanog sve do 2004. godine. Dijamant se zatim našao unutar žutog četvorougla, a pratio ga je i novi font. Tri godine kasnije, 2007. godine, natpis je postavljen unutar žutog četvorougla, tik ispod dijamanta.

 

Logotip je posljednji put promenjen 2015. godine, a obeležili su ga novi dizajn i font koji je razvio Renaultov dizajnerski studio u saradnji sa kompanijom Interbrand.

 

 

 

 

Renault logotip kroz istoriju 1899.-2021.

 

Renault-Logo istorija

 

Ime i prezime
Komentar